۰

آیا نسخه‌ ریمستر بازی‌های متال گیر سالید در دست ساخت قرار دارد؟

آیا نسخه‌ ریمستر بازی‌های متال گیر سالید در دست ساخت قرار دارد؟
بازدید 399
مدت زمان خواندن نوشته : 6 دقیقه

مدت زیادی است که شایعات مختلف و زیادی از بازی‌های استودیو کونامی به گوش می‌رسد. شایعاتی که هرگز رنگ و بوی واقعیت به خود نگرفتند اما تعداد آن‌ها هرگز کم نشده است. اخیرا تصویرهایی در فضای اینترنت منتشر شده که به نظر عکس‌هایی از نسخه ریمیک Silent Hill 2 است. اخیرا کونامی اعلام کرده که قرار است در مراسم امسال توکیو گیم‌ شو که در ۱۶ سپتامبر (۲۵ شهریور) برگزار می‌شود، از یک بازی جدید رونمایی کند. اثری که به گفته کونامی، سابقه طولانی در صنعت دارد و جامعه طرفداری بزرگی هم دارد. با توصیفاتی که کونامی از این بازی داشته، می‌توانیم انتظار رونمایی از یک بازی جدید از سری‌های متال گیر سالید، سایلنت هیل یا کسلوانیا را داشته باشیم.

البته که رسانه VGC نیز رونمایی از نسخه جدید یکی از آثار ذکر شده را تاحدودی تایید کرده و گفته است که باید منتظر بازگشت یکی از سری بازی‌های محبوب قدیمی باشیم. سالیان زیادی است که شایعات ساخت نسخه ریمستر از سه‌گانه ابتدایی سری بازی متال گیر سالید مطرح است. اما همچنان خبر موثقی از آن وجود ندارد و شاید بزودی خبرهایی از آن بشنویم.  این گزارشات را بررسی کنیم و ببینیم که آیا سری متال گیر سالید پس از غیبتی هفت ساله به میادین بازمی‌گردد.

سه ریمستر و یک ریمیک از سری متال گیر سالید


متال گیر سالید 3

رسانه VGC ادعا کرده که پروژه مورد انتظار کونامی که قرار است در توکیو گیم شو از آن رونمایی شود، پروژه بزرگی نیست و مقیاس کوچک‌تری نسبت به دیگر پروژه‌های این شرکت دارد. در همین ابتدا این موضوع مطرح می‌شود که احیای سری بازی‌هایی مثل کسلوانیا، سایلنت هیل و متال گیر سالید احتمالا در برنامه‌ای دقیق‌تر و بزرگ‌تر رونمایی شوند. همچنین این منبع ادعا می‌کند که بازگشت سری کسلوانیا دیرتر از دیگر سری بازی‌ها اتفاق می‌افتد.

بر اساس این گزارشات، می‌دانیم که پروژه‌های مختلفی از سری بازی‌های محبوب تحت نظر کونامی، در دست ساخت قرار دارند و یکی از آن‌ها قطعا متال گیر سالید است. با توجه به جدایی هیدئو کوجیما (خالق متال گیر سالید) از کونامی، بعید است که شاهد ساخت نسخه جدیدی از این بازی باشیم. با توجه به بازار پررونق ریمیک و ریمستر، احتمال ساخت نسخه‌های بازسازی شده بازی‌های متال گیر سالید که عمر زیادی هم دارند، بالاست.


مطلب پیشنهادی:۵ بازی مشابه Assassin’s Creed Valhalla که باید بازی کنیدخداحافظ والهالا!
۵ بازی مشابه Assassin’s Creed Valhalla که باید بازی کنید

اندی رابینسون، خبرنگار VGC در اکتبر سال ۲۰۲۱ (مهر ۱۴۰۰)  ادعا کرد که پروژه ریمستر سه بازی اول سری متال گیر در دست ساخت قرار دارد و کونامی بر نسخه کاملا بازسازی شده Metal Gear Solid 3: Snake Eater هم کار می‌کند. از طرفی لیکر معروف به نام Dusk Golem (که خبرهای زیادی مبنی بر ساخت نسخه‌های مختلف از سایلنت هیل و سری رزیدنت ایول را مطرح کرده است) به رسانه Resetera گفته است که نسخه ریمستر سه بازی اول سری متال گیر سالید در دست ساخت قرار دارد.

«چیزهایی بود که سعی کردم به آن‌ها اشاره‌ای کنم و الان از وجود آن‌ها صد در صد مطمئنم و این است که Metal Gear Solid 1-3 در حال دریافت ریمسترهای جدیدی هستند. این ریمسترها قرار است که برای تمامی پلتفرم‌ها از جمله استیم و کنسول‌ها منتشر شود. برنامه‌ریزی به این گونه بوده که بازیکنان می‌توانند هرکدام از بازی‌ها را به صورت جداگانه تهیه کنند اما اگر کالکشن ریمستر را یک‌جا بخرند، به Metal Gear 1+2  (نسخه‌های سیستم‌عامل MSX) هم دسترسی خواهند داشت. من این اطلاعات را از یک منبع معتبر بیش از یک بار شنیدم و به آن اطمینان دارم.»

Dusk Golem

حتی اگر این نسخه‌های ریمستر در مراسم توکیو گیم شو رونمایی نشوند، می‌توانیم انتظار معرفی رسمی آن را تا پیش از پایان سال داشته باشیم؛ چرا که کونامی به طور غیرمستقیم به وجود آن اشاره کرده است. نوامبر سال گذشته، کونامی نسخه‌های دوم و سوم متال گیر را از پلتفرم‌های دیجیتال حذف کرد چرا که لایسنس برخی از آثار استفاده شده در بازی به اتمام رسیده بود و مشکلاتی برای کونامی ایجاد می‌کرد. اما در ۱۳ام ژولای امسال، کونامی با صفحه رسمی بازی برای سالگرد ۳۵ سالگی سری متال گیر سالید، توییت بحث‌برانگیزی را منتشر کرد:

توییت کونامی درباره 35 سالگی متال گیر سالید

«امروز سالگرد ۳۵ سالگی سری #METALGEAR است. از شما ممنونیم که از این سری لذت بردید و سالگرد آن را جشن گرفتید. ما برای شکیبایی شما درخواست می‌کنیم زیرا آماده‌سازی‌هایی در حال انجام است تا عناوین حذف شده موقت دوباره در دسترس قرار گیرند.»

صفحه رسمی متال گیر در توییتر

تقریبا یک سالی شده است که این آماده‌سازی به طول انجامیده است. همین موضوع، وجود یک نسخه ریمستر را منطقی می‌کند. هردو بازی برای اولین بار برای PlayStation 2 عرضه شده بودند و بعدها هم نسخه ریمستری با نام HD Remaster برای کنسول‌های نسل هفتمی و پی‌سی منتشر شده بود.

از طرفی طبق گفته رسانه VGC، نسخه سوم متال گیر سالید قرار است که یک نسخه ریمیک جداگانه را نیز دریافت کند. عنوانی که توسط استودیویی به نام Virtuos در دست ساخت قرار دارد. استودیویی سنگاپوری با ۱۵ دفتر و بیش از ۳۰۰۰ توسعه‌دهنده در سراسر جهان، که این استودیو را در بین یکی از بزرگترین استودیوهای بازی‌سازی قرار می‌دهد. این استودیو سابقه خوبی هم در تولید نسخه‌های ریمستر داشته است. آن‌ها در تولید بازی‌های Dark Souls Remaster و Dying Light و The Outer World همکاری‌هایی با سازنده انجام داده‌اند.

در همین گزارش VGC این موضوعات هم مطرح شده است:

«به نظر می‌آید که سران ژاپنی کونامی در برخی موضوعات عقب‌نشینی‌هایی داشتند تا برندهای کلیدی خود در دنیای بازی‌ها را بازگردانند. با این حال، به گفته منابع VGC، پس از عملکرد ناامیدکننده عناوین داخلی مثل Metal Gear Survive و Contra: Rouge Corps این شرکت تمایل بیشتری دارد تا برای فرنچایزهای اصلی خود با استودیوهای خارجی قرارداد ببندد.»

VGC

پروژه‌های احتمالی کونامی


متال گیر سالید 4

همان‌طور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، شایعات زیادی از پروژه‌های آینده کونامی وجود دارد و هنوز هیچ خبر رسمی از آن‌ها منتشر نشده است. اخیرا هم عکس‌هایی از یک بازی ترسناک سوم شخص منتشر شده که به گفته منابع مختلف، تصویرهایی از نسخه ریمیک Silent Hill 2 است.

اگر بخواهیم تمامی شایعات مطرح شده پیرامون کونامی را مطرح کنیم، باید به بازی جدید کسلوانیا و نسخه جدیدی از سایلنت هیل توسط بلوبرتیم (Bloober Team) اشاره کنیم در دست ساخت قرار دارند. البته که پروژه مشترک کونامی و بلوبر تا حدودی آشکار هم شده چراکه چندی پیش خبر رسمی همکاری این دو استودیو منتشر شده بود. از طرفی بلوبرتیم با ساخت بازی The Medium تلاش کرد تا حال و فضای سری سایلنت هیل را زنده کند و با آکیرا یامائوکا (Akira Yamaoka) آهنگساز مشهور سری سایلنت هیل، همکاری کردند.

تمامی این پروژه‌ها به علت توجه دوباره کونامی به سری بازی‌های محبوبش است. با این حال هنوز به طور دقیقی نمی‌دانیم که کونامی چه برنامه‌ای برای Tokyo Game Show دارد. اما با برگشت به توییت منتشر شده توسط کونامی، می‌دانیم که به نحوی متال گیر سالید بازخواهد گشت. هنوز مشخص نیست که این بازگشت، اشاره‌ای به نسخه‌های HD Remaster است یا قرار است با ریمستر بروزشده‌ای روبرو باشیم. بازار ریمیک و ریمستر این روزها بسیار داغ است و از دیدگاه تجاری نیز وضعیت خوبی در بازار دارند و همین نکته می‌تواند توجه کونامی را به این بازار جلب کند.

کونامی نمی‌تواند سه بازی اول متال گیر سالید را به طور کامل حذف کند و بالاخره باید به شیوه‌ای این بازی‌ها را برگرداند. اما همچنان Metal Gear Solid 4 یک معمای بزرگ برای کونامی است. اثری که به کمک معماری پیچیده PlayStation 3 ساخته شده است و به همین واسطه هیچ نسخه جدید و بروزشده‌ای را حتی در نسل هشتم و کنسول PS4 هم دریافت نکرده است.

بازگرداندن MGS 4 کار دشواری برای کونامی خواهد بود اما به نظر می‌آید که طرفداران حتی از همین نسخه ریمستر سه‌گانه ابتدایی هم استقبال کنند. کونامی سالیان طولانی‌ست که عناوین محبوب را در سلطه خودش نگه داشته و بازیکنان را حسرت به دل گذاشته است. بازگشت این سری‌ بازی‌های محبوب به هر شکلی اتفاق خوشایندی خواهد بود. به هر حال باید انتظار و صبر بیشتری داشته باشیم و ببینیم که کونامی چه برنامه‌ غافلگیرکننده‌ای برای توکیو گیم شو دارد.


مطلب پیشنهادی:تریلرهایی که دیگر بازی‌ها را به سخره گرفتنددر تریلر هم به دیگر بازی‌ها رحم نمی‌کنند
تریلرهایی که دیگر بازی‌ها را به سخره گرفتند

منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید