۰

آموزش اتصال به پروکسی واتساپ

آموزش اتصال به پروکسی واتساپ
بازدید 38
مدت زمان خواندن نوشته : 3 دقیقه


آموزش اتصال به پروکسی واتساپ

استفاده از شبکه‌های اجتماعی همانند واتساپ در میان کاربران ایرانی بسیار زیاد بوده و با این که فیلتر شده است، اما کماکان شاهد حضور تعداد کاربران زیادی در این اپلیکیشن پیام‌رسان هستیم. شاید برای شما این سوال به وجود آید که راه استفاده از برنامه واتساپ با محدودیت‌های به وجود آمده چیست؟ به تازگی اپلیکیشن واتساپ روش استفاده از پروکسی را در پیام رسان فعال‌سازی کرده که این مسئله می‌تواند به کاربران در دور زدن محدودیت‌های به وجود آمده کمک کند؛ با ما همراه باشید تا روش استفاده از پروکسی واتساپ را به شما آموزش دهیم.

پروکسی واتساپ و علت استفاده از آن چیست؟

پروکسی یک سرور واسطه میان شما و اینترنت است. معمولا بیشتر پروکسی‌ها با VPN مرتبط هستند، اما موارد دیگری برای استفاده از آن‌ها وجود دارد. در این زمینه یک پروکسی اتصال اینترنت شما را با شبکه واتساپ و سایر کاربران برقرار خواهد کرد.

با توجه به تاخیر و دردسری که ایجاد می‌کند، باید گفت علت استفاده چه چیزی می‌تواند باشد؟ در برخی کشورها همانند ایران دسترسی به واتساپ دچار محدودیت‌های زیادی شده و کاربران نمی‌توانند از برنامه موردنظر به سادگی استفاده کنند. همچنین واتساپ رمزگذاری شده بوده و غیر قابل هک است که این مسئله ممکن است برای عده‌ای، رضایت‌بخش نباشد و امکان دسترسی به پیام‌های کاربران را فراهم نکند. بنابراین استفاده از پروکسی واتساپ می‌تواند یک راه مجزا و جایگزین برای برقراری اتصال کاربران واتساپ و دنیای اینترنت باشد.

روش پیدا کردن آدرس پروکسی برای واتساپ

شما باید بدانید که هیچ گونه لیست مرکزی برای دسترسی به سرورهای واتساپ وجود ندارد. شما باید بتوانید خود را به گروه‌هایی برسانید که پروکسی‌های واتساپ را ارائه می‌کنند. متاسفانه راهی برای دسترسی آزاد به سرورهای واتساپ وجود ندارد و در این رابطه برنامه مشخصی را شاهد نیستیم.

راه‌اندازی و استفاده از پروکسی واتساپ

اتصال به پروکسی واتساپ

افرادی که سرورهای پروکسی را راه‌اندازی می‌کنند و کسانی که از آن‌ها استفاده خواهند کرد به دلایل واضح، گروه‌های مختلفی هستند. شما برای نصب و راه‌اندازی پروکسی واتساپ باید مراحل خاصی را دنبال کنید که در ادامه به صورت کامل بیان خواهیم کرد.

در صورتی که دارای گوشی اندروید هستید، لازم است مراحل زیر را برای استفاده از پروکسی واتساپ دنبال کنید:

  • شما باید برگه مربوط به Chats را انتخاب کنید.
  • در ادامه کار باید روی آیکون سه نقطه موجود ضربه زده و در نهایت وارد تنظیمات (Settings) شوید. شما با دسترسی پیدا کردن به تنظیمات می‌توانید شرایط ایده‌آل را برای خود رقم بزنید.
  • هم اکنون وارد بخش ذخیره‌سازی (Storage and Data) شوید و روی Proxy ضربه بزنید. توجه داشته باشید که شما در این بخش باید تنظیمات مربوط به پروکسی را به سرانجام برسانید.
  • اطلاعات اتصال پروکسی را وارد کنید. به صورت اختیاری می‌توانید پورت‌های چت و رسانه را به صورت جداگانه تنظیم کرده و مورد استفاده قرار دهید.
  • هنگامی که کار تنظیم به پایان رسید، باید برای ذخیره سازی و اتصال روی علامت تیک سبز رنگ ضربه بزنید.
  • در صورتی که پروکسی کار نمی‌کند، امکان دارد که مسدودسازی انجام شده باشد. در این صورت یک آدرس مسدود شده را به مدت طولانی فشار دهید تا آن را حذف کنید. سپس یک پروکسی جایگزین را وارد کنید.

در صورتی که در حال استفاده از گوشی آیفون هستید، می‌توانید شرایط ایده‌آل را برای خود رقم بزنید. به عنوان مثال برای فعال سازی پروکسی در گوشی‌های آیفون لازم است مراحل زیر را دنبال کنید:

  • شما باید برنامه واتساپ را بازگشایی کنید و در ادامه وارد تنظیمات (Settings) شوید.
  • در ادامه کار باید وارد بخش ذخیره‌سازی (Storage and Data) شوید و روی پروکسی (Proxy) ضربه بزنید. سپس تنها کاری که از شما ساخته است، انتخاب گزینه Setup Proxy بوده تا بتوانید تنظیمات مربوط به پروکسی را به سرانجام برسانید.
  • از طرف دیگر شما باید روی آدرس پروکسی ضربه بزنید و اطلاعات مربوط به اتصال مناسب و موردنظرتان را وارد کنید. شما می‌توانید به صورت کاملا اختیاری از پورت‌های چت و رسانه استفاده کنید.
  • هم اکنون باید روی گزینه ذخیره‌سازی (Save) ضربه زده و سپس گزینه Use Proxy را انتخاب کنید.
  • در صورتی که اتصال به پروکسی موفقیت آمیز نباشد، امکان دارد پروکسی موردنظرتان مسدود شده باشد. شما باید مراحل ذکرشده را برای یافتن و استفاده از یک پروکسی فعال، دنبال کنید.

سخن آخر

استفاده از پروکسی واتساپ می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد که در میان آن‌ها، محدودیت‌های به وجود آمده از سوی دولت‌ها و کشورهای مختلف نقش بسزایی دارد. در کشور ما هم واتساپ در کنار سایر شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان دچار محدودیت شده‌اند، اما روش‌هایی همانند استفاده از پروکسی می‌تواند باعث شود کاربران شرایط خوبی را در زمینه اتصال تجربه کنند. در این بخش ما سعی کردیم مواردهای پیرامون اتصال پروکسی واتساپ را به شما آموزش دهیم. شما می‌توانید با توجه به روش‌های ذکرشده، اتصال پروکسی واتساپ را به سرانجام برسانید.

نوشته آموزش اتصال به پروکسی واتساپ اولین بار در نیوز الکترونیک. پدیدار شد.



منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید