۰

اگزینوس 2400 اکنون از تراشه اسنپدراگون 8 نسل سه نیز عملکردی بهتر و پایدارتر دارد

اگزینوس 2400 اکنون از تراشه اسنپدراگون 8 نسل سه نیز عملکردی بهتر و پایدارتر دارد
بازدید 26
مدت زمان خواندن نوشته : 3 دقیقه


پس از اینکه در روز گذشته مشخص شد تراشه اگزینوس 2400 نسبت به تراشه نسل قبل سامسونگ یعنی اگزینوس 2200 عملکرد پایدارتری دارد؛ امروز بنچمارک جدیدی از دو گوشی گلکسی اس 24 اولترا و گلکسی اس 24 پلاس منتشر شد که میزان عملکرد و پایداری دو تراشه اگزینوس 2400 و اسنپدراگون 8 نسل سه را به مقایسه می‌گذارد. تراشه جدید سامسونگ از این تست هم سربلند بیرون آمده است.

با توجه به اینکه گوشی گلکسی اس 24 اولترا دارای ابعاد بزرگ‌تری نسبت به گوشی گلکسی اس 24 پلاس است، سامسونگ توانسته در آن محفظه بخار و سیستم خنک کننده بهتری را برای تراشه تدارک ببیند. با توجه به این موضوع انتظار می‌رفت که تراشه اسنپدراگون 8 نسل سه در گوشی گلکسی اس 24 اولترا بتواند عملکردی بهتر و پایدارتر نسبت به تراشه اگزینوس 2400 در گوشی گلکسی اس 24 پلاس ترتیب دهد.

اما بررسی‌های جدید صورت گرفته توسط بنچمارک 3DMark Solar Bay Stress Test نشان می‌دهد که تراشه جدید سامسونگ حتی در حالی که دارای خنک کننده کوچک‌تری است بازهم عملکرد پایداتری را از خود نشان می‌دهد. روز گذشته در بنچمارک 3Dmark Wild Life نیز مشخص شده بود که تراشه اگزینوس 2400 نسبت به اگزینوس 2200، تراشه پرچمدار نسل قبل سامسونگ، دو برابر عملکرد پایدارتری دارد و از این نظر با تراشه A17 Pro اپل قابل قیاس است. به این ترتیب به نظر می‌رسد که سامسونگ به خوبی توانسته است از عهده بهینه‌سازی این تراشه جدید خود برآید و عملکردی عالی برای دو گوشی گلکسی اس 24 پلاس و اس 24 فراهم کند.

Exynos-2400-vs-Snapdragon-8-Gen-3-2.jfif

براساس گزارش Wccftech، کاربری با عنوان Faridofanani96 در شبکه اجتماعی X به تازگی توانسته است با دسترسی به دو گوشی گلکسی اس 24 اولترا و گلکسی اس 24 پلاس، بنچمارک 3DMark Solar Bay Stress Test را بر روی آن‌ها اجرا کند. این بنچمارک نیز عملکردی مشابه با بنچمارک Wild Life Extreme دارد و با محول کردن وظایفی سنگین به هسته‌های پردازشی و گرافیکی تراشه، عملکرد آن را از نظر پایداری مورد بررسی قرار می‌دهد. تراشه‌ای که بتواند در این بنچمارک همزمان با افزایش دمای کاری عملکرد خوب خود را حفظ کند امتیاز و نمره بیشتری می‌گیرد.

همانطور که مشخص است تراشه اگزینوس 2400 توانسته است در این بنچمارک 64.6 درصد از عملکرد اولیه خود را حفظ کند. این در حالی است که این میزان برای تراشه اسنپدراگون 8 نسل سه تنها 48.3 درصد گزارش شده است. به این ترتیب باید گفت که تراشه اگزینوس 2400 نسبت به تراشه اسنپدراگون 8 نسل سه عملکردی بسیار بهتر و پایدارتر از خود به نمایش می‌گذارد.

نتایج این بررسی هنگامی از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود که بدانیم گوشی گلکسی اس 24 اولترا به دلیل ظاهر پهن‌تر خود دارای سیستم خنک کننده قدرتمندتر و بزرگ‌تری است. چندی پیش گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد ابعاد محفظه بخار در این گوشی چیزی در حدود 190 درصد بزرگ‌تر از محفظه گوشی گلکسی اس 23 اولترا است. برخلاف این گزارش اکنون می‌توان مشاهده کرد که سیستم خنک کننده گوشی گلکسی اس 24 پلاس از عملکرد بهتری برخوردار است.

سامسونگ پیش از این اعلام کرده بود که در مراحل ساخت این تراشه خود از فناوری جدیدی با عنوان Fan-out Wafer Level Packaging یا FOWLP استفاده خواهد کرد. این فناوری سبب می‌شود که تراشه‌های تولید شده دارای عملکرد گرمایی بهتری باشند و در نتیجه شاهد ارتقای عملکرد آن‌ها به صورت چند هسته‌ای باشیم. به نظر می‌رسد همین موضوع سبب شده است که در این بنچمارک امتیازات بهتری توسط تراشه اگزینوس 2400 کسب شود. باید دید این تراشه در دیگر بررسی‌ها چه عملکردی را از خود به نمایش خواهد گذاشت.



منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید