۰

تنها 5 سال با اولین هوش مصنوعی جامع و خودمختار فاصله داریم

تنها 5 سال با اولین هوش مصنوعی جامع و خودمختار فاصله داریم
بازدید 9
مدت زمان خواندن نوشته : 2 دقیقه


مدیرعامل انویدیا در تازه‌ترین صحبت‌های خود به ظهور هوش مصنوعی جامع (AGI) اشاره کرد و توضیح داد که تنها پنج سال با معرفی و آغاز به کار اولین نمونه فاصله داریم. به گفته وی، نگرانی‌هایی نیز در مورد AGI وجود دارد، از جمله خودمختاری این فناوری و عدم توانایی ما برای مقابله با آن.

هوش مصنوعی جامع یا AGI که برخی آن را نقطه عطف صنعت AI توصیف کرده و مدعی هستند که می‌تواند از هوش انسانی نیز فراتر برود، مسیری است که شرکت‌های بزرگ این حوزه مانند OpenAI در پیش گرفته‌اند.

نظر مدیرعامل انویدیا در مورد هوش مصنوعی عمومی (AGI)

برخلاف سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی فعلی که تنها برای انجام یک کار خاص آموزش دیده و می‌توانند کارهای مشخصی همچون خلاصه کردن مقالات یا ساخت تصویر از متن را برعهده بگیرد، هوش مصنوعی جامع قادر است طیف گسترده‌ای از کارهای مختلف را به صورت هم‌زمان انجام داده و حتی بهتر از انسان‌ها عمل کند.

تنها پنج سال با هوش مصنوعی خودمختار فاصله داریم!

طی چند روز گذشته و در جریان کنفرانس سالانه GTC که توسط انویدیا برگزار می‌شود، مدیرعامل این غول فناوری یعنی آقای جنسن هوانگ به اظهار نظر در رابطه با آینده AI و پیشرفت روز افزون آن پرداخت. به گفته وی، تنها 5 سال با ظهور اولین AGI و تحول در جهانی که می‌شناسیم فاصله داریم.

نظر مدیرعامل انویدیا در مورد هوش مصنوعی عمومی (AGI)

به گزارش Firstpost، آقای هوانگ در بخش‌هایی از صحبت‌های خود استدلال کرد که توصیف ما از یک هوش مصنوعی جامع قابل قبول به نحوه تعریف ما از واژه هوش مصنوعی بستگی دارد.

در این کنفرانس سالانه وی همچنین در رابطه با مسئله توهم هوش مصنوعی نیز سخنرانی کرد. توهم هوش مصنوعی یعنی زمانی که مدل‌های AI پاسخ‌هایی را به کاربر ارائه می‌کنند که اصلاً وجود خارجی نداشته یا نادرست هستند، با این وجود به گونه‌ای این پاسخ‌های غلط ارائه می‌شوند که بسیار واقعی به نظر می‌رسند.

مدیرعامل انویدیا در پاسخ به این سؤال گفت که توهمات هوش مصنوعی به‌راحتی قابل حل هستند و برای رسیدن به آن باید اطمینان داشته باشیم که در مسیر ارائه پاسخ توسط مدل، به‌خوبی تحقیق شده باشد.

در همین رابطه بخوانید:

– هوش مصنوعی جامع (AGI) چیست و چرا باید نگران آن باشیم؟

– مدیرعامل OpenAI می‌خواهد هوش مصنوعی را جایگزین ما کند!

گرچه اغلب شرکت‌های بزرگ حوزه هوش مصنوعی مانند متا (MetaOpenAI و آمازون در تلاش برای ساخت و معرفی اولین هوش مصنوعی جامع هستند، نگرانی‌هایی نیز پیرامون این موضوع وجود دارد. به عنوان مثال، برخی معتقدند که AGI به سطحی از خودمختاری خواهد رسید که دیگر امکان جلوگیری از پیشرفت آن وجود نداشته و حتی ممکن است به انسان‌ها نیز آسیب وارد کند.



منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید