۰

از این ماه منتظر افزایش قیمت اس اس دی های NAND باشید

از این ماه منتظر افزایش قیمت اس اس دی های NAND باشید
بازدید 12
مدت زمان خواندن نوشته : 2 دقیقه


جدیدترین پیش‌بینی تحلیلگران بازار سخت افزار از قیمت اس اس دی نشان می‌دهد که در سه ماهه دوم سال 2024 باید شاهد افزایش قیمت حافظه‌های مبتنی بر تراشه NAND باشیم. در ادامه بیشتر با جزئیات این خبر و میزان افزایش قیمت SSD آشنا شوید.

شرکت اطلاعاتی بازار فناوری اطلاعات، TrendForce، آخرین پیش‌بینی روند قیمت خود را برای بازار تراشه‌های NAND منتشر کرده است. طبق این گزارش و به نقل از tom’s HARDWARE، سه ماهه دوم سال 2024 شاهد افزایش دو رقمی قیمت فروش حافظه‌های فلش مبتنی بر NAND خواهد بود؛ افزایشی که در پی افزایش قیمت سه ماهه قبلی رقم می‌خورد.

با این حال، SSD های کلاینت در سه ماهه دوم حداکثر 15 درصد افزایش خواهند داشت که نسبت به افزایش 23 تا 28 درصدی که در سه ماهه اول 2024 مشاهده شد، کاهش یافته است.

جدول منتشر شده از TrendForce یک نمای کلی و مقایسه روند قیمت محصولات NAND Flash را در سه ماهه اول (تخمینی) و سه ماهه دوم (پیش‌بینی) امسال ارائه می‌دهد. این جدول، ارقام محصولات موبایل مبتنی بر تراشه NAND (نظیر حافظه‌های eMMC و UFS)، اس اس دی های کلاینت و سرور و ویفرهای فلش NAND که این محصولات بر پایه آن‌ها هستند را نشان می‌دهد.

قیمت اس اس دی در 2024

سه ماهه اول 2024 برای کاربرانی که به دنبال خرید درایو حافظه SSD بودند، چندان باب میل نبود. طبق برآوردهای تحقیقاتی TrendForce، قیمت در سراسر بخش‌های بازار بین 23 تا 28 درصد افزایش یافته است؛ افزایشی که می‌تواند تا 100 دلار به هزینه اسمبل یا ارتقای سیستم شما اضافه کند.

به گفته TrendForce، قیمت‌ها در سه ماهه دوم 2024 نیز ثابت یا کاهشی نخواهند شد و ممکن است شاهد 10 تا 15 درصد افزایش مرکب قیمت از هم‌اکنون تا دو ماه دیگر باشیم.

همچنین با نگاهی به جدول متوجه خواهید شد که افزایش قیمت SSD مصرف‌کننده از تراشه‌های کلیدی 3D NAND پیشی گرفته است. TrendForce در این خصوص توضیح می‌دهد که قیمت اس اس دی تحت تأثیر عواملی مانند استراتژی‌های خرید تولیدکننده اس اس دی، کاهش فروش محصولات مرتبط و کمبود ذخیره در ماه‌های اخیر قرار گرفته است.

این شرکت همچنین با عطف به تأثیر بر قیمت SSD مصرف‌کننده و در کل بازار، ادعا می‌کند که Kioxia وWDC  نرخ بهره‌برداری از ظرفیت تولید خود را از سه ماهه اول افزایش داده‌اند. با این حال، سایر بازیگران اصلی در استراتژی‌های تولید خود محافظه‌کار بوده‌اند.

بر اساس پیش بینی تحلیلگران TrendForce، مشتریان سازمانی نیز با بدترین افزایش قیمت در سه ماهه دوم سال 2024 مواجه خواهند شد که 20 تا 25 درصد گمان می‌رود.

بر اساس این تحقیق، خریداران محصولات ذخیره سازی eMMC و UFS شاهد افزایش قیمت ترکیبی مشابه 10 تا 15 درصدی در سه ماهه دوم سال میلادی جاری خواهند بود.



منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید