۰

برنج دوست گوشی آب خورده شما نیست!

برنج دوست گوشی آب خورده شما نیست!
بازدید 22
مدت زمان خواندن نوشته : 2 دقیقه


اپل در صفحه پشتیبانی گوشی‌های آیفون صراحتاً تذکر داده که گوشی آب خورده و خیس را نباید در گونی برنج قرار دهید، چرا که دانه‌های ریز برنج می‌توانند به دستگاه‌های الکترونیکی صدمه وارد کنند. این در حالی است که ترفند استفاده از کیسه برنج برای خشک کردن گوشی آیفون یکی از محبوب‌ترین ترفندهای اشتباه در بین کاربران محسوب می‌شود.

در دنیای لوازم الکترونیکی افسانه‌های زیادی وجود دارد. برخی از این افسانه‌ها آن‌قدر در بین عموم مردم پذیرفته شده‌اند که هیچ‌کس جرئت نمی‌کند کارایی آن‌ها را زیر سؤال ببرد. قرار دادن گوشی آب‌خورده و خیس در گونی برنج نیز یکی از این افسانه‌های کاملاً اشتباه است.

استفاده از کیسه برنج برای گوشی آب خورده

به گزارش MSN، تحقیقات مکرراً ثابت کرده‌اند که این ترفند کاملاً بیهوده است. با این وجود، برای کسانی که این تحقیقات را قبول ندارند، اپل بخشی از متن پشتیبانی خود را به آن اختصاص و در آن توضیح داده که خشک کردن گوشی با برنج کارساز نیست. چه گوشی آیفون 15 داشته باشید چه یک مدل قدیمی‌، استفاده از این ترفند اشتباه است.

توضیحات اپل پیرامون این افسانه اشتباه

اپل در یکی از صفحات پشتیبانی گوشی‌های آیفون نوشته است:

آیفون خود را در کیس برنج قرار ندهید. این کار باعث می‌شود ذرات کوچک برنج به گوشی شما آسیب برسانند.

در عوض، توضیح داده شده که پس از ورود مایعات به حفره‌های آیفون، بهترین راه آن است که گوشی خود را به مدت یک روز در یک منطقه باز با جریان هوا قرار داده و اجازه دهید که تا خشک شود. علاوه بر این، توضیح داده شده که از گرمای خارجی برای تبخیر مایعات یا حتی هوای فشرده برای خروج آن‌ها نیز استفاده نکنید.

استفاده از کیسه برنج برای گوشی آب خورده

تجربه کاربران و متخصصان حوزه گوشی‌های هوشمند نیز نشان می‌دهد که برنج توانایی جذب شدید آب و خارج کردن مایعات از اسپیکر، اسلات سیم‌کارت یا درگاه شارژ را ندارد.

در همین رابطه بخوانید:

– چگونه گوشی آب خورده را نجات دهیم؟ [تماشا کنید]

متخصصان وب‌سایت iFixit که در زمینه پشتیبانی و تعمیر دستگاه‌های الکترونیکی فعالیت دارند، با تصدیق این موضوع اعلام کرده‌اند که برنج توانایی جذب مایعاتی که در تماس مستقیم با آن نیست را ندارد. به عبارت ساده‌تر، قرار دادن گوشی هوشمند در کیسه برنج (در بهترین حالت) تنها مایعات سطح آن را خشک کرده و آنچه به گوشی وارد شده دست نخورده باقی می‌ماند.



منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید