۰

رونمایی ام اس آی از سوپر لپ تاپ‌های سری 18؛ نمایشگر miniLED با کارت گرافیک RTX 4090 و پردازنده i9-14900HX

رونمایی ام اس آی از سوپر لپ تاپ‌های سری 18؛ نمایشگر miniLED با کارت گرافیک RTX 4090 و پردازنده i9-14900HX
بازدید 18
مدت زمان خواندن نوشته : 4 دقیقه


شرکت MSI تجربه بسیار طولانی و البته خوبی در ساخت لپ‌تاپ‌های ویژه گیمینگ دارد و با معرفی نسل جدید کارت‌های گرافیک RTX 4090 حالا می‌توانیم قدرتمندترین مدل‌های این شرکت را در بازار ببینیم. این شرکت به تازگی از سه مدل جدید لپ تاپ با نمایشگر 18 اینچی خود رونمایی کرده که به نام های Titan 18 HX، Raider 18 HX و Stealth 18 AI Studio و با مشخصات قابل توجهی مانند نمایشگر miniLED و گرافیک RTX 4090 در اختیار گیمرها قرار می‌گیرند.

اولین بار در دی ماه گذشته بود که خبرهایی در مورد برنامه شرکت ام اس آی برای معرفی لپ‌تاپ‌های گیمینگ جدید با نمایشگرهای 18 اینچی و قدرتمندترین سخت‌افزارها منتشر شد. حالا به نظر این اخبار به واقعیت پیوسته و شاهد عرضه مدل‌های جدید لپ‌تاپ‌های گیمینگ 18 اینچی MSI در بازار خواهیم بود. در ادامه به معرفی این لپ‌تاپ‌ها می‌پردازیم.

Titan 18 HX

لپ‌تاپ Titan 18 HX را با توجه به نام‌گذاری و مشخصاتش باید در راس هرم محصولات معرفی شده امروز قرار دهیم. این لپ تاپ با پردازنده Intel Core i9 14900HX و حداکثر 128 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR5 در بازار عرضه می‌شود. نمایشگر 18 اینچی UHD+ با فناوری Mini LED برگ برنده دیگر این لپ‌تاپ است که قادر به ارائه نرخ تازه‌سازی 120 هرتز و پوشش کامل فضای رنگ DCI-P3 است که علاوه بر گیمرها Titan 18 HX را به گزینه‌ای ایده‌آل برای طراحان نیز تبدیل می‌کند.

قیمت لپ تاپ msi titan 18 hx

ام اس آی همچنین کارت گرافیک پرچمدار  NVIDIA GeForce RTX 4090  را نیز در دل این لپ‌تاپ قرار داده که می‌تواند قدرت کامل گرافیکی مورد نیاز برای استفاده از حداکثر ظرفیت نمایشگر مذکور را در اختیار لپ‌تاپ قرار دهد.

برای ذخیره اطلاعات نیز در تایتان 18 اچ ایکس یک درگاه SSD NVMe M.2 با ارتباط PCIe Gen 5×4 و دو اسلات اضافی SSD NVMe M.2 با PCIe Gen 4 در نظر گرفته شده است. لپ‌تاپ مذکور همچنین دارای یک کیبورد مکانیکی Cherry RGB و یک سیستم صوتی قدرتمند با شش بلندگو شامل دو ووفر اختصاصی است. Titan 18 HX همچنین مجهز به چندین پورت Thunderbolt 4 و USB 3.2 به همراه خروجی HDMI 2.1 برای نمایشگرهای با وضوح بالا است که طراحان حرفه‌ای می‌توانند به آنها تکیه کرده و لپ‌تاپ خود را به ایستگاه کاری قابل حمل قدرتمندی تبدیل کنند.

در همین رابطه بخوانید:

– بهترین لپ تاپ های پیشنهادی بر اساس قیمت

Raider 18 HX

مدل جذاب دیگری که ام اس آی آن را روی سن آورده، لپ‌تاپ Raider 18 HX است که آن هم با پردازنده Core i9 14900HX اینتل و پشتیبانی از حداکثر 128 گیگابایت حافظه رم DDR5 نسبت به نسخه‌های سال گذشته ارتقای خوبی پیدا کرده است. این دستگاه نیز مانند Titan 18 HX به نمایشگر 18 اینچی UHD+ با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز مجهز شده است. برای بخش ذخیره‌سازی این لپ‌تاپ نیز از یک اسلات SSD NVMe M.2 با PCIe Gen 5×4 می‌توان استفاده کرد.

قیمت لپ تاپ msi Raider 18 hx

در بخش GPU لپتاپ رایدر 18 اچ ایکس نیز گزینه‌هایی بین RTX 4090 16GB، RTX 4080 12GB و RTX 4070 8GB قابل انتخاب است که این مدل را به گزینه‌ای با انعطاف بالا برای کاربران مختلف تبدیل می‌کند. لپ‌تاپ مذکور همچنین از یک سیستم صوتی حرفه‌ای با بلندگوی باکیفیت و پورت‌های متعدد USB و Thunderbolt، به علاوه یک پورت اختصاصی HDMI 2.1 برای نمایشگرهای خارجی با وضوح بالا بهره می‌برد که می‌تواند هم برای گیمرها و هم طراحان حرفه‌ای بسیار کاربردی باشد.

در همین رابطه بخوانید:

– نگاه اولیه به لپ‌تاپ‌ خاص MSI Stealth 16 Mercedes-AMG؛ حاصل همکاری ام‌اس‌آی و مرسدس بنز

Stealth 18 AI Studio

در آخر به لپ‌تاپ Stealth 18 AI Studio می‌رسیم که تمرکز ویژه‌ای بر کاهش وزن و قابلیت حمل آن شده است. استودیو 18 که پسوند AI را نیز در پایان نام آن می‌بینیم سبک‌ترین لپ‌تاپ این مجموعه است و با پردازنده Intel Core i9 Ultra 9 185H به بازار عرضه می‌شود. با وجود اینکه لپ‌تاپ Stealth 18 AI Studio با CPU کارآمدتری تغذیه می‌شود، MSI سه گزینه گرافیک متنوع برای آن در نظر گرفته که در قوی‌ترین نسخه به NVIDIA GeForce RTX 4090 می‌رسد.

قیمت لپ تاپ Stealth 18 AI Studio

در همین رابطه بخوانید:

– بررسی لپ تاپ MSI Stealth 15؛ گیمینگ به سبک مینیمال

این لپ‌تاپ همچنین دارای همان نمایشگر 18 اینچی UHD+ با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز است که مشخصات آن تفاوتی با دو مدل عنوان شده در بالا ندارد. این لپ‌تاپ از حداکثر 64 گیگابایت حافظه DDR5 پشتیبانی می‌کند و دارای دو اسلات SSD NVMe M.2 با PCIe Gen 4 است. علاوه بر دوربین IR برای ورود به سیستم با Face ID، این مدل همچنین دارای یک حسگر اثر انگشت نیز هست که آن را از این لحاظ از دیگر مدل‌های عنوان شده متمایز می‌کند.

ویژگی‌های مشترک لپ تاپ‌های سری 18 ام اس آی

هر سه مدل لپ‌تاپ MSI معرفی شده در این مطلب دارای پورت Killer Ethernet و همچنین ارتباط وای فای نسخه 7 برای اتصال قابل اعتماد و بسیار سریع به شبکه هستند. البته ام اس آی روی همه آنها وب‌کم‌های IR، ماژول امنیتی TPM 2.0 را همراه با مسدود کننده فیزیکی وب‌کم برای حفظ حریم خصوصی کاربران را نیز قرار داده است.

قیمت و زمان عرضه

مسلماً لپ‌تاپ‌هایی با مشخصات عنوان شده در بالا باید قیمت‌های قابل توجهی هم داشته باشند. از آنجایی که این لپ‌تاپ‌ها در فاز اول عرضه در هند در اختیار کاربران قرار می‌گیرند، قیمت‌های عنوان شده بر اساس واحد پول این کشور یعنی روپیه اعلام شده است.

پایین‌ترین نسخه لپ‌تاپ MSI Titan 18 HX با قیمت پایه سنگین 4,99,990 روپیه هند (معادل 5،424 دلار) در بازار عرضه خواهد شد که این قیمت می‌تواند تا 6,19,990 روپیه هند (معادل 7،423 دلار) برای مدل برتر آن نیز افزایش یابد. لپ‌تاپ  Raider 18HX نیز در ارزان‌ترین نسخه با قیمت 3,79,990 روپیه هند (معادل 4،580 دلار) وارد بازار شده و برای حرفه‌ای‌ترین نسخه آن باید مبلغی تا 4,49,990 روپیه را در نظر گرفت. در نهایت، مدل Stealth 18 AI Studio در ارزان‌ترین نسخه با قیمت 3,89,990 وارد بازار شده و برای نسخه همه‌چیز تمام آن باید تا 4,49,990 دلار (معادل 4،700 دلار) پرداخت نمود.

شرکت MSI هنوز زمان عرضه لپ‌تاپ‌های سری 18 خود در بازارهای جهانی را اعلام نکرده ولی به احتمال فراوان باید شاهد ارائه آنها در بازارهای دیگر حداکثر تا انتهای فروردین ماه 1403 باشیم.



منبع

برچسب‌ها

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید