۰

بازی Doom بر روی باکتری‌های روده اجرا شد! [تماشا کنید]

بازی Doom بر روی باکتری‌های روده اجرا شد! [تماشا کنید]
بازدید 26
مدت زمان خواندن نوشته : 2 دقیقه


در راستای اجرای بازی Doom بر روی هر چیزی، محققان دست به انجام یک ایده خلاقانه و عجیب زده‌اند؛ ‌ اجرای این بازی بر روی باکتری‌های روده! نکته جالب آن است که این ایده به واقعیت تبدیل شده و محققان توانسته این بازی را روی نمایشگر تشکیل شده از باکتری E.Coli اجرا کنند.

نسخه اول بازی DOOM حدود 30 سال قبل منتشر شد و توانست به دلیل نوآوری‌هایی که در دنیای بازی‌های ویدئویی به وجود آورد، لقب پدر بازی‌های شوتر اول شخص را کسب کند.

از آن زمان به بعد، اصطلاح DROE (اجرای Doom روی هر چیزی) رواج پیدا کرد و متخصصان دنیای کامپیوتر سعی کردند که این بازی را بر روی هر دستگاهی که نمایشگر به همراه دارد، اجرا کنند.

بر همین اساس، طی سال‌های گذشته شاهد انتشار اخباری از اجرای بازی DOOM بر روی دستگاه‌های مختلف مانند خودپردازها، لباسشویی، ماشین حساب و حتی Notepad مایکروسافت بوده‌ایم.

تصویری از بازی قدیمی Doom
تصویری از بازی قدیمی Doom

اجرای بازی Doom به کمک باکتری‌های روده!

در تازه‌ترین مورد، لارن راملان (Lauren Ramlan)، متحقق مهندسی زیستی در دانشگاه MIT دست به کار شده و سعی کرده بازی DOOM را بر روی یک چیز جدید و بسیار عجیب‌تر امتحان کند.

در ویدئویی که توسط این محقق منتشر شده، او نشان می‌دهد که بازی دوم بر روی یک صفحه‌نمایش 1 بیتی تشکیل شده از باکتری‌های روده (E.coli) بیولومنسسنت قابل اجرا بوده است. البته به این نکته اشاره کرد که این سیستم مبتنی بر باکتری تنها می‌تواند در هر 24 ساعت تنها 3 فریم از بازی را نمایش دهد.

اجرای بازی Doom بر روی باکتری‌های E.Coli
نمایش بازی Doom با کمک باکتری‌های E.Coli

در بخش‌هایی از ویدئوی فوق توضیح داده شده که برای نمایش خروجی بازی DOOM همچنان به یک کامپیوتر نیاز بوده و باکتری‌های E.coli توانایی انجام محاسبات مورد نیاز برای اجرای بازی را ندارند.

به گزارش MSN، در این روش عجیب سلول‌های باکتری در یک آرایه شبکه‌ای مرتب می‌شوند تا یک صفحه‌نمایش 1 بیتی با رزولوشن 32 در 48 پیکسل را تشکیل دهند. در مرحله بعد با فعال کردن یک ژن مسدود‌کننده فلورسانس در سلول‌ها (که باعث روشن شدن صفحه‌نمایش می‌شود) یک فریم از بازی به نمایش گذاشته خواهد شد.

در همین رابطه بخوانید:

– اجرای بازی Doom در کیوسک سفارش غذای مک دونالد!

– تماشا کنید: فناوری Ray Tracing در بازی دوست داشتنی Doom Classic

البته این فرایند به زمان زیادی نیاز داشته و فعال‌سازی یک ژن مسدودکننده 70 دقیقه طول می‌کشد. برای تنظیم مجدد این روند نیز به حداقل 8 ساعت زمان نیاز خواهیم داشت.

بر همین اساس، لارن راملان تخمین می‌زند که به پایان رساندن بازی DOOM با کمک این نمایشگر مبتنی بر باکتری به چیزی حدود 600 سال زمان نیاز داریم. بنابراین اجرای بازی بر روی باکتری را نمی‌توان یک تجربه روان گیمینگ توصیف کرد، هرچند که چنین کاری در نهایت پیاده‌سازی یک ایده خلاقانه در دنیای علوم کامپیوتر به شمار می‌آید.



منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید