۰

این فلش USB در صورت دسترسی غیرمجاز به داده‌هایش خودکشی می‌کند!

این فلش USB در صورت دسترسی غیرمجاز به داده‌هایش خودکشی می‌کند!
بازدید 83
مدت زمان خواندن نوشته : 2 دقیقه


Ovrdrive USB را می‌توان یک درایو فلش برای نگهداری اطلاعات حساس کاربران برشمرد که در صورت دسترسی غیر مجاز به آن، خودش را تخریب می‌کند. این حافظه فلش USB دارای یک مکانیسم امنیتی منحصر به فرد فیزیکی بوده و در صورتی که قلق اتصال آن به سیستم را بلد نباشید، دمای تراشه فلش تا بیش از 100 درجه سانتیگراد بالا رفته و می‌سوزد!

حفاظت از اطلاعات به یک چالش مهم برای بسیاری از کاربران تبدیل شده است. حتی رمزنگاری داده‌ها هم نمی‌تواند برخی مواقع جلوی افشای اطلاعات کاربران را بگیرد. در همین رابطه شاهد معرفی روش‌های جدید اما خطرناک برای حفاظت از داده‌های کاربران هستیم.

usb-22.jpg

در همین رابطه ایده فلش USB جدیدی مطرح شده که در صورت دسترسی غیر مجاز به داده‌ها خودش را تخریب می‌کند. Ovrdrive USB عملکرد بسیار ساده‌ای داشته و بیشتر یک درایو فلش USB معمولی با مکانیزم فعال سازی منحصر به فرد است. 

بر اساس اعلام tomshardware در این فلش خبری از رمزنگاری اطلاعات نبوده و برای دسترسی به داده‌های این فلش باید سه بار به صورت متوالی آن را به سیستم متصل و جدا کنید. در صورت عدم انجام این کار، پارتیشن فلش پنهان شده و این تصور ایجاد می‌شود که فلش خراب است.

usb-22.jpg

البته سازندگان این فلش در ابتدا مداری را طراحی کرده بودند که دمای حافظه را به 100 درجه سانتیگراد برساند که اقدامی بسیار پرریسک برای دارندگان حافظه فلش بود. اما اکنون می‌توان این قابلیت خود تخریبی را غیر فعال کرد.

البته هنوز خبری از عرضه رسمی این فلش به بازار نبوده و تنها کمپینی برای تامین مالی این پروژه تشکیل شده و پس از رسیدن به حد نصاب، Ovrdrive USB روانه بازارها خواهد شد.



منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید