۰

انتظار بیشتر از حافظه 18 گیگاهرتزی از AMD RDNA4 نداشته باشید

انتظار بیشتر از حافظه 18 گیگاهرتزی از AMD RDNA4 نداشته باشید
بازدید 5
مدت زمان خواندن نوشته : 2 دقیقه


یک افشاگر مطرح سخت‌افزار مدعی شده AMD با گرافیک‌های نسل RDNA4 از حافظه ویدئویی نسبتاً کُند استفاده می‌کند و نباید انتظار بکارگیری سریع‌ترین تراشه‌های GDDR6 روز را داشت.

ادعای مورد بحث از سوی Kepler_L2 مطرح شده که همان افشاکننده دست کشیدن AMD از تراشه بزرگ Navi4 برای محصولات پرچمدار است. از همین رو یک منبع نسبتاً قابل اتکا با دسترسی به اطلاعات دست اول محسوب می‌شود. به مرور AMD شایعه دست کشیدن از کارت‌های گرافیک پرچمدار را تایید کرد و تاکنون خبری از عرضه جایگزین برای مدل‌های RX 7900 در آینده نزدیک منتشر نشده است.

استفاده از حافظه نهایتاً 18 گیگاهرتزی در RDNA4

با وجود اینکه گفته می‌شود AMD قصد ندارد در بازار محصولات رده بالا و پرچمدار فعلاً وارد رقابت با انویدیا شود، اما محصولات رده معمولی و میان رده مبتنی بر ریزمعماری RDNA4 در دست توسعه هستند و شاهد دو تراشه Navi 48 و Navi 44 خواهیم بود.

انتظار می‌رود از این تراشه‌ها در ساخت پردازنده‌های گرافیکی چون Radeon RX 8800 ،8700 ،8600 و 8500 استفاده شود که شامل هر دو مدل‌های دسکتاپ و لپ‌تاپ می‌شود. البته AMD تاکنون زمان عرضه چنین محصولاتی یا رونمایی از ریزمعماری گرافیکی RDNA4 را تایید نکرده است.

مشخصات احتمالی RDNA4

به افشاگر Kepler_L2 باز گردیم، وی مدعی شده تیم سرخ نهایتاً از تراشه‌های 18 گیگاهرتزی GDDR6 در اولین محصولات سری RX 8800 خود استفاده می‌کند. این در حالی است که انتظار می‌رود امسال تراشه‌های پرسرعت‌تر GDDR7 به تولید انبوه برسند.

همین حالا نیز AMD از تراشه‌های حافظه 18 گیگاهرتزی در کارت‌هایی چون RX 7900 GRE یا RX 7700 XT استفاده کرده است و نمی‌تواند مزیت یا برتری برای محصولات آتی باشد. این در حالی است که گفته می‌شود تیم سبز همین امسال در مدل‌های رده بالا سری GeForce RTX 50 از تراشه‌های حافظه 28 گیگاهرتزی GDDR7 استفاده می‌کند.

نکته‌ای که نباید از آن غافل شد، سرعت Infinity Cache در ریزمعماری RDNA4 است، چراکه شاید به حافظه چندان سریع نیاز نداشته باشد. همچنین نباید فراموش کرد فعلاً ریزمعماری RDNA4 قرار نیست در محصولات رده بالا استفاده شود، از همین رو عدم استفاده از سریع‌ترین تراشه‌های حافظه ویدئویی روز چندان هم غیرمنتظره نیست.





منبع

برچسب‌ها, ,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید