۰

فناوری AMD FSR 3 به بازی محبوب Starfield می‌آید

فناوری AMD FSR 3 به بازی محبوب Starfield می‌آید
بازدید 23
مدت زمان خواندن نوشته : 2 دقیقه


طبق خبرهای منتشر شده، فناوری آپ اسکیلینگ AMD FSR 3 قرار است در آپدیت بعدی بازی Starfield به این بازی جذاب و پرطرفدار اضافه شود. در ادامه این خبر نیوز الکترونیک به بررسی این گزارش جدید می‌پردازیم.

اگر به خاطر داشته باشید حدود هفت ماه پیش، AMD اعلامیه‌ای داد و از همکاری انحصاری خود با توسعه‌دهنده بازی Starfield برای عرضه این بازی بر روی PC خبر داد. با وجود اینکه این فناوری تقریباً 10 ماه قبل از آن معرفی شده بود، برخلاف انتظارات، Starfield در هنگام عرضه از فناوری AMD FSR3 پشتیبانی نمی‌کرد.

Bethesda اکنون رسماً تأیید کرده است که FSR3 در هفته آینده در جریان Steam Beta به بازی اضافه خواهد شد. برای گیمرهای دیگر پلتفرم‌ها و کسانی که در نسخه بتا شرکت نمی‌کنند، انتظار می‌رود پشتیبانی از FSR3 تا پایان این ماه در دسترس قرار گیرد.

بازی استارفیلد

در اصل، این بدان معناست که پشتیبانی از FSR3 بیش از دو ماه پس از اضافه شدن DLSS Frame Generation، به عنوان جزئی از NVIDIA DLSS3 که قبلاً در ماه نوامبر به بازی اضافه شده بود، ارائه می‌شود.

همانطور که می‌دانید تکنولوژی AMD FSR3 یک فناوری ارتقاء مقیاس جدید را بر اساس داده های زمانی معرفی می‌کند. برای توسعه‌دهندگان بازی بسیار مهم است که به جای تکیه بر تکنیک‌ها یا مدهای سطح درایور، مسئولیت اجرای جنبه ارتقاء این فناوری را خودشان بر عهده بگیرند. این رویکرد تضمین می‌کند که فناوری مزبور به طور خاص بخش‌هایی از بازی‌ها را که نیاز به افزایش عملکرد دارند، هدف قرار دهد. در مقابل، Radeon Super Resolution (RSR) کل فریم‌های بازی، از جمله عناصر رابط کاربری را ارتقا می‌دهد و این امر می‌تواند در بازی‌های علمی تخیلی بسیار مهم باشد.

بازی starfield

در Starfield، گیمرها همین حالا هم می‌توانند فناوری تولید فریم AMD را تجربه کنند، البته از طریق فناوری دیگری به نام HYPR-RX و نه بخشی از قابلیت FSR3. فناوری HYPR-RX ای ام دی RSR و تولید فریم را با هم ترکیب می‌کند و به بازیکنان اجازه می‌دهد تا هر جزء را به طور مستقل فعال کنند. این قابلیت، امکان استفاده از فناوری تولید فریم (که به آن AMD Fluid Motion Frames گفته می‌شود) بدون نیاز به حضورFSR3 را ممکن می‌سازد. با این حال، این ویژگی به سخت افزار AMD نیاز دارد و با محصولات انویدیا سازگار نیست.

از این رو، کسانی که دارای پردازنده گرافیکی GeForce و Intel هستند می‌توانند انتظار داشته باشند که در آینده‌ای نزدیک فناوری FSR3 توسط توسعه دهندگان فعال شود. با عرضه FSR3 به بازی در هفته آینده، همه از نرخ فریمی بهتر لذت خواهند برد. 

در همین رابطه بخوانید:

– فناوری AMD FSR چیست و چه کاربردهایی دارد؟

– فناوری AMD FSR 3 به بازی Farming Simulator 22 هم اضافه شد؛ با نرخ فریم بالاتر کشاورزی کنید!

– فناوری Frame Generation انویدیا با AMD FSR 2 و XeSS اینتل سازگار است

نظر شما در مورد حضور فناوری FSR 3 در بازی استارفیلد چیست؟ آیا شما تنظیمات HYPR-RX را فعال کرده‌اید؟



منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید