۰

راهنمای کامل حذف اکانت واتساپ برای کاربران گوشی‌های هوشمند

راهنمای کامل حذف اکانت واتساپ برای کاربران گوشی‌های هوشمند
بازدید 99
مدت زمان خواندن نوشته : 5 دقیقه


یکی از مهم‌ترین نیازمندی‌های کاربران گوشی‌های هوشمند را باید دسترسی به شبکه‌های اجتماعی مختلف عنوان کرد. در صورتی که دارای گوشی هوشمند هستید و قصد دارید از یک شبکه اجتماعی برای انجام کار استفاده کنید، لازم است بدانید شبکه‌های اجتماعی زیادی در دسترس قرار دارند که می‌توانید از آن‌ها برای انجام کارهای شخصی یا کاری خود استفاده کنید. یکی از انواع شبکه‌های اجتماعی که در دسترس قرار دارد، واتساپ بوده که متعلق به کمپانی متا بوده و با تلگرام رقابت بسیار سختی دارد. گاهی وقت‌ها ممکن است کاربران دیگر نسبت به یک شبکه اجتماعی علاقه نداشته باشند و بخواهند آن را تغییر دهند. به عنوان مثال، تصور کنید که دیگر قصد استفاده از واتساپ را ندارید و می‌خواهید آن را به صورت کامل دیلیت اکانت کنید، آیا روش انجام این کار را می‌دانید؟ در این مقاله قصد داریم روش دیلیت اکانت واتساپ را به صورت کامل و با جزئیات آموزش دهیم تا شما بتوانید این کار را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهید؛ با ما همراه باشید.

آیا باید اکانت واتساپ خود را حذف یا غیرفعال کنید؟

در صورتی که تمایل دارید از پلتفرم واتساپ خارج شوید، واتساپ تنها یک گزینه را ارائه می‌کند و آن هم حذف حساب کاربری است. با این حال، باید مراقب باشید که وقتی حساب کاربری واتساپ خود را به صورت کامل حذف می‌کنید، سابقه پیام، حساب و نسخه پشتیبان موجود در گوگل درایو را از دست خواهید داد. همچنین شما از تمام گروه‌های واتساپ به صورت کامل حذف خواهید شد.

با این که حذف حساب کاربری واتساپ باعث حذف شدن کامل اکانت و داده‌های مرتبط با آن می‌شود، اما باید بدانید که دقیقا با چه هدفی در حال انجام این اقدام هستید. به عنوان مثال، گروهی از کاربران بر این باورند که قصد دارند به خود تنوع داده و شبکه‌های اجتماعی دیگری را مورد بررسی و آزمایش قرار دهند. در صورتی که قصد دارید به صورت موقت از حساب کاربری واتساپ خارج شوید، باید در نظر داشته باشید که چنین قابلیتی وجود ندارد و شما به صورت کامل باعث حذف حساب کاربری خواهید شد. در ادامه همراه ما باشید تا روش‌های مختلف انجام کار را به شما آموزش دهیم تا بتوانید این کار را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهید.

خرید و مشاهده قیمت گوشی سامسونگ در فروشگاه دی‌جی‌لند

چگونه باید به صورت موقت اکانت واتساپ را غیر فعال کرد؟

از آن جایی که هیچ راهی برای غیر فعال کردن موقت حساب کاربری واتساپ وجود ندارد، اما شما می‌توانید از یک راه حل دیگر استفاده کنید. در صورتی که علاقه‌مند هستید، ما قبلا روش‌هایی را برای ناپدید شدن از واتساپ بدون حذف برنامه پوشش داده بودیم. همه راه‌حل‌ها تضمین می‌کنند که در واتساپ فعال نیستند، اما می‌توانید در آینده وارد حساب کاربری خود شوید و اطلاعات خود را بازیابی کرده و از اکانت برای برقراری ارتباط استفاده کنید.

چگونه اکانت واتساپ را حذف کنید؟

گاهی وقت‌ها ممکن است کاربران گوشی‌های هوشمند نیازمند حذف کامل اکانت واتساپ باشند. در صورتی که شما قصد دارید به صورت کامل حساب کاربری واتساپ خود را از بین ببرید، باید بدانید که این کار به سادگی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن امکان‌پذیر خواهد بود. در ادامه همراه ما باشید تا روش دیلیت اکانت واتساپ را به صورت کامل آموزش دهیم و شما بتوانید این اقدام را به سادگی انجام دهید.

روش دیلیت اکانت واتساپ در اندروید

در صورتی که دارای گوشی اندروید هستید و قصد دارید حساب کاربری واتساپ خود را حذف کنید، باید مراحل زیر را دنبال کرده و بدین ترتیب به خواسته خود دست یابید:

  • برنامه را بازگشایی کرده و روی منوی سه نقطه موجود در گوشه سمت راست ضربه بزنید.
  • در ادامه کار باید روی گزینه تنظیمات (Settings) ضربه زده تا بتوانید کار را ادامه دهید.
  • هم اکنون باید روی بخش حساب (Account) ورود کرده و گزینه حذف اکانت واتساپ (Delete My Account) را انتخاب کنید.
  • هم اکنون باید گزینه مربوط به کشور را مورد تایید قرار دهید. در صورتی که نام کشور به صورت صحیح نمایش داده نشده باشد، باید آن را به درستی تنظیم کرده تا بتوانید شماره تماس را وارد کنید.
  • در ادامه کار باید روی گزینه حذف کردن حساب کاربری واتساپ (Delete My Account) ضربه بزنید. هم اکنون واتساپ از شما سوالی خواهد پرسید و آن هم علت تصمیم‌گیری شما برای حذف حساب کاربری است. این مسئله که آیا به سوال پاسخ بدهید یا خیر کاملا به نظر شخصی شما وابسته است.
  • سرانجام خواهید دید که کار به اتمام رسیده و شما فقط باید مجددا روی گزینه حذف کردن حساب کاربری (Delete My Account) ضربه بزنید تا بدین ترتیب، کار به سرانجام برسد.

روش دیلیت اکانت واتساپ در اندروید - 2
روش دیلیت اکانت واتساپ در اندروید - 1

هم اکنون شما موفق شدید دیلیت اکانت واتساپ را در گوشی اندروید به خوبی انجام دهید و کار را به پایان برسانید.

روش دیلیت اکانت واتساپ در iOS

آیا گوشی آیفون در اختیار داشته و قصد دارید دیلیت اکانت واتساپ را در گوشی‌های آیفون به انجام برسانید؟ نگران نباشید، چرا که کافی است برای انجام این کار مراحل زیر را به خوبی دنبال کرده و کار را انجام دهید:

  • برنامه واتساپ را بازگشایی کرده و روی تنظیمات (Settings) موجود در گوشه سمت راست قسمت بالا ضربه بزنید.
  • یک بار دیگر در برگه تنظیمات، باید روی حساب‌ها (Account) ضربه بزنید و در نهایت گزینه حذف کردن اکانت (Delete my Account) را انتخاب کنید.
  • در ادامه کار باید شماره تماس خود را وارد کرده و موقعیت مکانی را به درستی تعیین کنید.
  • هم اکنون باید گزینه Delete my Account را انتخاب کنید. واتساپ از شما خواهد پرسید که علت تصمیم شما برای حذف کردن برنامه چیست که شما می‌توانید یکی از دلایل را انتخاب کرده و در نهایت روی گزینه Next ضربه بزنید.
  • هم اکنون باید روی گزینه Delete my Account ضربه زده تا کار را به سرانجام برسانید.

روش دیلیت اکانت واتساپ در iOS - 4
روش دیلیت اکانت واتساپ در iOS - 3

تمام شد! شما موفق شده‌اید که دیلیت اکانت حساب کاربری واتساپ خود را در گوشی‌های آیفون انجام دهید. با انجام این کار می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن شرایط را برای خود ایده‌آل کرده و به خواسته خود دست یابید.

بر اساس اعلام رسمی واتساپ بعد از دیلیت اکانت، اطلاعات کاربران پس از گذشت ۹۰ روز به صورت کامل از دیتاسنترهای متا حذف خواهند شد، اما باید بدانید که اطلاعات اشتراک‌گذاری شده در گروه‌ها تحت تاثیر قرار نخواهند گرفت. همچنین این پلتفرم ممکن است برخی از اطلاعات را به دلیل مسائل قانونی، نقض شرایط یا برخی تلاش‌های انجام شده به منظور ایجاد آزار و آسیب حفظ کند. صرف نظر از این که واتساپ اعلام کرده بعد از دیلیت اکانت به اطلاعات دسترسی نخواهید داشت، اما کمپانی هنوز می‌تواند به اطلاعات شما دسترسی داشته باشد.

سخن آخر

یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی در دسترس کاربران را باید واتساپ معرفی کرد، اما این امکان وجود دارد که کاربران تمایل به دیلیت اکانت آن داشته باشند. در این مقاله روش دیلیت اکانت واتساپ را به صورت کامل آموزش دادیم تا شما بتوانید این کار را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهید. توجه داشته باشید که روش حذف کردن حساب کاربری واتساپ در اندروید و iOS به یکدیگر شباهت دارد و شما می‌توانید این کار را به سادگی انجام دهید.

منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید