۰

قدرت پردازنده کامپیوتر چینی Zhaoxin KX-6000G که انتظار آن را نداشتید

قدرت پردازنده کامپیوتر چینی Zhaoxin KX-6000G که انتظار آن را نداشتید
بازدید 11
مدت زمان خواندن نوشته : 2 دقیقه


اگر شما هم کنجکاو هستید تا بفهمید یک پردازنده دسکتاپ ساخت چین در مقایسه با محصولات روز اینتل و AMD چقدر قدرت دارد، پیشنهاد می‌کنیم بنچمارک های Zhaoxin KX-6000G را ببینید. این پردازنده چینی چهار هسته پردازشی با فرکانس بوست 3 گیگاهرتز دارد.

نتایج منتشر شده مربوط به عملکرد پردازنده چینی Zhaoxin KX-6000G در بنچمارک Zhaoxin KX-6000G است و به نظر می‌رسد این تراشه عملکرد نزدیک به پردازنده‌های اواخر دهه 2000 میلادی باشد. هرچند این پردازنده بومی چین قدرت زیادی ندارد، اما مصرف انرژی آن پایین است و از این نظر بین پردازنده‌های Core i3 نسل چهارمی و پنجمی اینتل قرار می‌گیرد.

انتشار نتایج منتسب به پردازنده چینی Zhaoxin KX-6000G

با وجود اینکه اطلاعاتی دقیقی درباره پردازنده چینی Zhaoxin در دست نیست، اما به نظر می‌رسد مدل KX-6000G دو گونه مختلف داشته باشد که روشن نیست نتایج مورد بحث مربوط به کدام گونه آن است. هر هر صورت این پردازنده در بنچمارک Geekbench 5 آزمایش شده و شاهد یک مدل 15 واتی با فرکانس‌های نسبتاً پایین هستیم. این پردازنده هار هسته پردازشی، 4 مگابایت کش سطح دوم و قابلیت پشتیبانی از حداکثر 64 گیگابایت حافظه رم 3200 مگاهرتزی DDR4 را داراست.

بنچمارک Zhaoxin KX-6000G

نتایج مورد بحث به پردازنده‌های قدیمی و منسوخ شده‌ای چون Core 2 Quad Q6600 ،FX-4100 ،Phenom II و Athlon II نزدیک است که امروزه در حد یک گوشی موبایل هم قدرت ندارند. بد نیست اشاره کنیم Core 2 Quad Q6600 متعلق به سال 2007 میلادی است.

در همین رابطه بخوانید:

– پیشرفته‌ترین فناوری بوست اینتل و AMD در راه پردازنده‌های چینی Zhaoxin

– پردازنده چینی Zhaoxin KX-6640MA آزمایش شد؛ به خوبی یک بولدوزر!

با وجود اینکه پردازنده چینی KX-6000G قدرت قابل ملاحظه‌ای ندارد و بیشتر به پردازنده‌های بیست سال قبل نزدیک استف اما مصرف انرژی و راندمان آن بسیار بهتر است. این پردازنده از نظر مصرف انرژی به مدل‌هایی چون Core i3-4010U و Core i3-5015U نزدیک است که متعلق به اواسط دهه 2010 میلادی هستند.





منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید