۰

مراسم بهار ۲۰۲۴ اپل؛ هرآنچه از مراسم Let Loose 2024 اپل می‌دانیم

مراسم بهار ۲۰۲۴ اپل؛ هرآنچه از مراسم Let Loose 2024 اپل می‌دانیم
بازدید 6
مدت زمان خواندن نوشته : 6 دقیقه


مراسم بهار ۲۰۲۴ اپل؛ هرآنچه از مراسم Let Loose 2024 اپل می‌دانیم

اپل به رسم هر سال، در فصل بهار و قبل از کنفرانس توسعه دهندگان خود، همیشه مراسمی کوچک و در چند سال اخیر، آنلاین و بدون گردهمایی برگزار کرده و در آن محصولات مختلفی را معرفی یا به روزرسانی کرده تا برای رقابت در سال جدید، آماده بوده و برای رقبا خط و نشان بکشد! مراسم Let Loose اپل که ۱۸ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، بر اساس شایعات و لوگوی رسمی مراسم، به معرفی آیپدهای جدید و نسل جدید قلم اپل اختصاص داده شده و احتمالا در کنار این محصولات، لوازم جانبی و رنگ های جدیدی برای آِپد و آیفون نیز معرفی خواهد شد.

در این مقاله، به بررسی آخرین شایعات و اطلاعات درز کرده از این مراسم اپل پرداخته تا ببینیم اپل برای کاربران چه محصولات و مشخصاتی را در نظر گرفته است. در صورتی که از طرفداران برند اپل بوده یا در مورد این مراسم کنجکاو هستید، تا انتهای این مقاله همراه ما بوده تا آخرین شایعات را باهم مرور کنیم!

آیپد پرو ۲۰۲۴ (iPad Pro M4)

مراسم بهار ۲۰۲۴ اپل؛ هرآنچه از مراسم Let Loose 2024 اپل می‌دانیم

 

آخرین نسخه آیپد پرو مربوط به سال ۲۰۲۲ بوده و از قرار معلوم، اپل برای نسخه آیپد پرو ۲۰۲۴، تغییراتی چشمگیر را در نظر گرفته است. آیپد از زمان معرفی تا به امروز، تغییرات زیادی را به خود دیده و تحت فرمان تیم کوک، به یک محصول استراتژیک در اکوسیستم اپل تبدیل شده است. به همین دلیل، این محصول زیرشاخه های زیادی مثل مینی، ایر و پرو را به خود دیده اما مهم ترین محصول در این خانواده، سری آیپد پرو بوده که از ابتدای معرفی به عنوان جایگزین یک لپ تاپ معرفی شده است.

اپل برای نسخه ۲۰۲۴ آیپد پرو خود، تغییرات زیادی را در نظر گرفته که مهمترین آن طبق آخرین پیش بینی ها و شایعات، در نظر گرفتن پردازنده M4 است. اپل بعد از پردازنده M2، آیپد پرو را بروزرسانی نکرد که این موضوع، تقریبا بازه به روز رسانی را هر دو سال یکبار کرده است. بنابراین برای رقابت بهتر با سایر تولید کنندگان تبلت و حفظ قدرت پردازشی آیپد پرو برای دو سال آینده، آیپد پرو ۲۰۲۴ به احتمال زیاد نسخه M3 را رد کرده و به شکل مستقیم، مجهز به پردازنده M4 خواهد شد.

از مشخصات پردازنده M4 می توان به لیتوگرافی ۳ نانومتری که مشابه نسل قبلی است، اشاره کرد. این موضوع در کنار بهبود هسته های پردازش عصبی که مرتبط با هوش مصنوعی است، سبب شده تا این پردازنده به یک رقیب قدرتمند برای سایر پردازنده‌های دارای NPU ، به حساب آمده و رقابت را سخت‌تر کند. البته این موضوع به جذابیت رقابت نیز کمک کرده و از سویی قدرت پردازشی مورد نیاز هوش مصنوعی را به شکل چشمگیری افزایش می‌دهد.

البته در صورتی که آیپد پرو ۲۰۲۴ به پردازنده M3 نیز مجهز شود، کماکان شاهد یک ارتقای محسوس در بخش قدرت پردازشی خواهیم بود. همچنین عنوان شده که کاربران تا ۴ ترابایت قابلیت انتخاب حافظه داخلی را دارند.

در بحث صفحه نمایش نیز طبق ادعای چند منبع افشاگر، اپل از بهترین پنل های OLED موجود در بازار استفاده خواهد کرد. بنابراین شاهد اولین آیپد های تولید شده با صفحه نمایش OLED خواهیم بود که کیفیتی به مراتب بالاتر از Mini-LED را خواهند داشت و تصاویر از شفافیت بیشتر و کنتراست بالاتری بهره مند خواهند بود. البته در کنار این موارد، قابلیت Reference Mode نیز به این شکل بهبود پیدا کرده و دقت بالاتری را ارائه خواهد داد.

همچنین دوربین فیس تایم نیز به لبه کناری دستگاه منتقل شده تا همانند آیپد نسل ۱۰، شاهد قرارگیری درست دوربین در زمان مکالمه و کنفرانس بوده که این موضوع در هنگام کار با کیبورد اپل، اهمیت بیشتری نیز پیدا می کند.

شایعه تجهیز آیپد پرو ۲۰۲۴ به استاندارد MagSafe و پشتیبانی از شارژ بی‌سیم نیز به قوت خود باقی است که باید دید به حقیقت می‌پیوندد یا در حد شایعه باقی خواهد ماند.

در بحث قیمتی نیز طبق ادعای همه منابع، شاهد افزایش قیمت در سری آیپد پرو خواهیم بود که البته پیشبینی ها از رقم ۱۶۰ دلار تا ۷۰۰ دلار و حتی بیشتر، متفاوت بوده و اتفاق نظری روی آن وجود ندارد.

آیپد ایر ام ۳ (iPad Air 2024)

مراسم بهار ۲۰۲۴ اپل؛ هرآنچه از مراسم Let Loose 2024 اپل می‌دانیم

 

در این مراسم به احتمال زیاد، شاهد بروزرسانی آیپد ایر پس از ۴ سال خواهیم بود. این ارتقا هم در بحث سخت افزاری و هم در بحث ابعاد این محصول رخ خواهد داد و به گفته منابع مختلف، اپل سری ایر را در دو سایز صفحه نمایش، یعنی آیپد ایر ام ۲ ۱۰٫۹ اینچی و آیپد ایر ۲۰۲۴ ۱۲٫۹ اینچی عرضه خواهد کرد. در بحث تفاوت ظاهری، باید گفت که تنها بخشی که نسبت به سال گذشته تغییر خواهد کرد، قسمت دوربین پشتی بوده که حالتی شبیه به آیفون های سری X و Xs دارد. البته خبری از دوربین دوگانه نبوده و در فایل کد منتشر شده، شاهد حضور فلش LED در قسمت پایینی دوربین هستیم.

آیپد ایر از نظر امکانات سخت افزاری به شکلی طراحی شده تا کاربرانی که نیاز به صفحه بزرگتر داشته اما امکاناتی مانند LiDAR و صفحه OLED را نیاز ندارند، قادر به تهیه یک دستگاه مناسب برای کاربری خود بوده و هزینه گذاف پرداخت نکنند.

در بحث صفحه نمایش، آیپد ایر ام ۳ از پنل LCD استفاده کرده تا خبری از گرانی پنل OLED نبوده و کاربران ابعاد بزرگتری را در ازای پرداخت هزینه پایین تر، کسب کنند. با این حال کیفیت تصاویر همانند نسخه قبلی عالی بوده و پشتیبانی از قلم اپل نیز کماکان در این نسل وجود دارد.

در بحث قیمت گذاری نیز قیمت های احتمالی در نظر گرفته شده برای نسخه وای فای ۱۰٫۹ اینچی ۵۹۹ دلار بوده و در نسخه ۱۲٫۹ اینچی، شاهد قیمت پایه ۷۹۹ دلار خواهیم بود.

قلم اپل نسل ۳ (Apple Pencil 3rd Generation)

مراسم بهار ۲۰۲۴ اپل؛ هرآنچه از مراسم Let Loose 2024 اپل می‌دانیم

 

بر اساس آخرین شایعات، نسل های جدید آیپد پرو و آیپد ایر، به همراه نسل جدید قلم اپل عرضه خواهند شد و این شایعات با توجه به لوگوی مراسم نیز قدرت و احتمال بیشتری گرفته‌اند. با وجود محدود بودن اطلاعات در مورد نسل سوم قلم اپل، در ادامه به بیان اطلاعات و شایعات موجود در مورد قلم اپل نسل ۳ خواهیم پرداخت.

طبق تصاویر منتشر شده، قلم اپل به احتمال زیاد در دو رنگ سفید و مشکی عرضه خواهد شد. با توجه به اینکه اپل در گزینه نیز از رنگ مشکی در محصولات حرفه ای (Pro) خود استفاده کرده، احتمال می دهیم که شاید نسخه ی حرفه ای برای این قلم در نظر گرفته است.

دلیل این احتمال، شایعه حضور بازخورد لمسی (Haptic Feedback) در این قلم بوده که طبق کد های iOS 17.5 ، امکان فشردن قلم و فعال شدن یک قابلیت در سیستم عامل iPadOS 17.5 حضور دارد. بنابراین می توان انتظار داشت که قابلیتی که سالها توسط قلم سرفیس به شکل دکمه ارائه می‌شد، در آیپد نیز حضور پیدا کند. همچنین حضور قابلیت هیپتیک، همانند سرفیس پن اسلیم مایکروسافت، امکان ایجاد حس در انگشتان کاربر حین نوشتن را ایجاد کند.

یکی دیگر از شایعاتی که در مورد نسل سوم قلم اپل وجود دارد، سری های مگنتی و قابل تعویض این قلم است. این قابلیت با توجه به حضور رقبایی در بازار که قابلیت تعویض سری را دارند، یک موضوع مهم و رقابتی بوده که امیدواریم اپل آن را اجرایی کند.

در آخر نیز احتمال پشتیبانی ویژن پرو اپل از این قلم وجود داشته که هنوز اطلاعات دقیق تری در این مورد وجود ندارد.

مجیک کیبورد برای آیپد

مراسم بهار ۲۰۲۴ اپل؛ هرآنچه از مراسم Let Loose 2024 اپل می‌دانیم

 

یکی از احتمالاتی که در مراسم بهاره اپل وجود دارد، معرفی نسل جدید و بهبود یافته مجیک کیبورد برای آیپد است. اپل برای این کیبورد از شاسی آلومینیومی استفاده خواهد کرد تا استقامت و ساختار این محصول بهبود یافته و البته روکش آن کماکان سیلیکونی خواهد بود.

نسل فعلی مجیک کیبورد برای آیپد، از شاسی پلاستیکی بهره برده که استقامت و ساختار ضعیف تری در مقابل آلومینیوم دارد. با این ارتقا، تجربه تایپ با این کیبورد همانند تجربه تایپ با کیبورد مک بوک پرو شده که حس و حال بهتری را به کاربران ارائه می‌کند.

با توجه به افزایش سایز آیپد ایر، هر دو نسخه نسل جدید مجیک کیبورد برای آیپد، از سری های آیپد پرو و آیپد ایر جدید پشتیبانی خواهند کرد.

گسترش بازار ویژن پرو

مراسم بهار ۲۰۲۴ اپل؛ هرآنچه از مراسم Let Loose 2024 اپل می‌دانیم

 

اپل در حال حاضر تنها در بازار آمریکا عرضه شده و طبق شایعات منتشر شده، اپل قصد داشته تا قبل از همایش WWDC 2024، با گسترش بازار و فروش این محصول در بازارهایی مثل انگلستان و چین، سهم این هدست واقعیت مجازی را گسترش داده و توسعه دهندگان را ترغیب کرده تا برنامه های مختلفی را برای این هدست توسعه دهند.

البته اخبار قبلی نشان از فروش ضعیف و ناامید کننده این هدست داده اما اپل معتقد است با وجود بازار محدود و کوچک این دسته از محصولات، بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار دستگاه را در امسال به فروش خواهد رساند.

جمع بندی

اپل به رسم هر ساله خود، در مراسم بهاره و قبل از WWDC، از محصولات جدید این شرکت رونمایی خواهد کرد. در مراسم ۱۸ اردیبهشت ماه، اپل از آیپد پرو و ایر جدید در کنار نسل سوم قلم خود رونمایی خواهد کرد. همچنین انتظار معرفی رنگ های جدید آیفون و آیپد را خواهیم داشت. این مراسم در ساعت ۵٫۳۰ عصر ۱۸ اردیبهشت، به شکل ویدیویی پخش خواهد شد.

نوشته مراسم بهار ۲۰۲۴ اپل؛ هرآنچه از مراسم Let Loose 2024 اپل می‌دانیم اولین بار در نیوز الکترونیک. پدیدار شد.



منبع

برچسب‌ها

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید