۰

شرط مایکروسافت برای پشتیبانی کامپیوتر شما از هوش مصنوعی ویندوز 11

شرط مایکروسافت برای پشتیبانی کامپیوتر شما از هوش مصنوعی ویندوز 11
بازدید 39
مدت زمان خواندن نوشته : 2 دقیقه


به نظر می‌رسد مایکروسافت در حال تدوین حداقل پیش نیازهای سخت افزارهای برای هوش مصنوعی در ویندوز 11 است و این احتمال وجود دارد که بسیاری از کامپیوترها قادر به استفاده از قابلیت‌ها و توانایی‌های جدید ویندوز نباشند. این در حالی است که انتظار می‌رود امسال Windows 11 23H2 با تمرکز بر هوش مصنوعی منتشر شود.

ترندرفورس در گزارشی مدعی شده شنیده‌ها حاکی از تعین 16 گیگابایت حافظه رم از سوی مایکروسافت به عنوان یک پیش نیاز برای کامپیوترهای مجهز به هوش مصنوعی است. همچنین TrendForce می‌گوید برای استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی ویندوز 11، باید کامپیوترهای جدید حداقل دارای قدرت محاسباتی 40 تریلیون عملیات در ثانیه (TOPS) باشند.

پیش نیازهای ویندوز 11 برای هوش مصنوعی

در صورتی که کامپیوترهای جدید حداقل 16 گیگابایت حافظه رم و قدرت محاسباتی 40TOPS نداشته باشند، جزء کامپیوترهای AI PC محسوب نخواهند شد و مایکروسافت اجازه فعال کردن قابلیت‌های آتی ویندوز را به آنها نمی‌دهد. احتمالاً پیش‌نیازهای مزبور برای اجرای دستیار هوش مصنوعی Microsoft Copilot AI و قابلیت‌های متکی بر آن وضع خواهد شد.

در ظاهر 16 گیگابایت حافظه رم یک پیش‌نیاز دست نیافتنی به نظر می‌رسد و به راحتی می‌توان کامپیوترهای دسکتاپ را به 16 گیگابایت حافظه رم تجهیز کرد. با این حال آنهایی که سراغ لپ تاپ‌هایی دارای تراشه‌های حافظه لحیم شده به بُرد می‌روند یا همین حالا نمونه‌ای از آنها را دارند،، امکان ارتقای حافظه رم را نخواهند داشت.

16 گیگابایت رم برای ویندوز 11

هرچند فعلاً اطلاعات زیادی در دست نیست، اما احتمالاً قدرت محاسباتی 40TOPS برای پردازنده گرافیکی در نظر گرفته می‌شود. البته پردازنده‌های جدید عمدتاً دارای NPU های کارآمدی خواهند بود که به خوبی از عهده این پیش نیاز بر می‌آیند. از همین رو مشکل اصلی احتمالاً همان 16 گیگابایت حافظه رم خواهد بود.

شاید جالب باشد که بدانید مجموع قدرت محاسباتی پردازنده مرکزی، پردازنده گرافیکی و NPU موجود در پردازنده‌های فعلی Meteor Lake اینتل در بهترین حالت به 34TOPS می‌رسد، از همین رو می‌بایست نسل بعدی پردازنده‌های اینتل قدرت چشمگیری در شتاب بخشی به هوش مصنوعی داشته باشد. برای پردازنده‌های آتی AMD و کوالکام نیز دستیابی به قدرت محاسباتی مورد نیاز مایکروسافت هیچ دشوار به نظر نمی‌رسد.



منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید