۰

لایکا از دوربین قدرتمند، فول فریم و بدون آینه SL3 رونمایی کرد؛ وضوح عالی 8K برای ویدیوها

لایکا از دوربین قدرتمند، فول فریم و بدون آینه SL3 رونمایی کرد؛ وضوح عالی 8K برای ویدیوها
بازدید 21
مدت زمان خواندن نوشته : 3 دقیقه


سری دوربین‌های SL از شرکت Leica همیشه یکی از بهترین محصولات این کمپانی بوده و تجربه مشابهی از دوربین‌های بدون آینه شرکت‌های سونی و Canon در اختیار عکاسان حرفه‌ای قرار داده است. این شرکت امروز نسل جدیدی از این دوربین‌های خود را با عنوان SL3 معرفی کرد که دارای وضوح 60 مگاپیکسلی است و از سیستم فوکوس خودکار جدید و همچنین قابلیت ضبط ویدیوها با وضوح 8K بهره می‌برد.

شرکت Leica ساعاتی پیش در سایت رسمی خود از دوربین فول فریم و بدون آینه جدیدی با عنوان SL3 رونمایی کرد. این دوربین از بدنه‌ای تمام فلزی بهره می‌برد و می‌توان در برخی از قسمت‌های بدنه روکش چرمی زیبایی نیز بر روی آن مشاهده کرد. این دوربین جدید نسبت به نسخه قبلی خود یعنی دوربین SL2 دارای چند تغییر عمده در بخش طراحی است. در بالا و سمت چپ دوربین SL3 می‌توان یک دکمه مدرج جدید را مشاهده کرد. لایکا همچنین تصمیم گرفته است در این دوربین سه دکمه مربوط به قابلیت‌های Play، Function و منو را به سمت راست بدنه انتقال دهد. همچنین اکنون کاربران می‌توانند برای روشن یا خاموش کردن این دوربین از دکمه‌ای اختصاصی استفاده کنند.

Leica-SL3-2.jpg

براساس گزارش Engadget، لایکا اعلام کرده است که این دوربین از فناوری تغییر وضوح سه‌گانه بهره می‌برد. به این مفهوم که می‌توان توسط آن تصاویر را در سه وضوح 60 یا 36 یا 18 مگاپیکسلی به ثبت رساند. می‌توان با این فناوری میزان جمع آوری نور توسط پیکسل‌های این دوربین را هم تنظیم کرد. لایکا همچنین برای این دوربین 15 بازه داینامیکی و بازه وسیع 50 تا 100 هزار در بخش ISO را در نظر گرفته است که تنظیمات و قابلیت‌های گوناگونی در دسترس عکاسان حرفه‌ای قرار می‌دهد.

از میان دیگر قابلیت‌های مهم این دوربین می‌توان به سیستم فوکوس خودکار و همراه با شناسایی فاز آن اشاره کرد که بنا به گفته شرکت سازنده ترکیبی از سه فناوری قدرتمند و جدید است که می‌تواند در تمامی موقعیت‌ها تصاویر واضح و روشنی را فراهم کند. این دوربین همچنین از قابلیت شناسایی هوشمند اشیا نیز بهره می‌برد که در عکاسی و تصویربرداری از موضوعات مختلف بسیار کاربردی است. دوربین SL3 از یک سنسور 60 مگاپیکسلی استفاده می کند و قادر است ویدیوها را با وضوح عالی 8K به ثبت برساند. محصول پیشین لایکا در این سری از سنسور 47 مگاپیکسلی بهره می‌برد.

Leica-SL3-3.jpg

Leica-SL3-4.jpg

بنا به گفته شرکت سازنده، دوربین SL3 دارای وزن 767 گرمی است و از استاندارد محافظتی IP54 بهره می‌برد تا بتوان از آن در شرایط مختلف آب و هوایی استفاده کرد. با استفاده از این استاندارد دوربین SL3 دارای استحکام بسیار خوبی در برابر گرد و خاک و رطوبت نیز هست. کاربران برای مشاهده خروجی سنسور و همچنین تصاویر و ویدیوهای ثبت شده می‌توانند از نمایشگر 3.2 اینچی این دوربین استفاده کنند که در قابلیتی جدید امکان چرخش نیز دارد. در بخش EVF نیز با یک نمایشگر با وضوح بالاتر و از نوع OLED روبرو هستیم.

این دوربین قدرتمند قادر است ویدیوهای با وضوح 8192 در 4320 پیکسلی یا 8K را با نرخ 30 فریم بر ثانیه به ثبت برساند. برای ویدیوهای 4K نیز نرخ فریم حداکثری 60 فریم بر ثانیه در نظر گرفته شده است. در صورتی که برای ضبط ویدیوها از پورت HDMI استفاده شود میزان نرخ فریم خروجی برای هردوی این وضوح‌ها 60 فریم بر ثانیه خواهد بود. تراشه‌ای جدید با عنوان Maestro-IV نیز برای این دوربین در نظر گرفته شده است که قادر است رنگ‌ها و همچنین میزان نویز تصاویر را کنترل و مدیریت کند.

دوربین SL3 شرکت لایکا در بخش ذخیره‌سازی از کارت‌های حافظه CFexpress و همچنین SD UHS-II پشتیبانی کامل دارد. برای این دوربین یک پورت HDMI، پورت شارژ USB-C و همچنین جک‌های صوتی برای اتصال هدفون و میکروفون در نظر گرفته شده است. لایکا برای این دوربین قدرتمند قیمت 6995 دلاری در نظر گرفته است.



منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید