۰

ابداع تراشه‌هایی که خودکشی کنند!

ابداع تراشه‌هایی که خودکشی کنند!
بازدید 37
مدت زمان خواندن نوشته : 2 دقیقه


گروهی از پژوهشگرها در دانشگاه ورمانت از روشی برای ساخت تراشه‌های با قابلیت خودکشی رونمایی کردند. این قابلیت به تراشه‌هایی چون CPU امکان تخریب خودکار در صورت کپی شدن و نابودی در شرایط خاص را می‌دهد. در ادامه می‌توانید با تراشه‌های عجیب آینده آشنا شوید.

به نظر می‌رسد در آینده شاهد تراشه‌هایی باشیم که اگر مورد سوء استفاده قرار بگیرند، اقدام به خودکشی خواهند کرد. این توانایی می‌تواند در خدمت جلوگیری از کپی کردن تراشه‌ها نیز باشد.

خودکشی به تراشه‌ها رسید

این قابلیت امنیتی متکی بر اثر انگشت‌های سخت افزاری منحصر به فرد است که به اختصار PUFs نامیده می‌شود. PUFs ها الگوهای منحصر به فردی هستند که به ازای هر تراشه متفاوت خواهد بود و اگر برای کپی کردن تراشه تلاش شود، مدار داخلی آن به طور برگشت‌ناپذیر خراب می‌شود.

تراشه غیر قابل کپی برداری

پژوهشگرها دو روش متفاوت برای خودکشی تراشه ابتداع کرده‌اند که اولی باعث واپاشی مدار و قطعی آن بر اثر جریان الکتریکی می‌شود. در روش دوم ترانزیستورها به دلیل اعمال ولتاژ بیش از حد، می‌سوزند.

در این پروژه کمپانی مشهور Marvell Technology هم مشارکت داشته است. به گفته مهندس ارشد Marvell، ایده آنها ابعاد روشی بوده که جلوی کپی کردن تراشه‌ها را بگیرد.

خودکشی تراشه های الکترونیکی

می‌دانیم روش‌های PUFs پیشین که مبتنی بر SRAM هستند، از طریق شکافتن تراشه و استفاده از میکروسکوپ الکترونیکی قابل دور زدن هستند. به همین دلیل پژوهشگرها روش تازه‌ای ابداع کرده‌اند تا جلوی کپی کردن تراشه‌ها را بگیرند.

کارکرد دیگر این فناوری می‌تواند نابودی مدارها پس از انجام وظیفه‌ آنها باشد. با این کار می‌توان تراشه‌ها را در زمان دلخواه نابود کرد تا دیگر قابل خوانش یا استفاده نباشند



منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید