۰

استفاده از فیلتر شکن ممنوع شد (+سند)

استفاده از فیلتر شکن ممنوع شد (+سند)
بازدید 103
مدت زمان خواندن نوشته : 2 دقیقه


مصوبه جدید شورای عالی فضای مجازی در خصوص فیلتر شکن و ترافیک داخلی جهت اجرا به دستگاه‌های مختلف ابلاغ شد. بر اساس این سند، استفاده «بدون مجوز» از پالایش شکن (فیلترشکن) ممنوع بوده و کارگروهی با حضور نماینده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزیر اطلاعات برای ساماندهی فیلترشکن‌ها تشکیل می‌شود.

پایگاه ملی اطلاع رسانی قوانین و مقررات کشور که زیرمجموعه ریاست جمهوری است، نشان می‌دهد مصوبه جدیدی درباره فیلترشکن‌ها به منظور اجرا به دستگاه‌های مختلف کشور ابلاغ شده است.

استفاده از فیلتر شکن فقط با مجوز

در ابتدای این سند اشاره شده پس از اینکه مصوبه شماره سه جلسه نود و ششم شورای عالی فضای مجازی به تاریخ 23 آبان 1402 به استحضار رهبری رسیده، جهت اجرا ابلاغ می‌گردد.

مصوبه ممنوعیت فیلتر شکن

بند چهارم این مصوبه به موضوع ارائه پوسته مورد تأیید حاکمیت برای پلتفرم‌ها و سرویس‌های خارجی می‌پردازد که همان بحث نسخه‌های ایرانیزه پیام رسان‌های خارجی (نظیر هاتگرام و تلگرام طلایی) است.

۶. استفاده از ابزارهای پالایش شکن ممنوع می‌باشد، مگر مواردی که دارای مجوز قانونی می‌باشند؛


تبصره: برای بررسی ساماندهی وضعیت ابزارهای پالایششکن، کارگروهی ۷ نفره با مسئولیت رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور و عضویت دادستان کل کشور، وزرای اطلاعات و ارتباطات و فناوری اطلاعات، نماینده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دو نفر از اعضای حقیقی شورای عالی تشکیل و نتایج بررسیهای صورت گرفته را به شورای عالی ارائه نمایند.

در بند پنجم این سند، وزارت ارتباطات مکلف شده ابزارهای دور زدن تحریم را به صورت رایگان ارائه کند. این کار می‌تواند به بخش خصوصی واگذار شود.

مهم‌ترین بخش این مصوبه، بند ششم آن است که صریحاً استفاده «بدون مجوز» از ابزار پالایش شکن یا همان فیلترشکن را ممنوع عنوان می‌کند. مهم‌تر اینکه در تبصره آن ذکر شده باید کارگروهی به منظور مقابله با فیلترشکن‌ها تشکیل شود که وزارت اطلاعات، دادستان کل کشور و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جزو اعضای هفت گانه آن خواهند بود.



منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید