۰

آپدیت One UI 6.1 سامسونگ از صفحه نمایش OLED گوشی شما محافظت می‎‌کند

آپدیت One UI 6.1 سامسونگ از صفحه نمایش OLED گوشی شما محافظت می‎‌کند
بازدید 7
مدت زمان خواندن نوشته : 2 دقیقه


در یک خبر خوب برای دارندگان گوشی‌ها و تبلت‌های گلکسی، سامسونگ یک قابلیت حذف شده در One UI 6.0 را با آپدیت جدید One UI 6.1 بازگردانده است که به محافظت از صفحه‌نمایش دستگاه در برابر پدیده Burn-in کمک می‌کند. این قابلیت مخصوص پنل‌های OLED است که مستعد چنین مشکلی هستند. جزئیات بیشتر و طرز کار این قابلیت را در ادامه خبر ببینید.

هنگامی که یک نوشته، آیکون یا هرچیزی برای مدت طولانی بر روی پنل‌های OLED نمایش داده شود، می‌تواند منجر به پدیده Burn-in صفحه شود که باعث باقی‌ماندن رد آن تصویر می‌شود. برای نمونه ممکن است رد کلیدهای پیمایش، نوار اعلان‌ها و نظیر آنها در همه تصاویر دیده شود که اگر شدید باشد، وضعیت بدتر هم خواهد بود.

راه ساده‌ای که برای جلوگیری از بروز پدیده Burn-in در پنل‌های OLED یا دست کم کاهش آن وجود دارد، جابجایی عناصر ثابت است. برای نمونه می‌توان عناصری چون درصد شارژ باتری، آنتن و… را گاهی چند پیکسل جابجا کرد تا نمایش ثابت یا پیوسته آنها موجب Burn-in نشود.

مشکل سوختگی صفحه سامسونگ گوشی گلکسی

با وجود تمامی قابلیت‌های جدید و بهینه‌سازی‌هایی که سامسونگ در آپدیت One UI 6.0 اضافه کرده بود، قابلیت محافظت از صفحه‌نمایش در برابر burn-in را حذف کرد. البته بعدتر سامسونگ وعده داد این قابلیت را طی آپدیت‌های آتی باز می‌گرداند که حالا با آپدیت One UI 6.1 بازگشت آن تایید شده است.

وجود این قابلیت ضروری دست کم در آپدیت One UI 6.1 گوشی‌های سری گلکسی S23 تایید شده است، هرچند که می‌بایست در آپدیت عرضه شده برای Galaxy Z Flip 5 ،Galaxy Z Fold 5 و Galaxy Tab S9 هم وجود داشته باشد.

قابلیت محافظت از صفحه‌نمایش در برابر Burn-in بی‌نیاز از فعال‌سازی دستی است و می‌توانید با خیال آسوده از دستگاه گلکسی خود لذت ببرید.



منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید