۰

شوک HP به علاقه‌مندان؛ با برندهای خاطره‌ساز Envy، Spectre و Pavilion خداحافظی کنید

شوک HP به علاقه‌مندان؛ با برندهای خاطره‌ساز Envy، Spectre و Pavilion خداحافظی کنید
بازدید 10
مدت زمان خواندن نوشته : 3 دقیقه


طی دو روز گذشته تعداد انبوهی از لپ‌تاپ‌ها از برندهای مختلف را دیده‌ایم که با ایده ویندوز روی ARM و با تراشه‌های اسنپدراگون X معرفی شده‌اند. اما خبری که در این میان شاید کمتر به آن توجه شده باشد این است که شرکت HP با سری‌های محبوب لپ تاپ خود خداحافظی کرده و دو سری جدید را معرفی کرده تا نشان دهد قصد ایجاد تحول در محصولات متفاوت خود را دارد.

صنعت کامپیوترهای شخصی ویندوزی با معرفی محصولات سری Copilot+، لپ تاپ هایی که در حال حاضر استاندارد یک واحد پردازش عصبی 45 TOPS (NPU) را در اختیار کاربران قرار می‌دهد وارد عصر جدیدی شده است. با توجه به همین تغییر بزرگ نیز ظاهراً شرکت HP با تغییر نام کل مجموعه رایانه های شخصی خود به جز بخش بازی های OMEN، قصد دارد تغییر بزرگی در آینده محصولاتش ایجاد کند.

hp-laptops-5.jpg

در همین زمینه HP تلاش کرده تا با یک بیانیه مطبوعاتی اندکی از تصمیمات جدید هم‌راستا با رویکرد خود را روشن کند. HP در این بیانیه می‌گوید:

از آنجایی که رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی به سرعت چشم‌انداز محاسبات شخصی را تغییر می‌دهند، ما فرصتی را دیدیم تا فناوری پیچیده‌تر را در پیش بگیریم و آن را به روشی بسیار ساده ارتباط دهیم.

بر این اساس اسامی برندهای Spectre (هم کاربران تولید کننده محتوا و هم فعال‌ در این حوزه)، Envy (مخصوص کاربران سطح بالا)، Pavilion (مخصوص گروه ارزان قیمت و اقتصادی) و Dragonfly (مخصوص کسب و کارهای سطح بالا) در حال خروج از خط تولید لپ تاپ HP هستند و دیگر توسط این شرکت محصول جدیدی از آنها تولید نخواهد شد.

در عوض، پیشوند جدید (و قدیمی) Omni برای همه لپ تاپ ها و دسکتاپ های رده مصرف کننده شرکت اعمال شده و همزمان پیشوند Elite نیز بر همه لپ تاپ های تجاری اعمال می‌شود.

hp-laptops-6.jpg

hp-laptops-2.jpg

اما به عنوان یک توضیح باید بگوییم که طرح نام‌گذاری جدید نسبتاً ساده است و به صورت زیر می‌توان آنها تفکیک کرد:

  • لپ‌تاپ‌های تولیدی شرکت در دو رده OmniBook (رده مصرف‌کننده) یا EliteBook (رده تجاری) عرضه خواهند شد.
  • رایانه های شخصی AIO در دو گروه OmniStudio و EliteStudio عرضه شده و رایانه های شخصی رومیزی سنتی نیز در دو گروه OmniDesk یا EliteDesk راهی بازار می‌شوند.

هر دسته دارای طبقات مختلف است که در دو خانواده زیر تعریف می‌شوند:

  • برای لپ‌تاپ‌های رده مصرفی، درجه‌بندی‌ها شامل 3، 5، 7، X و  U(Ultra) است. با افزایش شماره درجه، طراحی، ویژگی‌های دستگاه و کلیت عملکرد نیز افزایش می‌یابد.
  • برای لپ‌تاپ‌های تجاری، درجه‌بندی‌ها شامل 2، 4، 6، 8، و  U(Ultra) است.

به عنوان مثال، اچ پی به تازگی یک مدل AIPC جدید با نام OmniBook X و مدل دیگری با نام HP EliteBook Ultra G1q رونمایی کرده است. این بدان معناست که HP می‌تواند در نهایت یک لپ‌تاپ پریمیوم‌تر به نام OmniBook Ultra یا یک لپ‌تاپ تجاری مقرون‌به‌صرفه‌تر به نام EliteBook 6 را نیز عرضه کند.

نام OmniBook یادآور دوران اوج OmniBook از سال 1993 توسط Hewlett-Packard است. این نام نه تنها به دوران اوج OmniBook اشاره دارد، بلکه تصویری قدرتمند را برای لپ‌تاپ‌های مصرفی HP نیز منتقل می‌کند.

البته همانطور که می‌دانید در سال 2002 و زمانی که HP شرکت  Compaqرا خریداری کرد، تولید آنها متوقف شد. با این حال، این نام چیزی بیش از یک یادآوری به دوران اوج OmniBook HP است. همچنین تصویری قدرتمند را برای رایانه‌های شخصی رده مصرف کننده خود، به ویژه، این دوره جدید رایانه های شخصی را منتقل می‌کند.

hp-laptops-4.jpg

HP علاوه بر تغییر نام رایانه های شخصی خود با یک طرح نام گذاری ساده‌تر، لوگوی جدید AI Helix خود را نیز معرفی می‌کند.

hp-laptops-3.jpg

جدای از موارد فوق به نظر می‌رسد که همه لپ تاپ های رایانه شخصی لوگو جدید را دریافت نمی‌کنند، یا اگر NPU داخلی برای مطابقت با استاندارد عملکرد بالای 40+ TOPS نداشته باشند، از این نشان برای تبلیغ آنها استفاده نخواهد شد.



منبع

برچسب‌ها

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید