۰

اپل مشخصات فنی ویژن پرو را به اشتراک گذاشت؛ برترین هدست AR در جهان

اپل مشخصات فنی ویژن پرو را به اشتراک گذاشت؛ برترین هدست AR در جهان
بازدید 26
مدت زمان خواندن نوشته : 3 دقیقه


چند ساعت قبل پیش‌فروش هدست واقعیت افزوده ویژن پرو آغاز شد و اپل هم‌زمان مشخصات فنی کامل آن را به اشتراک گذاشت. هدست AR اپل به لطف مجموعه‌ای کامل از انواع حسگرها، به راحتی لقب برترین هدست واقعیت افزوده جهان را کسب می‌کند.

پس از مدت‌ها انتظار، اپل بالاخره چند ساعت قبل مشخصات فنی کامل هدست ویژن پرو (Vision Pro) خود را لحظاتی پس از شروع پیش‌سفارش در ایالات متحده به اشتراک گذاشت.

مشخصات کامل هدست ویژن پرو (Vision Pro)

طبق اطلاعیه منتشر شده توسط شرکت اپل، قلب تپنده هدست واقعیت افزوده (AR) ویژن پرو تراشه M2 خواهد بود که پردازنده 8 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی 10 هسته‌ای را به همراه دارد. در کنار این پردازنده قدرتمند اپل نیز از 16 گیگابایت حافظه یکپارچه استفاده شده است.

همان‌طور که قبلاً اعلام شده بود، هدست واقعیت افزوده ویژن پرو یک تراشه کاملاً جدید R1 نیز به همراه دارد. اطلاعات منتشر شده در رابطه با R1 حاکی از آن است که این تراشه ورودی 12 دوربین، پنج حسگر و شش میکروفن را پردازش کرده و اطمینان حاصل می‌کند که محتوا به شکلی مناسب در مقابل کاربر ظاهر شود. به گفته مهندسان اپل، تراشه R1 دارای پهنای باند حافظه 256 گیگابایت بر ثانیه است.

مشخصات کامل هدست ویژن پرو (Vision Pro) از اپل

هدست واقعیت افزوده Vision Pro که در سه نسخه با حافظه متفاوت (256 گیگابایت، 512 گیگابایت و 1 ترابایت حافظه ذخیره‌سازی) عرضه می‌شود، دو عدد نمایشگر Micro OLED به همراه دارد که می‌تواند 92 درصد از فضای رنگی DCI-P3 را پوشش دهد.

همان‌طور که از قبل مشخص شده بود، این هدست گران‌قیمت اپل می‌تواند از نرخ‌های تازه‌سازی 90 هرتز، 96 هرتز و 100 هرتز پشتیبانی کرده و گزینه‌های پخش ویدئوی 24 و 30 فریم بر ثانیه را دارد.

مجموعه‌ای کامل از حسگرها که در ویژن پرو قدرت‌نمایی می‌کنند

هدست AR اپل به مجموعه کاملی از سنسور مجهز شده که شامل دو دوربین اصلی، شش دوربین ردیابی محیط، چهار دوربین ردیابی چشم، یک دوربین TrueDepth، یک اسکنر LiDAR، چهار واحد اندازه‌گیری اینرسی، یک حسگر سوسو زدن (flicker) و یک حسگر نور محیطی هستند. همچنین آرایه شش میکروفون با قابلیت شکل دهی پرتو به صورت جهت‌دار نیز وجود دارد.

مشخصات کامل هدست ویژن پرو (Vision Pro)

به گزارش Macrumors، از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد هدست ویژن پرو می‌تواند به قابلیت Optic ID آن اشاره کرد که احراز هویت بیومتریک مبتنی بر عنبیه چشم را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. علاوه بر این، محصول جدید اپل امکان کنترل با دست‌ها، چشم‌ها یا صدای کاربر را هم دارد.

اپل همچنین تأیید کرد که باتری هدست Vision Pro می‌تواند در استفاده عادی تا دو ساعت شارژدهی داشته باشد، در حالی که این رقم هنگام مشاهده ویدئو به 2.5 ساعت افزایش می‌یابد.

در همین رابطه بخوانید:

– جانشین ارزان قیمت ولی قدرتمند هدست Vision Pro اپل در دست ساخت است

ویژن پرو امروز 2 فوریه (۲۹ دی ۱۴۰۲) در بازار داخلی ایالات متحده به صورت پیش‌فروش عرضه شد. اپل اعلام کرد که این هدست در اواخر سال جاری در کشورهای دیگر نیز عرضه خواهد شد.



منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید