۰

اندروید ۱۵ برنامه‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند

اندروید ۱۵ برنامه‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند
بازدید 10
مدت زمان خواندن نوشته : < 1 دقیقه


ویژگی امنیتی جدید اندروید ۱۵ به این سیستم‌عامل اجازه می‌دهد تا اقدام به قرنطینه برنامه‌های مشکوک کند و امنیت این سیستم‌عامل را بیش از پیش افزایش دهد.

کاربران اندروید در حال حاضر به لطف ابزار امنیتی Google Play Protect از محافظت در برابر بدافزارها برخوردار هستند؛ این ابزار گوشی کاربر را در هر لحظه اسکن می‌کند و گوشی را از بدافزار‌هایی که ممکن است بر روی آن نصب شده باشند، پاک می‌کند. با این حال، ممکن است این ابزار یک برنامه آلوده را از دست بدهد و در شناسایی آن ناتوان باشد. اندروید ۱۵ با استفاده از ویژگی جدید خود می‌تواند از گوشی کاربر در برابر برنامه‌های مشکوک محافظت کند.

قرنطینه برنامه‌های مشکوک اندروید 15

در اندروید ۱۵، برنامه‌ی قرنطینه ‌شده در صفحه اصلی و تنظیمات قابل مشاهده خواهد بود، اما اعلان‌های آن‌ غیرفعال می‌شود، تمام عملکردهای آن برنامه‌ متوقف می‌شود و تمام پنجره‌های فعال آن برنامه پنهان می‌شود؛ برنامه‌ی قرنطینه شده توسط برنامه‌های دیگر قابل فراخوانی نخواهد بود و نمی‌تواند از سایر برنامه‌ها یا سیستم پیامی دریافت کند.

ویژگی قرنطینه برنامه‌های مشکوک برای اولین بار در اواخر سال گذشته در نسخه بتای اول QPR2 اندروید ۱۴ مشاهده شد، اما زمان انتشار این ویژگی برای تمام کاربران اندروید توسط گوگل تایید نشده بود. این امکان وجود دارد که این ویژگی در اندروید ۱۵ ارائه نشود و در نسخه‌های بعدی اندروید برای تمام کاربران فعال شود؛ زیرا Google Play Store یا Google Play Services در حال حاضر فاقد مجوزهای لازم برای قرنطینه‌ی برنامه‌ها هستند.



منبع

برچسب‌ها, , ,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید