۰

بررسی آیفون 13 قابلیت ها و موارد مورد انتظار

بررسی آیفون 13 قابلیت ها و موارد مورد انتظار
بازدید 1824
مدت زمان خواندن نوشته : 5 دقیقه

مقدمه

معرفی آیفون 12 با چهار مدل 5G ، طراحی مجدد ، شارژ بی سیم و خیلی اتفاقات هیجان انگیز دیگر یکی از بزرگترین معرفی های اپل تا امروز بوده است . سوالی که پیش میاد اینه که اپل چطور میخواد این موفقیت رو با آیفون 13 تکرار کن؟

شایعات حاکی از آن است که آیفون 13 یک ارتقا قابل توجه را نسبت به نسل های پیشین تجربه خواهد کرد تا حدی که در بسیاری از زمینه ها که رقیب اندرویدیش جلو افتاده بتواند گوی رقابت را از او برباید یا حداقل این فاصله را کم کند.خب این چیزیه که طبق شایعات و نشست های اولیه اپل انتظار داریم از پرچمدار جدید اپل ببینیم.

بررسی آیفون 13 قابلیت ها و موارد مورد انتظار

نمایشگر 120 هرتز در آیفون13

وقتی از تعداد زیادی از کاربران اپل سوال کردند که دوست دارین چه چیزی در آیفون بعدی ببینین خیلی از اونا دوست داشتن که کیفیت صفحه نمایش ارتقا پیدا کنه، در حال حاضر گوشی های آیفون عملکرد سریع و  مناسبی در اجرای برنامه ها و روان بودن رابط کاربری از خودشون نشون میدن با یان حال کار با یه صفحه نمایش 60 هرتزی اونم وقتی که خیلی از رقبای اندرویدی اونا دارای صفحه نمایش های 90 و 120 هرتز هستند جالب به نظر نمیرسه.

بررسی آیفون 13 قابلیت ها و موارد مورد انتظار

آیفون 13 و always-on display

مورد بعدی که گوشی های آیفون نسبت به رقیبشون در اون عقب هستن قابلیت (Always on display) هست. در این مورد اپل تا الان ترجیح داده به جای در نظر گرفتن نظر و خواسته کاربرانش، به باتری گوشی اهمیت بیشتری بده و با بیان این که این قابلیت برای باتری مظر هست از استفاده اون روی گوشی های خودش صرف نظر کنه. اما خیلی از تحلیلگرا اعتقاد دارن با پیدایش تکنولوژی LTPO ( اکسید پلی کریستالی کم دما ) اپل این فرصت رو داره که بدون فشار اومدن به باتری از نمایشگر 120 هرتزی و همیشه روشن روی آیفون 13 pro استفاده کنه. لازم به ذکر که این تکنولوژی در Galaxy Note 20 Ultra سامسونگ به کار رفته.

بررسی آیفون 13 قابلیت ها و موارد مورد انتظار

ناچ کوچکتر

آقای کوو و بسیاری از تحلیلگرا اعتقاد دارن آیفون جدید در چهار مدل شامل:

  • آیفون 5.4 اینچی مینی
  • آیفون 6.1 اینچی استاندارد
  • آیفون 6.1 اینچی پرو
  • آیفون 6.7 اینچی پرو ماکس

خواهد بود. همینطور انتظار میره این نسخه ها با وجود باتری و دوربین بهتر سنگین تر و ضخیم تر از آیفون 12 باشن.بسیاری از منابع اعتقاد دارن در آیفون بعدی شاهد ناچ کوچکتری خواهیم بود، اسپیکر گوشی به لبه نزدیک میشه و فضای دوربین و سنسور ها کوچک تر خواهد شد در نتیجه شاهد فضای بزرگتری در صفحه نمایش خواهیم بود که باعث ایجاد ظاهری مدرن تر در گوشی میشه. با این وجود هنوز از قابلیت دوربین زیر نمایشگر خبری نیست و فعلا نباید منتظر آن بمانیم.

طبق گزارش ها اپل آماده است تا درگاه لایتنینگ را حفظ کند و در غیر این صورت امکان دارد به سمت مفهوم بدون پورت که برخی پیش بینی کرده بودند حرکت کند. در حال حاظر شارژر های بی سیم گران قیمت و کند هستند پس اگر نگران این هستید که برای روشن ماندن گوشی مجبور شوید یک MagSafe همراه خود داشته باشید به نظر می رسد هنوز زمانش نشده.

بررسی آیفون 13 قابلیت ها و موارد مورد انتظار

دوربین بهتر برای همه نسخه ها

در حال حاضر برای داشتن لنز تله فونو و قابلیت LiDAR شما مجبورید حداقل یک آیفون 12 پرو و برای داشتن بهترین سنسورها و پیشرفته ترین تثبیت کننده باید 12 Pro Max را خریداری کنید.

در آیفون 13 ممکنه داستان متفاوت باشه. تحلیلگران بر این باورند که مدل های Pro دوربین واید بهبود یافته ای خواهند داشت. همچنین ممکنه حالت ‘اخترفوگرافی’ خودکار نیز داشته باشند. ولی عکاسانی که طالب بهترین هستند همچنان باید Pro Max را خریداری کنند (لنز اصلی دیافراگم f / 1.5 روشن تری دارد) اما به صورت کلی کیفیت تصویر بهتر باید یک موضوع مشترک در سری آیفون 13 باشد.

آقای kou انتظار ضبط فیلم با کیفیت 8k و سنسور با وضوح بالاتر را در آیفون 13 ندارد. از آنجایی که صفحه نمایش های 8k و محتوای اون هنوز هم کمیابن، اپل عجله ای در این باره از خود نشان نخواهد داد و احتمالا تا سال 2022 شاهد فیلمبرداری 8k در گوشی آیفون نخواهیم بود، با این حال رقبای اپل مانند سامسونگ در این باره بی کار نخواهند نشست و در آینده شاهد ظهور این قابلیت در تلفن های همراه خواهیم بود.

بررسی آیفون 13 قابلیت ها و موارد مورد انتظار

کارایی بیشتر

اپل هرساله در زمانی معرفی آیفون از چیپ جدید این شرکت رونمایی میکند ، آیفون ۱۳ هم از این قضیه مستثنی نیست ، انتظار میره چیپ ست جدید اپل به نام A15 سرعت بیشتر و مصرف باتری بهینه تری رو به همراه داشته باشه. مشخص نیست این پردازنده جدید چه مقدار سریعتر و قدرتمند تره اما اگه بخوایم مقایسه کنیم چیپ ۱۴ اپل همین الان هم از بسیاری از رقبای خودش سرتره.

این ارتقا سخت افزاری فقط مربوط به قدرت بیشتر نمیشه، در حال حاضر اپل از اسنپ دراگون x55 به عنوان مودم در آیفون ۱۲ بهره میبره و انتظار داریم در آیفون جدید این مودم به x60 ارتقا پیدا کنه همچنین امکان داره از ورژن جدید wi-fi به نام 6E در این گوشی استفاده کنن که باعث سرعت بیشتر و تداخل پزیری کمتر به لطف بهره مندی از فرکانس ۶GHZ بشه.

بررسی آیفون 13 قابلیت ها و موارد مورد انتظار

پورت USB-c

تمام موارد گفته شده میتواند بروزرسانی مطلوبی برای آیفون بعدی باشد در کنار آنها قابلیت های وجود دارد که از احتمال کمتری برای معرفی برخوردارند اما دوست داریم در آیفون ببینیم. همانطور که بدون شک قبلاً متوجه آن شده اید ، احتمالن مجبور باشید که از داشتن آیفون 13 با  پورت USB-C چشم پوشی کنید. به نظر می رسد اپل همچنان قصد حفظ اتصال 9 ساله لایتنینگ خود را دارد. ما خیلی دوست داریم که اپل برای پذیرفتن استانداردی کاملاً گسترده در صنعت USB-C را اتخاذ کند ، اما با توجه به سیاست اپل به این زودی ها روی تغییر پورت حساب نمی کنیم.

اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر

طبق شایعات منتشره در بلومبرگ و وال استریت ژورنال اپل در حال تست روی اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر به عنوان مکمل Face ID است ، البته تست آن به این معنی نیست که این قابلیت را در آیفون 13 خواهیم دید. در آپدیت آخر اپل (14.5) در صورت استفاده از اپل واچ شما قادر خواهید بود قفل گوشی را حتی با ماسک روی صورت باز کنید، دراین شرایط اسکنر اثر انگشت به عنوان کمکی ایده مفیدی خواهد بود اما یک سیستم Face ID بهبود یافته که سریعتر کار کنه یا شما را از زاویه واضح تری تشخیص بده به مراتب امن تر خواهد بود.

سخن پایانی

اگرچه اپل پر از شگفتی است و ارزش این را دارد که تا حدی خوشبین باشیم. به یاد داشته باشید  ios14 ویجت صفحه اصلی و تغییرات پیش فرض برنامه ها را به صورت محدود برایمان به ارمغان آورد در حالی که افراد زیادی فکر می کردند هرگز آنها را در آییفون نمی بینند. حال اگر ios15 تغییرات بیشتری از این قبیل در خود داشته باشه ، آیفون 13 ممکنه طرفداران اندرویدی بیشتری رو برای مهاجرت به این سیستم عامل وسوسه کند حتی اگر از لحاظ سخت افزاری یه ارتقا متوسط رو شاهد باشیم.

امیدواریم در WWDC 2021 اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

برچسب‌ها, ,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید