۰

جایگزین سامسونگ برای صدای دالبی آتموس همین امسال از راه می‌رسد

جایگزین سامسونگ برای صدای دالبی آتموس همین امسال از راه می‌رسد
بازدید 32
مدت زمان خواندن نوشته : 2 دقیقه


سامسونگ تأیید کرده امسال جایگزین خود را برای Dolby Atmos عرضه می‌کند. این فناوری صدای فراگیر سه بُعدی برای تلویزیون‌ها، ساندبارها و وسائل دیجیتال دیگر عرضه می‌شود. در ادامه به آخرین اطلاعات درباره فناوری IAMF سامسونگ می‌پردازیم.

پیش از هر چیز باید بگوییم فناوری جایگزین سامسونگ برای دالبی آتموس با محصولات قیمی‌تر هم سازگاری دارد و امکان اضافه کردن آن از طریق آپدیت نرم افزاری وجود دارد. مهم‌تر اینکه یوتیوب نیز پشتیبانی از این فناوری صوتی جدید را در سال میلادی جاری اضافه می‌کند.

تایید عرضه صدای سه بُعدی سامسونگ در سال 2024

نوامبر سال میلادی گذاشته بود که سامسونگ خبر از همکاری خود با گوگل در زمینه توسعه یک فناوری صدای 3D spatial جدید داد که Immersive Audio Model and Formats (IAMF) نام گرفته است. این فناوری برای تلویزیون‌های هوشمند، ساندبارها، گوشی‌های هوشمند، هدفون‌ها، تبلت ها، سینماهای خانگی و تعداد دیگری از لوازم صوتی دیگر ارائه خواهد شد.

در همین رابطه بخوانید:

– آموزش حذف برنامه های سیستمی گوشی و پیش فرض اندروید

– چرا باید نرم‌افزار Gradient را همین حالا از گوشی خود پاک کنید؟

سامسونگ در حاشیه نمایشگاه CES 2024 جزئیات بیشتری از برنامه‌های خود را با حرفه‌ای های این صنعت در میان گذاشت. طبق گزارش Insight Media، این غول کره‌ای تأیید کرده همین امسال فناوری صدای سه بعدی این کمپانی عرضه می‌شود. هم زمان گفته شده یوتیوب نیز امسال پشتیبانی از محتواهای منطبق بر IAMF را به وب سایت خود اضافه می‌کند.

فناوری صوتی IAMF سامسونگ

خبر خوب اینکه برخلاف نسل جدید فناوری صدای دالبی، برای دستیابی به فناوری صوتی جدید سامسونگ به خرید محصولات جدید نیاز نیست و قرار است از طریق یک آپدیت جدید در اختیار دارندگان محصولات قدیمی‌تر هم قرار بگیرد. البته فعلاً چیزی درباره محصولات سازگار با IAMF نمی‌دانیم و حتی ممکن است سامسونگ اسم جذاب‌تری برای آن در نظر بگیرد.

فناوری صوتی IAMF سامسونگ در سناریوهای مختلفی چون گیمینگ، واقعیت مجازی، واقعیت افزوده، استریم اینترنتی، پخش آفلاین و استریمینگ بکار گرفته می‌شود. این فناوری منبع باز بوده و استفاده از آن بی نیاز از پرداخت حق مالکیت به سامسونگ است.

به صورت خلاصه اگر بخواهیم بگوییم، IAMF مجموعه‌ای از فناوری‌های نرم افزاری برای ارائه صدای سه بعدی بر روی وسائل مختلف است.



منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید