۰

معرفی انواع پردازنده های Core i5 اینتل

معرفی انواع پردازنده های Core i5 اینتل
بازدید 7
مدت زمان خواندن نوشته : 4 دقیقه


معرفی انواع پردازنده های Core i5 اینتل

در این مقاله می‌خواهیم به معرفی انواع پردازنده های Core i5 اینتل بپردازیم و تفاوتشان را با یکدیگر مشخص کنیم. یکی از بخش‌های مهم سخت افزاری انواع لپ تاپ‌ها را باید پردازنده مرکزی عنوان کرد. شرکت‌های مختلفی پیرامون تولید پردازنده‌ها در سراسر جهان مشغول فعالیت هستند، اما در میان تمام کمپانی‌ها نام اینتل درخشش بیشتری دارد. این کمپانی موفق شده است پردازنده‌های قدرتمند زیادی را تولید و روانه بازار کند. پردازنده‌های اصلی اینتل را با نام Core i می‌شناسیم که دارای انواع مختلف هستند. همانطور که می‌دانید، تراشه‌ها در سری‌های مختلف تولید و روانه بازار می‌شوند که در میان آن‌ها قصد داریم اطلاعات کاملی درباره پردازنده‌های Core i5 اینتل در اختیارتان قرار دهیم؛ با ما همراه باشید.

آیا پردازنده Core i5 می‌تواند برای بازی مناسب باشد؟

یکی از سوالاتی که قبل از خرید لپ تاپ جدید برای کاربران به وجود خواهد آمد، این است که آیا پردازنده‌های این نسل از قدرت بالا در اجرای دستورهای مختلف بهره‌مند هستند؟ در پاسخ باید گفت، فقط دانستن سری پردازنده نمی‌تواند کارایی لازم را در شناخت صحیح عملکرد آن داشته باشد و باید اطلاعات بیشتری درباره قابلیت‌های آن داشته باشیم.

به عنوان مثال، پردازنده‌های سری Core i5 که از نسل ۱۳ باشند می‌توانند قدرت بسیار خوبی را در اختیار کاربران برای پردازش دستورهای مختلف قرار دهند. کاربران می‌توانند از این تراشه قدرتمند برای اجرای بازی‌ها و انجام کارهای سنگین استفاده کنند. یکی دیگر از موارد مهمی که باید درباره پردازنده‌های Core i5 بدانید، مقرون به صرفه بودن آن‌ها است. در حقیقت شرکت‌های فعال در زمینه طراحی و تولید لپ تاپ اقدام به استفاده از پردازنده‌های مختلف خواهند کرد، اما استفاده از تراشه‌های Core i5 باعث می‌شود بدانیم که قیمت آن‌ها پایین‌تر از دستگاه‌های لاکچری است.

پردازنده Core i5 - 2

گاهی وقت‌ها کاربران پیرامون قدرت بالای دستگاه‌ها به دنبال دریافت اطلاعات خاص هستند که توجه به نوع پردازنده اصلی و سری آن می‌تواند باعث جلب رضایت آن‌ها شود. توجه داشته باشید پردازنده‌های سری Core i5 به عنوان قدرتمندترین سری از محصولات تولید شده اینتل شناخته می‌شود. زمانی که این تراشه‌ها را در لپ تاپ‌ها مشاهده کردید، باید بدانید با لپ تاپ‌های مقرون به صرفه و اقتصادی مواجه هستید.

ویژگی‌های پردازنده Core i5

کلیه پردازند‌ه‌های تولید شده از سوی کمپانی اینتل دارای قابلیت و ویژگی‌های خاص خود هستند. در حقیقت این قابلیت‌ها در کنار یکدیگر باعث می‌شود کاربران بتوانند عملکرد ایده‌آل را از سوی دستگاه شاهد باشند. به عنوان مثال، یکی از ویژگی‌های مهم پردازنده‌های core i5 را باید مجهز بودن به فناوری Threading عنوان کرد. این فناوری باعث می‌شود هسته تراشه به جای این که سراغ پشتیبانی از یک فعالیت برود، تعداد دو فعالیت را پشتیبانی کرده و بدین ترتیب عملکرد پردازنده دو برابر شود. با وجود چنین فناوری جذاب و قدرتمندی در پردازنده‌های Core i5 می‌توان انتظار داشت که کارایی سیستم تا حد زیادی افزایش یابد.

از دیگر ویژگی‌های مهم پردازنده Core i5 می‌توان به فناوری Turbo Boost آن اشاره کرد. این فناوری Turbo Boost باعث می‌شود کاربران بتوانند افزایش فرکانس را تجربه کنند که در نهایت باعث می‌شود پردازنده با نهایت توان خود بتواند نیاز کاربران را پاسخ دهد. وجود قابلیت‌های ذکرشده در پردازنده Core i5 باعث می‌شود کاربران بتوانند بهترین عملکرد را از سوی دستگاه‌های i5 شاهد باشند. بد نیست بدانید فناوری‌های ذکرشده توانایی بسیار زیادی از خود در اجرای دستورها نشان خواهند داد و این خبر خوبی است.

آیا از نسل‌های مختلف پردازنده Core i5 اطلاعاتی دارید؟

یکی از مواردی که باید مدنظر قرار دهید، این است که پردازنده Core i5 دارای نسل‌های مختلف بوده که باعث می‌شود کاربران بتوانند شرایط ایده‌آل را تجربه کنند. اگر بخواهیم در این زمینه مثال بزنیم، فرض کنید با نسل دوم از پردازنده‌های Core i5 مواجه هستید. شما باید بدانید این نسل شامل ۲ یا ۴ هسته می‌شوند. همچنین حافظه کش پردازنده‌های Core i5 این نسل، حافظه کش برابر با ۳ یا ۶ مگابایت را ارائه می‌کنند.

پردازنده Core i5

در صورتی که از پردازنده‌های Core i5 نسل شش استفاده می‌کنید هم باید بدانید دو یا چهار هسته‌ای هستند که حافظه کش آن‌ها متغیر در بازه ۳، ۴ یا ۶ مگابایت قرار دارد. قدرتمندترین نسل را باید مربوط به نسل ۱۴ دانست که قابلیت‌های زیادی دارد. به عنوان مثال، این نسل ارتقا نسبتا قابل قبولی در مقایسه با نسل ۱۳ دارد. دقیقا مشابه نسل ۱۳ دارای ۱۴ هسته و ۲۰ رشته واقعی است. حداکثر فرکانس پردازنده موردنظر تا ۵٫۳ گیگاهرتز افزایش داشته که نشان می‌دهد کاربران می‌توانند بهترین عملکرد را در اجرای دستورها شاهد باشند. در صورتی که قصد دارید یکی از بهترین پردازنده‌های Core i5 از نسل‌های قدرتمند تولید شده را خریداری کنید، باید شناخت کافی و خوبی از آن‌ها داشته باشید. در این مقاله و تا این بخش سعی شد اطلاعات مهمی درباره نسل‌های مختلف را به شما معرفی کنیم.

سخن آخر

شرکت اینتل را باید به عنوان یکی از کمپانی‌هایی معرفی کرد که در زمینه طراحی و تولید تراشه‌های قدرتمند در سطح جهان فعالیت دارد. این کمپانی موفق شده است تراشه‌های قدرتمند و فوق‌العاده سریع را تولید و روانه بازار کند. کاربران می‌توانند تراشه‌های تولید شده از سوی کمپانی اینتل را در لپ تاپ‌ها مشاهده کنند. در صورتی که لپ تاپ یا دستگاه خریداری شده از سوی شما مجهز به تراشه Core i5 است، باید بدانید این پردازنده دارای قابلیت‌های فنی زیادی بوده که باعث جلب رضایت کاربران می‌شود. ما در این مقاله سعی کردیم اطلاعات مهم و مختلفی را درباره پردازنده Core i5 در اختیارتان قرار دهیم.

پرسش‌های متداول کاربران

آیا تراشه‌های Core i5 برای بازی مناسب هستند؟

بله؛ این تراشه‌های سری Core i5، علی‌الخصوص نسل‌های جدید آن می‌تواند برای بازی کارآمد باشد.

آیا پردازنده‌های نسل ۱۴ از core i5 می‌توانند برای اجرای برنامه‌های سنگین کاربرد داشته باشند؟

بله؛ این تراشه‌ها به اندازه‌ای قدرتمند هستند که می‌توانند بهترین عملکرد را از خود در اجرای برنامه‌های مختلف یا بازی‌ها نشان دهند.

نوشته معرفی انواع پردازنده های Core i5 اینتل اولین بار در نیوز الکترونیک. پدیدار شد.



منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید