۰

معرفی و بررسی ۵ تا از بهترین گوشی های مناسب ترید

معرفی و بررسی ۵ تا از بهترین گوشی های مناسب ترید
بازدید 11
مدت زمان خواندن نوشته : 6 دقیقه


افرادی که در دنیای ارزهای دیجیتال غرق شده‌اند و فعالیت خود را به شکلی جدی در این راه ادامه می‌دهند، همواره به دنبال راه‌هایی برای آسان‌تر شدن و بهبود عملکرد خود در بازار هستند. استفاده از موبایل برای ترید ارز دیجیتال شاید یکی از این راه‌ها باشد. مخصوصاً که این روزها شاهد رونمایی گوشی‌های هوشمند متعددی هستیم. اگر نسبت به مفهوم ترید در بازار کریپتو با ابهاماتی روبه‌رو هستید، می‌توانید به مقاله ترید چیست در آکادمی بیت پین مراجعه کنید.

حال که قرار است به موضوع مهمی مثل موبایل تریدینگ بپردازیم، با ما همراه باشید تا پنج مورد از بهترین گوشی‌های مناسب ترید را معرفی کرده و درباره مزایا و معایب ترید در موبایل به طور مفصل حرف بزنیم.

بیشتر بخوانید: ترید کردن چیست؟

ترید با گوشی خوب یا بد؟

اما سؤال اصلی این است که آیا ترید با گوشی موبایل خوب است یا نه؟ استفاده از موبایل برای انجام معاملات ارز دیجیتال چه تأثیری در عملکرد یک تریدر خواهد داشت؟ برای روشن شدن پاسخ این سؤالات مزایا و معایب ترید با موبایل را بررسی می‌کنیم.

مزایا:

  • امکان ترید بدون محدودیت زمان و مکان: اصلی‌ترین دلیل محبوبیت ترید با موبایل، انعطاف‌پذیری آن است. به این معنا که معامله‌گران می‌توانند در هر زمان و مکانی با استفاده از موبایل هوشمند خود به انجام معاملات ارزی در بازار کریپتو مشغول شوند.
  • کاربری آسان اپلیکیشن‌های ترید: با پیشرفت بازار موبایل‌های هوشمند، راه‌اندازی اپلیکیشن‌های کاربردی و متنوع نیز گسترش پیدا کرد. طوری که اکنون تریدرها می‌توانند به انتخاب خود با یکی از برنامه‌های ترید در موبایل کار کرده و آن را با توجه به نیازهای خود شخصی‌سازی کنند.
  • اعلان‌های دقیق و سریع: کنترل تریدرها بر نوسانات بازار کریپتو از طریق اعلان‌های دقیق و به‌موقع اپلیکیشن‌های ترید، تبدیل به امری آسان خواهد شد. در واقع دیگر نیازی نیست برای آگاهی از تغییرات لحظه‌ای قیمت رمزارزها دائم پشت سیستم باشید.

معایب:

  • مشکلات اینترنتی: لازمه فعالیت در بازار کریپتو و موفقیت در آن، اتصال دائمی به اینترنتی پرسرعت است. این اتصال در دستگاه‌های ثابتی مثل کامپیوتر و لپ‌تاپ راحت‌تر شکل می‌گیرد. در صورتی که اینترنت موبایل ممکن است در مکان‌های مختلف سرعت و کیفیت متفاوتی داشته و در عملکرد ارزی شما تأثیر داشته باشد.
  • قدرت پردازش و حافظه محدود: اکثر پلتفرم‌های معاملاتی به دلیل امکانات و ویژگی‌های متعددشان، به حافظه و قدرت پردازش زیادی نیاز دارند. به همین دلیل اجرای برخی اپلیکیشن‌های ترید در بعضی موبایل‌های سطح پایین ممکن است با کندی و اختلال همراه باشد.
  • کوچک بودن صفحه نمایشگر: کنترل و توجه به تمام ریزه‌کاری‌های ترید در اپلیکیشن‌های موبایل کمی سخت است. کوچک بودن صفحه نمایشگر موبایل‌ها ممکن است باعث شود تا بخشی از جزئیات مهم از دید کاربر پنهان مانده و در نتیجه تجزیه و تحلیل انجام شده تأثیری منفی بگذارد. ضمن اینکه باز کردن چندین صفحه به طور هم‌زمان در موبایل ممکن است موجب هنگ کردن دستگاه شود.
  • امنیت: ترید با موبایل، امکان رمزنگاری شبکه اینترنت و محافظت از داده‌ها را کاهش می‌دهد. ضمن اینکه خطرات احتمالی مثل به سرقت رفتن موبایل و از بین رفتن اطلاعات محرمانه درون آن را هم نمی‌توان نادیده گرفت.
معرفی و بررسی ۵ تا از بهترین گوشی های مناسب ترید - تکفارس 

گوشی (موبایل) مناسب برای ترید چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

برای آموزش ترید ارز دیجیتال و انجام معامله در گوشی موبایل، ابتدا باید یک موبایل هوشمند خوب تهیه کنید. اما این موبایل باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ مهم‌ترین پارامترهایی که هنگام خرید یک دستگاه موبایل برای ترید ارز دیجیتال باید مورد توجه قرار بگیرد عبارت است از:

  • سبک و خوش‌دست با قابلیت حمل آسان
  • عملکردی سریع و قابلیت انجام معاملات رمزارزی با سرعت بالا
  • قدرت پردازش بالا با داشتن سیستم پردازنده قوی
  • کیفیت خوب، تراکم پیکسلی بالا و اندازه بزرگ صفحه نمایش برای تجزیه و تحلیل دقیق نمودارها
  • داشتن باتری قدرتمند با عمر طولانی و قابلیت شارژی سریع
  • قابلیت اتصال به اینترنت ۴G، ۵G و WiFi
  • امنیت بالا با در اختیار داشتن قابلیت احراز هویت قوی از طریق تشخیص چهره یا حسگر انگشت
  • پشتیبانی سیستم عامل موبایل انتخابی از اپلیکیشن ترید موردنظر
  • ظرفیت حافظه بالا برای ذخیره حجم برنامه‌ها، داده‌ها و نمودارهای مالی
  • قیمتی معقول و متناسب با امکاناتی که در اختیار کاربر قرار می‌گیرد

معرفی چند مدل از بهترین گوشی های مناسب ترید

آیا قصد دارید با کم‌ترین امکانات وارد بازار رمزارزها شوید؟ پس ابتدا باید به آموزش ترید ارز دیجیتال بپردازید. در همین راستا مطالعه مقاله ترید چیست در آکادمی بیت پین می‌تواند شروع خوبی برای شما باشد. پس از آن نوبت انتخاب یک موبایل خوب برای ترید است. نکات مهم و فاکتورهای کلیدی ذکرشده در قسمت‌های قبل، چند گوشی موبایل زیر را به عنوان بهترین دستگاه‌های هوشمند مناسب ترید در اختیارمان قرار می‌دهد.

اپل (مدل iPhone 13)

یکی از بهترین مدل‌های موبایل شرکت اپل که در حال حاضر دسترسی خوبی در ایران دارد، آیفون ۱۳ است. این موبایل صفحه نمایش بزرگ OLED به اندازه ۶.۱ اینچ و وضوح و رزولوشن خیلی خوبی داشته و از سیستم عاملی ایمن برخوردار است. قدرت سخت‌افزاری آن بسیار بالا بوده و از شبکه ۵G نیز پشیبانی می‌کند. آیفون ۱۳ باتری قدرتمندی داشته و ظرفیت حافظه آن به قدری زیاد است که در دسته موبایل‌های مناسب برای ترید قرار می‌گیرد.

معرفی و بررسی ۵ تا از بهترین گوشی های مناسب ترید - تکفارس 

ابعاد گوشی موبایل iPhone13 برابر با ۷.۷ × ۷۱.۵ × ۱۴۶.۷ بوده و وزنی معادل ۱۷۴ گرم دارد. به همین واسطه به عنوان یک گوشی همراه خوش‌دست و سبک که دست را در درازمدت خسته نمی‌کند شناخته خواهد شد. رابط کاربری آسان آن نیز در کنار همه این موارد باعث شده تا به گزینه‌ای مناسب برای موبایل تریدینگ تبدیل شود.

سامسونگ (مدل Galaxy Z Fold 5)

موبایل Galaxy Z Fold 5 جزو پرچم‌داران شرکت سامسونگ بوده و به واسطه صفحه بزرگ و تا شویی که دارد به عنوان یک گوشی همراه خاص و باکیفیت شناخته می‌شود. این موبایل سیستم پردازنده قوی، باتری قدرتمند، ظرفیت حافظه بالا و صفحه نمایش بزرگی داشته و از شبکه ۵G نیز پشتیبانی می‌کند. اندازه صفحه این دستگاه در حالت باز معادل ۷.۶ اینچ و در حالت بسته معادل ۶.۲ اینچ بوده و نوع صفحه آن نیز در دسته Dynamic AMOLED 2X قرار می‌گیرد. اگر در کنار تمام این موارد به کاربری آسان و کاربرپسند آن نیز اشاره کنیم، می‌توان Galaxy Z Fold 5 سامسونگ را به عنوان یکی از موبایل‌های مناسب برای ترید ارز دیجیتال معرفی کرد.

سامسونگ (مدل Galaxy S23 FE)

موبایل Galaxy S23 FE سامسونگ ویژگی‌هایی در حد گوشی‌های سطح بالا و پرچم‌دار این شرکت دارد؛ اما قیمت آن نسبت به محصولات عالی رتبه دیگر مناسب‌تر است. مهم‌ترین ویژگی‌های این گوشی همراه باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری و صفحه نمایش با پنل امولد آن است. اما اشاره به قابلیت‌هایی مثل پردازش قوی، عملکرد خوب حسگر، پشتیبانی از شبکه ۵G و… نیز در بررسی آن چندان خالی از لطف نخواهد بود. موبایل Galaxy S23 FE صفحه نمایشی با ابعاد ۶.۴ اینچ داشته و در دو نسخه با حافظه‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی منتشر شده است. پس طبیعی است که انتخابی مناسب برای موبایل تریدینگ باشد.

معرفی و بررسی ۵ تا از بهترین گوشی های مناسب ترید - تکفارس 

موتورولا (مدل Edge 30 Fusion)

موتورولا از آن دسته برندهایی است که همه نامش را شنیده‌اند، اما آشنایی چندانی با محصولات آن ندارند. این شرکت قدیمی موبایل‌های باکیفیت و سرسختی تولید کرده که در میان آن‌ها می‌توان مدل Edge 30 Fusion را گزینه‌ای مناسب برای ترید ارز دیجیتال معرفی کرد. وزن آن چیزی حدود ۱۷۵ گرم بوده و به واسطه طراحی خوب و خوش ساختی که دارد در درازمدت دست کاربر را خسته نمی‌کند.

صفحه نمایش موبایل Edge 30 Fusion موتورولا معادل ۶.۵۵ اینچ بوده و با پشتیبانی از حدود یک میلیارد رنگ، کیفیت مساعدی در تصویر خواهد داشت. ضمن اینکه این موبایل از سیستم سخت‌افزاری خیلی قوی و باتری قدرتمندی برخوردار بوده و در کنار همه این امکانات، قیمت مناسبی هم دارد. پس اگر به دنبال یک موبایل برای ترید رمزارزها هستید، گوشی اج ۳۰ فیوژن موتورولا می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

شیائومی (Poco F5 Pro)

موبایل Poco F5 Pro شیائومی از ویژگی‌های مهمی مثل طراحی کاربر پسند و باکیفیت، چیپست Snapdragon 8+ Gen 1، صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی با پنل امولد، باتری با دوام با قابلیت شارژ سریع، پشتیبانی از شبکه ۵G و ظرفیت حافظه مناسب برخوردار است. این موبایل از بهترین موبایل‌های سری پوکو در برند شیائومی بوده و از سیستم سخت‌افزاری قدرتمندی برخوردار است. صفحه نمایش مطلوب و باکیفیت آن در کنار سایر امکاناتی که ذکر شد، آن را به یک گزینه مناسب برای ترید با موبایل تبدیل کرده است.

نکات مهم ترید یا معامله کردن با گوشی

برای اینکه صحبت درباره موبایل تریدینگ را به شکلی خوب به پایان برسانیم، باید به چند نکته مهم اشاره کنیم. نکاتی که توجه به آن‌ها هنگام انجام معاملات رمزارزی با موبایل از واجبات است عبارت‌اند از:

  • حتماً پیش از خرید موبایل، درباره اپلیکیشن تریدینگ موردنظرتان تحقیق کرده و نسبت به سازگاری آن با سیستم عامل گوشی انتخابی مطمئن شوید.
  • فعالیت کریپتویی خود را به موبایل تریدینگ محدود نکنید و در کنار آن به شکل حرفه‌ای‌تر در لپ‌تاپ و کامپیوتر نیز به ترید بپردازید.
  • از دانلود و نصب برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های غیرمعتبر و ویروسی خودداری کنید.
  • برای افزایش امنیت دارایی‌های خود از احراز هویت چند عاملی استفاده کنید.
  • نسبت به به‌روزرسانی‌های منظم اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های مخصوص ترید دقت داشته باشید.
  • از وصل شدن به شبکه‌های WiFi عمومی و VPNها هنگام ترید خودداری کنید.
  • از امنیت فیزیکی دستگاه موبایل خود مطمئن باشید.
  • حتماً از سیستم‌های پشتیبان‌گیری مطمئن استفاده کنید.

نتیجه‌گیری

انتخاب یک موبایل خوب برای ترید در سرنوشت کاری فرد تریدر تأثیر به سزایی دارد. زیرا با توجه به امکانات و قابلیت‌های متنوعی که دارد می‌تواند عملکرد معامله‌گران را تحت تأثیر خود قرار دهد. ویژگی‌هایی مثل اندازه صفحه نمایش، کیفیت تصویر، سیستم پردازش، حافظه، عمر باتری، اتصالات اینترنتی و… مواردی هستند که هنگام انتخاب گوشی همراه برای موبایل تریدینگ باید به آن توجه کرد. در نهایت این شما هستید که باید با توجه به بودجه، نیاز و اهداف کاری خود یک موبایل مناسب برای ترید انتخاب کنید.



منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید