۰

آمریکا دست بردار نیست؛ تنگ‌تر شدن حلقه تحریم هواوی

آمریکا دست بردار نیست؛ تنگ‌تر شدن حلقه تحریم هواوی
بازدید 17
مدت زمان خواندن نوشته : 2 دقیقه


به نظر می‌رسد نبرد میان دولت ایالات متحده و هواوی ادامه داشته باشد، زیرا دولت بایدن به دنبال قرار دادن چهار سازنده تراشه چینی دیگر در لیست سیاه است. در صورتی که این خبر درست باشد، دولت آمریکا دست بردار هواوی نیست و می‌خواهد هر طور شده جلوی پیشرفت این سازنده چینی را بگیرد.

خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منابع موثق خود مدعی شده است که این چهار کمپانی چینی، کینگدائو سین، سوی‌سور، فناوری پنسون شنژن و تکنولوژی حافظه چنگ‌شین (CXMT) نام دارند. بد نیست اشاره کنیم که CXMT بزرگترین تولیدکننده تراشه حافظه در چین است، از همین رو تحریم‌های آمریکا می‌تواند تأثیر چشمگیری بر فعالیت و توسعه این کمپانی چینی داشته باشد.

در صورتی که شرکت‌های چینی مذکور در لیست سیاه قرار بگیرند، از این پس تمامی افراد و شرکت‌های آمریکایی برای انجام هرگونه معامله با آنها به مجوز ویژه از دولت آمریکا نیاز خواهند داشت که عملاً داد و ستد با آنها را ممنوع می‌کند. بلومبرگ همچنین از احتمال تحریم دو شرکت دیگر نیز یاد کرده است که به هواوی در دور زدن تحریم‌ها در تولید مودم و تجهیزات مرتبط با شبکه‌های 5G کمک کرده‌اند.

تحریم هواوی

گزارش‌های متعدد نشان می‌دهند که حکومت چین قصد دارد هواوی را به یک رقیب جدی برای غول‌هایی چون اینتل و کوالکام تبدیل کند و به‌شدت از این کمپانی حمایت می‌کند.

پیش از این هواوی موفق شده بود چیپست جنجالی Kirin 9000S را با فناوری ساخت 7 نانومتری FinFET در خاک خود چین تولید کند که باعث حیرت کارشناسان غربی شد. کارشناسان غربی پیش‌بینی می‌کردند که چین نمی‌تواند به این سرعت تراشه‌های 7 نانومتری را تولید کند.



منبع

برچسب‌ها, ,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید