آیا انویدیا به جای گیمرها، به مشتریان هوش مصنوعی علاقه‌مند شده است؟
بازدید 81
Sepideh 113 روز پیش
بدون دیدگاه

آیا انویدیا به جای گیمرها، به مشتریان هوش مصنوعی علاقه‌مند شده است؟

مدت زمان خواندن نوشته : 2 دقیقه

انویدیا با ارائه یک تراشه پرقدرت جدید با توان طراحی گرمایی 700 وات، بالاخره به این نتیجه رسیده که گیمرها تنها مشتریان اصلی او نیستند. احتمالاً شرکت به این نتیجه رسیده که سود سرشاری که از هوش مصنوعی به دست آورده، بیشتر از اینکه به جانشین RTX 4090 برای گیمرها بپردازد، به هوش مصنوعی اختصاص دهد. امیدواریم که گیمرها از این تصمیم جدید انویدیا راضی باشند!

 

اولین نشانه‌ها از تراشه 700 واتی جدید انویدیا

دنبال کردن شناسه سخت افزاری محصولات انویدیا حاکی از وجود یک تراشه غول پیکر جدید با اسم رمز Skinny Joe و توان طراحی گرمایی 700 وات است که نسبت به تراشه 450 واتی RTX 4090، می‌بایست بسیار قوی‌تر باشد. متأسفانه هیچ گونه اطلاعات بیشتری درباره جو لاغر در دست نیست و نمی‌دانیم با یک کارت گرافیک جدید از سری RTX 40 روبرو هستیم یا انویدیا یک شتاب دهنده جدید برای هوش مصنوعی آماده کرده است.

شاید بد نباشد که اشاره کنیم توان طراحی گرمایی 700 واتی Skinny Joe با تراشه مخصوص هوش مصنوعی GH100 برابری می‌کند، با این حال پایین‌تر از تراشه 900 واتی GH200 است. از همین رو بعید نیست با نسخه ضعیف‌تری از شتاب دهنده H200 روبرو باشیم.

تراشه Skinny Joe انویدیا

این احتمال وجود دارد که انویدیا با تراشه غول پیکر جدید H200 بخواهد ممنوعیت‌های صادرات فناوری به چین را دور بزند. انویدیا با کارت گرافیک RTX 4090D دقیقاً همین کار را انجام داد و کارت یاد شده نسخه کمی ضعیف‌تر RTX 4090 برای بازار چین بود.

با وجود تمامی احتمالات یاد شده، این احتمال نیز مطرح است که با یک کارت گرافیک قوی‌تر از RTX 4090 روبرو باشیم. مدت‌ها است که شایعاتی درباره عرضه کارت گرافیک RTX 4090 Ti یا حتی Titan Ada به گوش می‌رسد. چنین کارتی بیش از 2000 دلار قیمت خواهد داشت.

اکنون باید منتظر ماند و دید انویدیا در نمایشگاه CES 2024 چه اطلاعاتی درباره محصولات آتی خود ارائه می‌کند.

منبع

برچسب‌ها, ,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *