۰

عینک موبایلی HMD شاید عجیب‌ترین گجتی است که تا به حال دیده‌اید!

عینک موبایلی HMD شاید عجیب‌ترین گجتی است که تا به حال دیده‌اید!
بازدید 11
مدت زمان خواندن نوشته : 3 دقیقه


عینک‌های هوشمند ابزارهایی هستند که می‌توانند بهترین جایگزین برای عینک‌های معمولی باشند؛ به خصوص برای افرادی که مجبورند همیشه عینک طبی روی چشمشان داشته باشند. ولی اگر جای شیشه عینک را با شیشه‌ای به اندازه نمایشگر یک گوشی عوض کنیم چطور؟ این ایده‌ای است که در کیت تعمیر و توسعه جدید HMD پیاده شده و شاید مسخره‌ترین گجتی باشد که تا به حال دیده‌ایم!

این روزها ، به نظر می رسد عینک‌های هوشمند با گزینه هایی مانند Ray-Ban Meta برای گرفتن عکس و فیلم، Razer Anzu برای موسیقی، و Solos AirGo برای ویژگی‌های ترجمه هوش مصنوعی، می‌توانند ایده‌های متفاوتی را توسط هر شرکتی که سعی در ورود به این بازار دارد، باید طرح های خوب و مفید پیاده کنند. اما ظاهرا HMD تصمیم گرفته قبل از افشای طیف لوازم جانبی “Phonecore” خود از طریق همکاری با طراح مد Sinead Gorey در هفته مد لندن، به هیچ یک از این گزینه ها نگاه نکند و انقلابی در طرح و اجرا را در حوزه طراحی صنعتی ابزارهای هوشمند به پا کند!!

hmd-smartphone-sunglasses-2.jpg

ابزارهای سری «Phonecore» این شرکت شامل عینک‌های آفتابی با اندازه‌ی غیرمعمول و اسمارت‌فون‌شکل برای جای گرفتن روی صورت است که در تصاویر داخل این مطلب مشاهده می‌کنید. البته بگذارید یک حقیقت را در مورد این عینک‌ها بگوییم که آنها به معنای واقعی به هیچ عنوان «هوشمند» نیستند.

در همین رابطه بخوانید:

– اولین گوشی‌های برند HMD معرفی شدند؛ طراحی جدید با سخت‌افزار قدیمی اما قیمت ارزان‌

هر دو شیشه این عینک، اساساً مستطیل‌های کشیده با لنزهای مشکی هستند که صرفاً تداعی کننده صفحه نمایش گوشی اختصاصی HMD Pulse Pro، اولین گوشی هوشمند و محصول اصلی این برند هستند. در کنار این عینک همچنین یک “کوله پشتی موبایل” وجود دارد که آن هم در واقع یک کوله پشتی کوچک ساخته شده با چاپ سه بعدی است که فقط جا برای حمل گوشی هوشمند شما خواهد داشت. در نهایت، شما کمربند Phonecore را در این مجموعه خواهید داشت که از یک کیف کمری مانند جعبه ابزار ساخته شده و با یک کیسه برای حمل گوشی شما (مانند یک دستگاه بی‌سیم پلیسی) ساخته شده است.

hmd-smartphone-sunglasses-3.jpg

در واقع باید بگوییم که اساساً، هیچ یک از لوازم جانبی معرفی شده توسط این شرکت برای استفاده در زندگی واقعی شما کاربردی نخواهند بود و شاید نتوان تصور کرد که آنها به جز مدل‌هایی که در این تصاویر می‌بینیند، با تیپ و استایل شخص دیگری در واقعیت هماهنگ باشند.

Sinead Gorey این مجموعه را این‌طور توصیف می‌کند:

با HMD Pulse Pro که به عنوان الهام‌بخش طراحی‌های من عمل می‌کند، مجموعه Phonecore ما ترکیب فناوری و مد را کاملاً نشان می‌دهد. هر یک از لوازم جانبی با ارجاعات سبک art-deco و فناوری مدرن در قلب خود، احساس آینده عصر فضا در دهه 70 را به رخ می کشد. برای من واضح است که تلاقی مد و فناوری تنها منجر به نوآوری‌های بیشتر در این صنعت خواهد شد که لوازم جانبی پوشیدنی در خط مقدم قرار دارند.

باید بگوییم که از دید طراحان خوش‌ذوق هنرهای خاص و مدرن، بدون شک با طرحی متفاوت و (شاید نوآورانه و هیجان‌انگیز) روبرو هستیم ولی برای بیشتر افراد فعال در این حوزه که احتمالاً بیشتر به ابعاد فنی محصولات می‌پردازند شاید انتخاب چنین محصولاتی بسیار کمتر اتفاق بیفتد.

hmd-smartphone-sunglasses-4.jpg

جدای از ابعاد هنری این مجموعه، در مورد خود گوشی HMD Pulse Pro که قرار است این لوازم جانبی در کنار آن عرضه شوند، با یک محصول اندرویدی نسبتاً مقرون به صرفه با دوربین 50 مگاپیکسلی، ویژگی‌های سلفی فعال شده با ژست‌های حرکتی و مشخصات متوسط روبرو خواهیم بود که علیرغم ادعای مسئول بازاریابی HMD مبنی بر «عرضه یک محصول انقلابی در لبه‌های فناوری»، دستگاه چندان متحیرکننده‌ای پیش چشمان شما قرار نخواهد گرفت.

hmd-smartphone-sunglasses-5.jpg

در انتها باید بگوییم که این مجموعه لوازم جانبی به تعداد محدود و در سطح جهانی در دسترس خواهند بود، اما مشخص نیست که آیا باید برای آنها پول پرداخت کنید یا با سفارش Pulse Pro به مشتریان اعطا خواهند شد. Pulse Pro احتمالاً در بازار ایالات متحده، آسیا و خاورمیانه موجود نیست، بنابراین اگر این عینک آفتابی واقعاً با شما صحبت می‌کند و دلتان را برده، باید به اروپا بروید تا آن را به همراه مجموعه‌ای که همراهش است، با قیمت ​​179 یورو خریداری کنید.



منبع

برچسب‌ها

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید