۰

اولین تصاویر از آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس را ببینید

اولین تصاویر از آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس را ببینید
بازدید 94
مدت زمان خواندن نوشته : 4 دقیقه


وبسایت MacRumors از رسانه‌های نزدیک به اپل به تازگی به اطلاعاتی جدید در مورد خط تولید آیفون 2024 اپل دست پیدا کرده و با تکیه بر آنها طرح اولیه یا ماکت دو گوشی نسخه پرو آیفون 16 را طراحی کرده که می‌توانند اولین ملاقات ما با این دو گوشی باشند. در ادامه با بررسی این طرح‌ها همراه ما باشید.

شاید در حد 8، 9 ماهی تا معرفی گوشی‌های سری جدید آیفون 16 باقی مانده باشد ولی طبق تجربه باید بگوییم که اپل در حال حاضر مراحل نهایی قطعی کردن طرح نسخه‌های مختلف این سری را سپری می‌کند و با تکیه بر اطلاعات لو رفته از خط تولید آینده این محصولات می‌توانیم افقی از طراحی آنها داشته باشیم.

افزایش اندازه نمایشگر در آیفون 16 پرو و 16 پرو مکس

طبق اطلاعاتی که مک رامرز منتشر کرده، آیفون 16 نیز از همان الگو و رویه 5 نسل قبلی خود استفاده خواهد کرد. همانطور که می‌دانید در سال 2023 شرکت اپل آیفون 15 پرو را با قاب تیتانیومی و لبه‌های منحنی معرفی کرد و شاید تنها تغییر بزرگ برای آیفون‌های 16 سری پرو، تغییر کوچکی در ابعاد صفحه نمایش و استفاده از دکمه ضبط خازنی برای فیلمبرداری باشد.

طرح آیفون 16 پرو مکس

همانطور که توسط منابع متعدد گزارش شده ، آیفون 16 پرو (با اسم رمز دیابلو) و آیفون 16 پرو مکس (با اسم رمز لایتنینگ) دارای نمایشگرهای بزرگ تری با اندازه های 6.3 و 6.9 اینچی خواهند بود که نسبت به 6.1 اینچ و 6.7 اینچ اندکی بزرگتر هستند.

یکی از توضیحات احتمالی در این زمینه آن است که ظاهراً علت اصلی این تغییر، دوربین پشت دستگاه بوده است. در واقع اپل برای اینکه فضای کافی برای جای دادن دوربین تتراپریسم 5 برابری تله فوتو را در فریم دستگاه در اختیار داشته باشد هر دو مدل آیفون پرو را بزرگتر از سالیان قبل عرضه خواهد کرد.

نمایشگر آیفون 16 پرو مکس

استفاده از سنسور تله فوتو تتراپریسم در نسل 16 پرو آیفون

در نظر داشته باشید که اپل در سری آیفون 15، تنها در نسخه پرو مکس از لنز تله فوتو 5x استفاده کرد و آیفون 15 پرو را بدون این لنز عرضه کرد افزایش اندازه دستگاه‌های سال 2024 به مهندسان این شرکت در کالیفرنیا این فضا را می‌دهد تا دوربین تتراپریسم تله فوتو را به آیفون 16 پرو و 16 پرو مکس نیز اضافه کنند.

در حالی که فرم فاکتور کلی و طراحی آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس در مرحله توسعه اپل ثابت مانده است، این شرکت جزئیات طراحی متفاوتی را برای دستگاه‌های جدید خود در نظر گرفته است. در مجموع چهار پیکربندی دکمه برای رسیدن به طرح نهایی آیفون 16 پرو و پرو مکس مورد آزمایش قرار گرفته که اطلاعات لو رفته از منابع داخلی اپل نشان می‌دهد این شرکت روی طراحی دکمه‌ای مشابه با آیفون 15 پرو، با یک دکمه اضافه در سمت راست گوشی به الگوی نهایی رسیده است.

ثبات در استفاده از دکمه Action

مثل آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس، هر دو مدل پرو در آیفون 16 به دکمه Action چند منظوره مجهز خواهند شد. دکمه را می‌توان برای انجام طیف وسیعی از عملکردها، بسته به ترجیح کاربر، پیکربندی کرد. برای این دکمه نیز اپل اندازه‌های بزرگ‌تر و طرح‌های مختلف برای دکمه Action آزمایش کرده ولی اسناد طراحی فعلی نشان می‌دهد که دکمه Action همان اندازه موجود در آیفون 15 پرو را خواهد داشت.

طراحی قبلی دکمه Action، که تحت نام رمز Atlas توسعه یافته بود، به عنوان یک دکمه خازنی بزرگتر با سنسور حساس به فشار در نظر گرفته شد. با توجه به اینکه جدیدترین طراحی‌های آیفون 16 پرو و پرو مکس به دکمه اکشن بزرگتر مجهز نشده‌اند، آینده پروژه ATLAS نیز همچنان نامشخص است و ممکن است اپل آن را به نفع یک دکمه اکشن مکانیکی استاندارد نیز حذف کند.

در همین زمینه یک لیکستر چینی موسوم به Instant Digital افشا کرده که آیفون 16 پرو از یک دکمه Action بدون برجستگی فیزیکی و همسطح با قاب دستگاه استفاده خواهد کرد و جالب اینجاست که اسناد داخلی مشاهده شده توسط MacRumors نیز این ادعا را تأیید می‌کند ولی باید بگوییم که این موارد دلیلی بر آنکه این دکمه در نهایت نیز هم‌سطح با بدنه دستگاه خواهد بود نیست چرا که طرح‌های ثانویه دیگری نیز با عدم هم‌سطح بودن این دو بخش دیده شده است.

طراحی بدنه آیفون 16 پرو مکس

در سمت راست بدنه، مدل‌های آیفون 16 پرو دارای یک دکمه ضبط کاملاً جدید خواهند بود که در رندرهای منتشر شده در ماه گذشته میلادی از مدل‌های استاندارد آیفون 16 آن‌ها را به شما نشان دادیم. دکمه Capture که با کد Nova توسعه یافته نیز انتظار می‌رود یک دکمه از نوع خازنی با ساختار حساس به فشار باشد. مارک گورمن از بلومبرگ نیز اخیرا تأیید کرده که از این دکمه برای فیلم‌برداری استفاده خواهد شد. این دکمه در زیر دکمه پاور قرار دارد، به این معنی که در مدل های آمریکایی، اپل آنتن mmWave را از سمت راست دستگاه به سمت چپ تغییر مکان خواهد داد. دکمه کپچر هم سطح با قاب آیفون خواهد بود و مانند دکمه های پاور و صدا بیرون نمی زند.

جنس بدنه آیفون 16 پرو مکس

از نظر جنس بدنه نیز آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس همچنان از همان تیتانیوم درجه 5 (Ti-6Al-4V) ساخته خواهند شد که پیش از این برای آیفون 15 پرو استفاده شده بود.

نکته جالب این است که تقریباً در همه نمونه‌های اولیه آیفون 16 پرو و نسخه پرو مکس از رنگ نقره‌ای استفاده شده که توسط اپل با نام «تیتانیوم سفید» به بازار عرضه می‌شود. اسناد منتشر شده نشان می‌دهد که اپل تاکنون از رنگ‌های موجود آیفون 15 پرو و پرو مکس برای اهداف آزمایشی استفاده کرده و قصد دارد یک گزینه رنگ دیگر را به سری 16 اضافه کند. متأسفانه، در حال حاضر جزئیاتی در مورد گزینه رنگ جدید وجود ندارد.

اگر این همان طرح نهایی آیفون 16 و آیفون 16 پرو مکس باشد، نظر شما در مورد آن چیست؟



منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید