۰

انویدیا به لطف هوش مصنوعی چهارمین کمپانی با ارزش دنیا شد؛ بالاتر از گوگل و آمازون

انویدیا به لطف هوش مصنوعی چهارمین کمپانی با ارزش دنیا شد؛ بالاتر از گوگل و آمازون
بازدید 7
مدت زمان خواندن نوشته : 2 دقیقه


اگر خبرها را دنبال کرده باشید، احتمالاً می دانید هوش مصنوعی باعث رشد انفجاری ارزش کمپانی‌هایی چون مایکروسافت، انویدیا و TSMC در بازار سهام شده است. در تازه‌ترین آنها، انویدیا موفق شده آمازون و گوگل را پشت سر بگذارد تا چهارمین کمپانی با ارزش دنیا شود. جزئیات حیرت انگیز را در ادامه خبر ببینید.

پیش بینی می‌شود هوش مصنوعی (AI) طی سال‌های آینده بسیاری از حوزه‌ها را دگرگون کند و همه جا شاهد به‌کارگیری آن باشیم. این فناوری برای آموزش مدل‌های خود به سخت افزارهای قوی نیاز دارد و همین موضوع باعث شده سازندگانی چون انویدیا، مایکروسافت و TSMC حسابی از وضعیت به وجود آمده سود ببرند که با شکستن رکوردهای جدید و افزایش ارزش کمپانی‌های آنها همراه است.

جایگاه چهارم انویدیا در بین با ارزش ترین کمپانی‌های دنیا در سال 2024

این هفته ارزش سهام انویدیا از آلفابت (مالک گوگل) و آمازون پیشی گرفت تا رکورد تازه‌ای را ثبت کند. هم زمان TSMC دهمین کمپانی با ارزش دنیا شد.

روز چهار شنبه ارزش سهام انویدیا با رشد 2.5 درصدی مواجه شد و ارزش مجموع سهام این کمپانی به 1.83 تریلیون دلار رسید تا چهارمین کمپانی با ارزش دنیا لقب بگیرد. بد نیست اشاره کنیم ارزش سهام انویدیا امسال 49 درصد (معادل 602 میلیارد دلار) افزایش یافته که عمدتاً ناشی از رشد تقاضا برای شتاب دهنده‌های پرقدرت این کمپانی است.

با ارزش ترین کمپانی‌های دنیا در سال 2024

می‌دانیم بسیاری از غول‌های فناوری دنیا تشنه شتاب دهنده‌های هوش مصنوعی انویدیا هستند و به ندرت می‌توان جایگزینی برای آنها پیدا کرد.

هرچند هنوز انویدیا گزارش مالی جدید خود را ارائه نکرده، اما تحلیل گران پیش بینی می‌کنند انویدیا سال 2023 را با گردش مالی بیش از 58 میلیارد دلار پشت سر گذاشته باشد که به معنای عملکرد بهتر نسبت به اینتل و سامسونگ است. با این حال تخمین زده می‌شود انویدیا به پای TSMC با درآمد 69.3 میلیارد دلار نرسد.

در همین رابطه بخوانید:

– مایکروسافت با ارزش ترین کمپانی تاریخ شد؛ 3 تریلیون دلار ناقابل

پیش بینی می‌شود با حرکت صنعت به سمت مدل‌های هوش مصنوعی بزرگ‌تر و توانمندتر، در آینده تقاضا برای سخت افزارهای هوش مصنوعی بیشتر هم شود که می‌تواند بازهم با رکورد زدن ارزش سهام کمپانی‌هایی چون انویدیا و TSMC همراه باشد. احتمالاً AMD هم از بازار به وجود آمده حسابی سود خواهد برد، هرچند که دشوار بتواند حتی به کسری از فروش انویدیا نزدیک شود.



منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید