۰

مایکرون از SSD هشت ترابایتی با سرعت 45 گیگابایت در ثانیه رونمایی کرد

مایکرون از SSD هشت ترابایتی با سرعت 45 گیگابایت در ثانیه رونمایی کرد
بازدید 53
مدت زمان خواندن نوشته : 2 دقیقه


مایکرون در جریان نمایشگاه CES 2024 از SSDهای 8 ترابایتی Crucial T700 رونمایی کرده که با سیستم خنک‌کننده کم مصرف AirJet Mini ساخت شرکت Frore Systems خنک می‌شوند. این SSD به سرعت خواندن و نوشتن 45 گیگابایت و 42 گیگابایت دست یافته که رکوردی جدید در زمینه حافظه‌های ذخیره‌سازی محسوب می‌شود. جزئیات بیشتر را در نیوز الکترونیک بخوانید.

مایکرون به تازگی از اس‌اس‌دی Crucial T700 8TB رونمایی کرده که شامل چهار SSD جداگانه T700 با ظرفیت ۲ ترابایت است که توسط فناوری AirJet Mini خنک می‌شوند. سیستم خنک‌کننده AirJet توسط Frore Systems توسعه یافته که بهترین راه‌حل خنک‌سازی سیستم‌های کوچک بوده و علاوه بر ارائه عملکرد بهتر، می‌تواند فضای کم‌تری را اشغال کند.

مشخصات SSD جدید مایکرون

مشخصات SSD جدید مایکرون

بر اساس اعلام videocardz و آزمایش‌هایی که مایکرون در نمایشگاه CES 2024 انجام داده اس اس دی T700 هشت ترابایتی به سرعت خواندن و نوشتن متوالی به ترتیب تا ۴۵ گیگابایت‌ بر ثانیه و ۴۲ گیگابایت‌ بر ثانیه می‌رسد.

اس اس دی های T700 با خنک‌کننده‌های حجیم و فعال AirJet Mini همراه شده تا دمای بالای آن را مدیریت کند. این سیستم خنک‌کننده می‌تواند تا ۵.۲۵ وات گرمای تولید شده را با حداقل سطح نویز ۲۱ دسی‌بل دفع کند.

طبق اعلام شرکت سازنده، سیستم خنک کننده AirJet Mini تنها یک وات انرژی مصرف می‌کند که برای دستگاه‌های کوچک مانند لپ‌تاپ یا حافظه ذخیره‌سازی SSD یا مینی کامپیوترهای شخصی بسیار مفید و موثر است.

اس اس دی جدید مایکرون

اس اس دی جدید مایکرون می‌تواند برای سیستم‌هایی که به تعداد کافی پورت M.2 برای نصب SSD ندارند، بسیار کاربردی باشد. البته این تنها مزیت اس اس دی T700 نبوده و سیستم خنک‌کننده بدون فن‌ نیز می‌تواند یک آپشن جذاب برای کاربران باشد.

در همین رابطه بخوانید:

– AirJet خنک‌سازی سیستم‌های رایانه‌ای بدون استفاده از فن را ممکن می‌کند

در انتها باید گفت که این اس اس دی یک طرح مفهومی بوده و تاکنون مایکرون قیمت SSD جدید خود را اعلام نکرده و شاید آن را به بازار عرضه نکند. اما رسیدن به چنین فناوری جالبی می‌تواند آینده SSDها را تحت تأثیر قرار دهد.

توجه: برای اطلاع از آخرین اخبار نما‌یشگاه CE‌S به صفحه اختصاصی نمایشگاه CES 2019مراجعه کنید.



منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید