۰

مایکروسافت با فناوری DirectSR تکنولوژی‌های DLSS و FSR را ادغام می‌کند؛ همه چیز به نفع گیمرها

مایکروسافت با فناوری DirectSR تکنولوژی‌های DLSS و FSR را ادغام می‌کند؛ همه چیز به نفع گیمرها
بازدید 50
مدت زمان خواندن نوشته : 3 دقیقه


اخیراً شرکت مایکروسافت با معرفی فناوری به نام DirectSR قصد دارد هر سه فناوری سوپر رزولوشن انویدیا (DLSS)، ای ام دی (FSR) و اینتل (XeSS) را ترکیب کند و ادغام این فناوری‌ها در بازی‌ها را ساده‌تر کند. در ادامه این خبر نیوز الکترونیک به بررسی برنامه‌های مایکروسافت برای بهبود فناوری های ارتقا مقیاس می‌پردازیم.

در رویداد GDC 2024، مایکروسافت، AMD و NVIDIA فناوری جدیدی را ارائه کردند که می‌تواند استفاده از تکنیک ارتقاء مقیاس (Upscaling) را در آینده ساده کند. مایکروسافت به‌جای اینکه توسعه‌دهندگان بازی را ملزم کند فناوری جدیدی را برای هر بازی اضافه کنند، راه‌حلی را پیشنهاد می‌کند که می‌تواند فرآیند پیاده‌سازی را ساده‌تر کند و به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا به راحتی همه راه‌حل‌های موجود در بازار (DLSS و XeSS و FSR) را ترکیب کنند. ظاهراً حتی مهم نیست که این الگوریتم از GPU یا NPU استفاده کند زیرا هر دو گزینه پشتیبانی خواهند شد.

فناوری ارتقا مقیاس directsr

فناوری DirectSR مایکروسافت می‌تواند یکی از بزرگترین ناامیدی‌ها را در میان گیمرهایی که قبلاً سخت‌افزار خریداری کرده‌اند، اما متوجه شده‌اند که بازی‌شان هنوز از فناوری ارتقاء مقیاس مد نظر آنها پشتیبانی نمی‌کند، برطرف کند. اگر بازی‌ها از DirectSR پشتیبانی می‌کردند، بهانه‌ای برای توسعه‌دهندگان بازی وجود نخواهد داشت که گزینه‌های آپ اسکیلینگ دیگر را فعال نکنند.

این حرکت جدید با هدف فعال کردن پشتیبانی DirectSR در سیستم‌های Windows PC و Xbox حتی برای بازی‌هایی که قبلاً منتشر شده‌اند، انجام می‌شود. هدف این راه حل، ارائه یک روش استاندارد کلی برای فرآیند ارتقاء مقیاس نیست، بلکه این فناوری قصد دارد یک رابط ساده که تمام داده های لازم را از بازی دریافت می‌کند و آن‌ها را به سیستم ارتقا مقیاس می‌دهد، را در اختیار توسعه‌دهندگان بازی قرار دهد. این هدفی امکان پذیر است چراکه آپ‌اسکیلرها اغلب از مجموعه‌های مشابهی از متغیرها استفاده می‌کنند.

ادغام dlss و fsr

مایکروسافت قصد دارد پیش‌پردازش و آماده‌سازی تمام پارامترهایی که ممکن است ارتقاء دهنده‌ها به آن نیاز داشته باشند را انجام دهد و سپس ارتقاء دهنده مورد نیاز را برای پردازش داده‌ها فراخوانی کند، خواه آپ‌اسکیلر مد نظر DLSS ،FSR یا XeSS باشد. در نتیجه هیچکدام از این سه حالت لازم نیست به طور جداگانه پیاده‌سازی شوند.

مایکروسافت همچنین پیشنهاد می‌کند که به محض انتشار یک آپ‌اسکیلر جدید که به پارامترهای جدید نیاز دارد، زمان اجرای DirectSR را می‌توان به راحتی برای پشتیبانی از این متغیرهای جدید به روز کرد.

برخلاف Work Graphs، فناوری جالب دیگری که در GDC ارائه شد، DirectSR هنوز تاریخ انتشار یا بتا ندارد. مایکروسافت به تازگی توسعه این فناوری را آغاز کرده است و نحوه استفاده از آن توسط توسعه دهندگان هنوز نامشخص است. با این حال، با توجه به اینکه AMD و NVIDIA در هیئت مدیره این پروژه هستند، می‌توان گفت دو فروشنده بزرگ پردازنده‌های گرافیکی در حال حاضر به این فناوری علاقه‌مند هستند.

در همین رابطه بخوانید:

– معرفی فناوری FSR 3.1 توسط AMD با انبوهی از قابلیت‌های جدید؛ بهبود عملکرد در کنار قابلیت Frame Generation در فناوری‌های DLSS و XeSS

– فناوری AMD FSR چیست و چه کاربردهایی دارد؟

– فناوری Frame Generation انویدیا با AMD FSR 2 و XeSS اینتل سازگار است

نظر شما در مورد فناوری Microsoft DirectSR چیست؟



منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید