۰

اشتباه مهلک EVGA باعث سوختن 22 ترابایت حافظه شد

اشتباه مهلک EVGA باعث سوختن 22 ترابایت حافظه شد
بازدید 65
مدت زمان خواندن نوشته : 2 دقیقه


یک کاربر Reddit ادعا می کند پاور EVGA او به طور ناخواسته موجب از دست رفتن 22 ترابایت حافظه ذخیره سازی شده است. این کاربر بخت برگشته یک پاور نو از وارانتی شرکت EVGA دریافت کرده بود اما یک تغییر کوچک چنین فاجعه ای آفرید.

کاربر مورد بحث پاور 1000 واتی مدل EVGA GQ 1000W خود را به دلیل مشکل کویل واین برای وارانتی فرستاده بود که در نهایت با یک نمونه نو جایگزین شد. با این حال تنها پس از بروز فاجعه بود که مشخص شد کابل های پاور جدید یک تفاوت کوچک با نسخه اصلی دارید و همین موضوع باعث کباب شدن 22 ترابایت حافظه ذخیره سازی شد.

سوختن هارد دیسک به دلیل تغییر کابل پاور EVGA

می دانیم اغلب سازندگان پاور از خریداران می خواهند هنگام درخواست خدمات وارانتی، کابل ها و لوازم جانبی پاور را نزد خود نگه دارند، چراکه ممکن است بازگردانده نشوند. در این مورد نیز EVGA از مصرف کننده خواسته بود پاور را بدون کابل های آن ارسال کند که در نهایت با یک نمونه نو تعویض شود. اما پس کابل ها چه می شود؟

هنگامی که کاربر مورد بحث پاور نو را جایگزین پاور قبلی کرد، سیستم کار نمی کرد و شنیده شدن صدای کلیک حاکی از فعال شدن پروتکشن OCP بود. بعدتر مشخص شد تنها با جدا کردن تمامی کابل های تغذیه مربوط به وسائل ذخیره سازی SATA سیستم روشن می شود.

پاور EVGA

پس از تماس با پشتیبانی EVGA، مشخص می شود در تولیدات جدید همان پاور چیدمان کابل ها تغییر کرده و در نهایت کابل های سازگار با نسخه جدید در اختیار کاربر قرار می گیرد. با این حال باز هم خبری از روشن شدن سیستم نبود و بالاخره مشخص شد کابل قبلی کار خودش را کرده است و همه وسائل ذخیره سازی سوخته اند.

ظاهراً تغییر چیدمان سیم ها باعث شده ولتاژها هم جابجا شوند که باعث سوختن وسائل ذخیره سازی SATA شده بود. متاسفانه EVGA در قابل هارد دیسک ها و SSD های سوخته مسئولیتی نپذیرفته است.

روشن نیست چطور یک سازنده باسابقه چون EVGA بدون هرگونه اعلام قبلی اقدام به اعمال چنین تغییرات خطرناکی بر روی پاور خود نموده است. دست کم EVGA می توانست در تولیدات جدید خریدار را نسبت به تغییر کابل ها آگاه کند تا چنین فاجعه ای رخ ندهد.



منبع

برچسب‌ها, , ,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید