آمارهای وحشتناک از بازار کریپتو؛ هکرها در سال 2023 چقدر رمزارز به سرقت بردند؟
بازدید 52
arash 119 روز پیش
بدون دیدگاه

آمارهای وحشتناک از بازار کریپتو؛ هکرها در سال 2023 چقدر رمزارز به سرقت بردند؟

مدت زمان خواندن نوشته : 2 دقیقه


سال 2023 میلادی هم به عنوان یک سال رویایی دیگر برای هکرهای ارز دیجیتال رو به پایان است. بر اساس برآوردهای شرکت‌های امنیتی مجرمان سایبری موفق شدند تا تقریباً 2 میلیارد دلار ارزهای دیجیتال را به تاراج ببرند. البته این مقدار نسبت به سال 2022 کاهش حدود 40 درصدی را نشان می‌دهد. جزئیات بیشتر این گزارش را در شهر سخت افزار بخوانید.

در سالی که گذشت مهاجمان سایبری موفق شدند تا 2 میلیارد دلار از دارایی‌های کاربران را در قالب ارز دیجیتال به سرقت ببرند. البته این مقدار نسبت به ۳٫۸ میلیارد دلار سرقت‌شده در سال 2022 با کاهش روبرو شده اما باز هم با رقم هنگفتی روبه‌رو هستیم.

سرقت 2 میلیارد دلاری ارزهای دیجیتال در یک سال!

سرقت 2 میلیارد دلاری ارزهای دیجیتال در یک سال!

بر اساس اعلام techcrunch در سال 2023 تعداد زیادی از پلتفرم‌های ارز دیجیتال قربانی هکر‌ها شدند. یکی از بزرگ‌ترین سرقت‌ها مربوط به پلتفرم Mixin Network بود که در آن حدود ۲۰۰ میلیون دلار از دارایی کاربران به تاراج رفت. علاوه بر این پلتفرم‌های Euler Finance و Multichain و BonqDAO و Poloniex و Atomic Wallet مورد حمله قرار گرفته و از هرکدام بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار به سرقت رفت.

در گزارشی دیگر شرکت TRM Labs به تخمین میزان سرقت رمزارزها توسط هکرها پرداخته است. به گفته این شرکت در مجموع تا اواسط دسامبر سال جاری میلادی حدود 1.7 میلیارد دلار کریپتو به تاراج رفته است.

پیش از این شرکت امنیتی Chainalysis در گزارشی اعلام کرده که مجرمان سایبری حدود 3.8 میلیارد دلار رمزارز به سرقت برده‌اند. از این مقدار حدود 1.7 میلیارد دلار توسط هکرهای کره شمالی موسوم به گروه لازاروس به سرقت رفته است.

در همین رابطه بخوانید:

– زلزله در بازار کریپتو با استعفای مدیرعامل بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال؛ محکومیت بایننس به پرداخت جریمه 4.3 میلیارد دلاری

علاوه بر این هکرها  3.3 میلیارد دلار را در سال 2021 از کاربران سرقت کردند. پیش‌بینی اینکه در سال 2024 چه اتفاقی خواهد افتاد تقریباً ممکن نیست اما با توجه به امنیت پایین بسیاری از پروژه‌های کریپتو می‌توان انتظار داشت که سال آینده هم چند میلیارد دلاری به جیب هکرها ریخته شود.



منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *