۰

اولین اطلاعات از حافظه‌های GDDR7 سامسونگ؛ 54 درصد سریعتر از GDDR6X با سرعت سرسام‌آور 37 گیگابیت بر ثانیه

اولین اطلاعات از حافظه‌های GDDR7 سامسونگ؛ 54 درصد سریعتر از GDDR6X با سرعت سرسام‌آور 37 گیگابیت بر ثانیه
بازدید 20
مدت زمان خواندن نوشته : 2 دقیقه


به تازگی اطلاعات جدیدی از تراشه‌های حافظه GDDR7 سامسونگ منتشر شده است. به نظر می‌آید سرعت نسل بعدی تراشه‌های سامسونگ به 37 گیگابیت در ثانیه رسیده که تا 54 درصد سریع‌تر از حافظه‌های GDDR6X فعلی است. جزئیات بیشتر درباره حافظه‌های کم‌مصرف سامسونگ را در ادامه این نوشتار از نیوز الکترونیک بخوانید.

سامسونگ به تازگی از تولید اولین حافظه‌های GDDR7 خود خبر داده است. این حافظه‌ها به نرخ انتقال داده 37 گیگابیت در ثانیه دست پیدا می‌نمایند و با اتکا به فناوری‌های جدید، تا 54 درصد از GDDR6X بهینه‌تر هستند.

نسل بعدی کارت‌های گرافیک با سرعت 37 گیگابیت بر ثانیه!

نسل بعدی کارت‌های گرافیک با سرعت 2.3 ترابایت بر ثانیه!

بر اساس اعلام wccftech سامسونگ قصد دارد در جریان کنفرانس بین‌المللی IEEE 2024 از یک حافظه 16 گیگابایتی GDDR7 با سرعت 37 گیگابیت بر ثانیه رونمایی کند. این ادعا نشان دهنده افزایش 50 درصدی نسبت به حافظه‌های GDDR6X موجود است که حداکثر سرعت 24 گیگابیت بر ثانیه دارد.

سامسونگ برای رسیدن به نرخ انتقال داده بالا در GDDR7، از سیگنالینگ PAM3 استفاده می‌کند. با این مکانیزم می‌توان در دو چرخه، سه بیت داده را انتقال داد که از روش NRZ مورد استفاده در GDDR6 سریع‌تر است.

حافظه GDDR6 سامسونگ حداکثر سرعت 24 گیگابیت در ثانیه را داشته اما در عمل شاهد سرعت 23.5 گیگابیت بر ثانیه در کارت گرافیک RTX 4080 SUPER NVIDIA هستیم که قرار است این هفته عرضه شود. البته بعید است در عمل سرعت حافظه GDDR7 به 37 گیگابیت بر ثانیه برسد اما می‌توان سرعت‌های ۳۲ تا ۳۶ گیگابیت بر ثانیه را از نسل آینده پردازنده‌های گرافیکی انتظار داشت.

همچنین می‌توان انتظار سرعت 2368 گیگابایت بر ثانیه روی رابط 512 بیت داشت. این مقدار در رابط 384 بیت به 1776 گیگابایت بر ثانیه می‌رسد و روی رابط 256 بیت هم سرعت 1184 گیگابایت بر ثانیه را شاهد خواهیم بود.

در همین رابطه بخوانید:

– استفاده از حافظه های GDDR7 در کارت های گرافیک نسل بعد انویدیا و AMD

– Micron حافظه GDDR7 را برای کارت‌های گرافیک انویدیا به ارمغان می‌آورد

علاوه بر این حافظه GDDR7 با بهبود 20 درصدی در مصرف انرژی همراه شده تا آن را به بهترین گزینه برای پردازنده‌های گرافیکی قدرتمند تبدیل کند. همچنین می‌توان به واسطه مصرف کم GDDR7 روی استفاده از این حافظه برای گرافیک‌های لپ‌تاپی حساب ویژه‌ای باز کرد.



منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید