۰

افشای اولین اطلاعات از تراشه‌های سری A18؛ سنگ تمام اپل برای قابلیت‌های هوش مصنوعی سری آیفون 16

افشای اولین اطلاعات از تراشه‌های سری A18؛ سنگ تمام اپل برای قابلیت‌های هوش مصنوعی سری آیفون 16
بازدید 24
مدت زمان خواندن نوشته : 2 دقیقه


به تازگی اطلاعات بیشتر درباره تراشه‌‌های A18 و M4 اپل به بیرون درز کرده است. به نظر می‌آید نسل بعدی گوشی‌های آیفون و مک بوک پرو از یک موتور عصبی یا همان Neural Engine ارتقا یافته با هسته‌های اختصاصی بیشتر بهره می‌برند. جزئیات بیشتر را در ادامه این نوشتار از نیوز الکترونیک بخوانید.

یک موتور عصبی ارتقایافته عملکرد دستگاه‌های اپل را برای وظایف یادگیری هوش مصنوعی و ماشینی بهبود می‌بخشد. شایعه شده است که iOS 18 دارای ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی برای Siri و Shortcuts و Messages و Apple Music است.

تیم کوک، مدیرعامل اپل، درجریان اعلام گزارش مالی فصل گذشته این شرکت تأیید کرده بود که آن‌ها درحال کار بر روی هوش مصنوعی مولد اختصاصی خود بوده و جزئیات آن را اواخر امسال به اشتراک خواهند گذاشت. iOS 18 باید در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان 2024 WWDC اپل در ماه ژوئن معرفی شود.

a18-22.jpg

بر اساس ادعای macrumors انتظار می‌رود تراشه‌های سری A18 در ماه سپتامبر در مدل‌های آیفون 16 معرفی شوند. قبلاً شایعه شده بود که برخی از ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد می‌تواند منحصر به مدل‌های آیفون 16 باشد و موتور عصبی ارتقایافته این تراشه می‌تواند دلیلی برای این امر باشد.

این در حالی است که در آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون X از موتور عصبی 2 هسته‌ای استفاده شده و آیفون XS، آیفون XS مکس و آیفون XR از موتور عصبی 8 هسته‌ای بهره می‌برد. همچنین موتور عصبی 8 هسته‌ای در آیفون 11، آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس به کار رفته و تمامی مدل‌های آیفون 12 تا 15 به موتور عصبی 16 هسته‌ای مجهزند.

اپل همچنان عملکرد موتور عصبی را در طول سال‌ها بهبود بخشیده، حتی زمانی که تعداد هسته‌های آن تغییر نکرده است. به‌عنوان‌مثال، اپل می‌گوید تراشه A17 Pro آیفون 15 پرو دارای موتور عصبی 2 برابر سریع‌تر در مقایسه با آیفون 14 پرو است.

در مورد مک، اکثر مدل‌ها دارای تراشه‌های سفارشی سری M اپل مجهز به موتور عصبی 16 هسته‌ای هستند. تنها استثناها مک استودیو و مک پرو هستند که وقتی با تراشه M1 Ultra یا M2 Ultra پیکربندی می‌شوند، از موتور عصبی 32 هسته‌ای استفاده می‌کنند. اولین مک‌های مجهز به تراشه M4 احتمالاً در اواخر سال 2024 یا اوایل سال 2025 عرضه خواهند شد.



منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید