۰

اولین گام اپل در دنیای هوش مصنوعی برداشته شد؛ ابزار ویرایش تصویر MGIE

اولین گام اپل در دنیای هوش مصنوعی برداشته شد؛ ابزار ویرایش تصویر MGIE
بازدید 18
مدت زمان خواندن نوشته : 2 دقیقه


اپل پیش‌تر گفته بود که برنامه‌هایی برای ورود پرقدرت به عرصه هوش مصنوعی دارد. حالا نخستین ابزار هوش مصنوعی اپل منتشر شده که درواقع مدل هوش مصنوعی ویرایش تصویر است. در ادامه درمورد MGIE، ابزار هوش مصنوعی تولید تصویر اپل، بیشتر بخوانید.

مدل هوش مصنوعی ویرایش تصویر اپل به تازگی منتشر شده است اما هنوز تا رسیدن به یک محصول نهایی فاصله زیادی دارد. ابزار MGIE که مخفف ویرایش تصویر با هدایت مدل‌های زبان چندوجهی است، در حال حاضر در GitHub در دسترس است و یک مقاله پروژه PDF شده همراه با دستورالعمل‌ها و نمونه‌ها برای آن وجود دارد که از طریق این لینک قابل دسترسی است.

به گزارش رسانه GSMArena، این مدل از دستورالعمل‌های متنی برای تغییر و ویرایش تصاویر استفاده می‌کند. چنین ویژگی می‌تواند کارهای ساده ویرایش تصویر مانند افزایش کنتراست یا روشنایی و تغییر تراز سفیدی را انجام دهد.

apple-ai-2.jpg

اما ابزار هوش مصنوعی MGIE اپل همچنین می‌تواند دستورات پیچیده‌تری را تفسیر کند و مثلاً با افزودن سبزیجات، یک پیتزا را ویرایش کند که برای بدن سالم‌تر به نظر برسد.

این مدل همچنین می‌تواند تصاویر را برش داده و اندازه آن را تغییر دهد، حاشیه‌های تصویر را به‌طور خودکار پر کند، موها، چشم‌ها و لباس‌های سوژه را تغییر دهد و اشیا را از عکس حذف کند.

apple-ai-3.jpg

ابزار هوش مصنوعی MGIE تنها اولین قدم در سفر اپل به دنیای ابزارهای مولد هوش مصنوعی است. به احتمال زیاد در هیچ یک از دستگاه‌های فعلی اپل چنین ویژگی ظاهر نمی‌شود؛ اما وجود آن احتمالاً نشانه‌ای از اتفاقات بزرگ‌تر در آینده است.



منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید