۰

مقایسه آیفون ۱۵ پرو با گلکسی اس ۲۴ پلاس سامسونگ

مقایسه آیفون ۱۵ پرو با گلکسی اس ۲۴ پلاس سامسونگ
بازدید 29
مدت زمان خواندن نوشته : 8 دقیقه


مقایسه آیفون ۱۵ پرو با گلکسی اس ۲۴ پلاس سامسونگ

در ادامه مقایسه پرچمداران دو کمپانی سامسونگ و اپل به رده‌های میانی آنها رسیده و به مقایسه آیفون ۱۵ پرو با گلکسی اس ۲۴ پلاس خواهیم پرداخت. هر دو گوشی با قیمت پایه ۹۹۹ دلاری عرضه شده و رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند. پس اگر قصد خرید گوشی در این رده قیمتی را داشته و یا به دانستن تفاوت‌های آنها علاقه دارید، مقایسه آیفون ۱۵ پرو با گلکسی اس ۲۴ پلاس را از دست ندهید. در هر بخش یک برنده و در پایان مقایسه برنده کلی را مشخص خواهیم کرد. اگر با قیمت گلکسی S24 Plus کنار آمده‌اید و علاقه‌مند به خرید آن هستید تا انتها همراهمان باشید.

جدول مشخصات سخت افزاری

در ابتدای مقایسه آیفون ۱۵ پرو با گلکسی اس ۲۴ پلاس بد نیست تا نگاهی به مشخصات کلی این گوشی‌ها کرده و سپس وارد جزئیات شویم. جزئیات مشخصات سخت افزاری آیفون ۱۵ پرو با گلکسی اس ۲۴ پلاس به شرح زیر است:

مشخصات Apple iPhone 15 Pro Samsung Galaxy S24 Plus
وزن ۱۸۷ گرم ۱۹۶ گرم یا ۱۶۹ گرم
سیستم عامل iOS 17.2 Android 14, One UI 6.1
حافظه داخلی ۱۲۸GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM, 512GB 8GB RAM, 1TB 8GB RAM ۲۵۶GB 12GB RAM, 512GB 12GB RAM
اسلات کارت حافظه ندارد ندارد
صفحه نمایش LTPO Super Retina XDR OLED, 120Hz, HDR10, Dolby Vision, 1000 nits (typ), 2000 nits (HBM) Dynamic LTPO AMOLED 2X, 120Hz, HDR10+, 2600 nits (peak)
اندازه صفحه نمایش ۶٫۱ اینچ ۶٫۷ اینچ
وضوح صفحه نمایش ۲۵۵۶ در ۱۱۷۹ پیکسل ۳۱۲۰ در ۱۴۴۰ پیکسل
محافظ صفحه نمایش Ceramic Shield glass Corning Gorilla Glass Victus 2
چیپست Apple A17 Pro (3 nm) Snapdragon 8 Gen 3 یا Exynos 2400
پردازنده Hexa-core (2×3.46 GHz Everest + 4×2.02 GHz Sawtooth) ۸-core (1×3.39GHz Cortex-X4 & 3×3.1GHz Cortex-A720 & 2×2.9GHz Cortex-A720 & 2×2.2GHz Cortex-A520)
پردازنده گرافیکی Apple GPU (6-core graphics)  Adreno 750
دوربین اصلی ۴۸ MP, f/1.8, 24mm (wide), 1/1.28″, 1.22µm, dual pixel PDAF, sensor-shift OIS ۵۰ MP, f/1.8, 24mm (wide), 1/1.56″, 1.0µm, Dual Pixel PDAF, OIS
دوربین پشت دوم ۱۲ MP, f/2.2, 13mm, 120˚ (ultrawide), 1/2.55″, 1.4µm, dual pixel PDAF ۱۲ MP, f/2.2, 13mm, 120˚ (ultrawide), 1/2.55″ 1.4µm, Super Steady video
دوربین پشت سوم ۱۲ MP, f/2.8, 77mm (telephoto), 1/3.5″, 1.0µm, PDAF, OIS, 3x optical zoom ۱۰ MP, f/2.4, 67mm (telephoto), 1/3.94″, 1.0µm, PDAF, OIS, 3x optical zoom
دوربین سلفی ۱۲ MP, f/1.9, 23mm (wide), 1/3.6″, PDAF ۱۲ MP, f/2.2, 26mm (wide), Dual Pixel PDAF
باتری Li-Ion 3274 mAh, قابل تعویض نیست Li-Ion 4900 mAh, قابل تعویض نیست
سرعت شارژ سیمی Wired, PD2.0, 50% in 30 min (advertised) ۴۵W wired, PD3.0, 65% in 30 min (advertised)
شارژ بی‌سیم ۱۵W wireless (MagSafe)
۱۵W wireless (Qi2) – requires iOS 17.2 update
۱۵W wireless (Qi/PMA)
شارژ بی‌سیم معکوس ۴٫۵W reverse wireless ۴٫۵W reverse wireless
حسگر اثر انگشت ندارد زیر نمایشگر، نوری
NFC بله بله
رنگ‌ها مشکی،سفید، آبی، تیتانیومی مشکی، خاکستری، بنفش، زرد، سبز، نارنجی، آبی
پورت USB USB Type-C 3.2 Gen 2, DisplayPort USB Type-C 3.2, OTG
قیمت ۹۹۹ دلار ۹۹۹ دلار

مقایسه آیفون ۱۵ پرو با گلکسی اس ۲۴ پلاس از نظر طراحی

هر دو گوشی رویکرد مشابهی در طراحی در پیش گرفته و شباهت زیادی با مدل‌های گذشته خود دارند. ابعاد آیفون ۱۵ پرو برابر ۱۴۶ در ۷۰ میلی متر بوده و ضخامت آن نیز ۸٫۳ میلی متر است. گلکسی S24 پلاس ضخامت کمتری داشته و ۷٫۷ میلی متر است. اما ابعاد این گوشی بزرگ‌تر از رقیب بوده و برابر ۱۵۸ در ۷۵٫۹ میلی متر است. همین موضوع باعث شده تا گوشی گلکسی S24 پلاس با صفحه نمایش ۶٫۷ اینچی همراه باشد و آیفون ۱۵ پرو صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی داشته باشد. وزن آیفون ۱۵ پرو برابر ۱۸۷ گرم بوده و رقیب آن نیز وزنی برابر ۱۹۶ گرم دارد.

مقایسه آیفون 15 پرو با گلکسی اس 24 پلاس سامسونگ - طراحی آیفون 15 پرو
طراحی آیفون ۱۵ پرو

سامسونگ برای محافظت از بدنه تیتانیومی گلکسی S24 پلاس از Gorilla Glass Victus 2 استفاده کرده است که از مقاومت بیشتری در مقایسه با Ceramic Shield glass در آیفون ۱۵ پرو دارد. هر دو گوشی از گواهی IP68 بهره برده و مقاومت مناسبی در مقابل آب و گرد و خاک دارند. بخش پشتی آیفون ۱۵ پرو میزبان سه دوربین بوده که تعداد برابری با گلکسی S24 پلاس دارد. لازم به ذکر است که پرچمدار اپل در سمت چپ خود میزبان دکمه جدیدی است که جایگزین دکمه سایلنت نسل‌های قبلی شده است. همچنین چینش دوربین‌های دو گوشی نیز با یکدیگر متفاوت است.

در مجموع می‌توان گفت که طراحی و کیفیت ساخت هر دو دستگاه بسیار خوب بوده و برنده این بخش را سلیقه شما مشخص می‌کند. اگر به دنبال یک گوشی قدرتمند با صفحه نمایش کوچک هستید، آیفون ۱۵ پرو توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. اگر صفحه نمایش بزرگ‌تر را می‌پسندید، گوشی گلکسی اس ۲۴ پلاس می‌تواند گوشی بعدی شما باشد.

مقایسه آیفون ۱۵ پرو با گلکسی اس ۲۴ پلاس از نظر صفحه نمایش

سامسونگ در بخش صفحه نمایش کار را برای اپل سخت کرده و گلکسی S24 پلاس را به صفحه نمایش بسیار با کیفیتی مجهز کرده است. این گوشی از یک صفحه نمایش ۶٫۷ اینچی بهره می‌برد که ۹۱٫۶ درصد از پنل جلویی گوشی را به خود اختصاص داده است. رزولوشن این صفحه نمایش ۳۱۲۰ در ۱۴۴۰ پیکسل است. در سوی مقابل گوشی آیفون ۱۵ پرو صفحه نمایشی ۶٫۱ اینچی با رزولوشن ۲۵۵۶ در ۱۱۷۹ پیکسلی دارد. این صفحه نمایش ۸۸٫۲ درصد از پنل جلویی آیفون را به خود اختصاص داده است.

مقایسه آیفون 15 پرو با گلکسی اس 24 پلاس از نظر صفحه نمایش - صفحه نمایش گلکسی S24 Plus
صفحه نمایش گلکسی S24 Plus

هر دو گوشی از پنل‌های ۱۲۰ هرتزی استفاده کرده که خوشبختانه پشتیبانی از LTPO در آنها دیده می‌شود. با استفاده از این قابلیت صفحه نمایش به طور خودکار نرخ تازه سازی خود را تنظیم می‌کند. همچنین حداکثر روشنایی آیفون ۲۰۰۰ نیت بوده و کمتر از روشنایی ۲۶۰۰ نیتی گوشی جذاب سامسونگ است.

مشاهده قیمت گوشی سامسونگ در فروشگاه دی‌جی‌لند

در مجموع می‌توان گفت که سامسونگ برنده بلامنازع این بخش است. گوشی گلکسی S24 پلاس از پنل روشن‌تر، با دقت رنگ بالاتر و همچنین رزولوشن و تراکم پیکسلی بیشتری برخوردار است. ترکیب این موارد باعث شده تا آیفون ۱۵ پرو حرف چندانی در مقابل این صفحه نمایش فوق العاده نداشته باشد.

مقایسه دوربین آیفون ۱۵ پرو با گلکسی اس ۲۴ پلاس

یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در مقایسه آیفون ۱۵ پرو با گلکسی اس ۲۴ پلاس به دوربین آنها اختصاص دارد. سامسونگ برای پرچمدار خود یک لنز ۵۰ مگاپیکسلی واید در کنار ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض و ۱۰ مگاپیکسلی تله با زوم ۳ برابر در نظر گرفته است. در سوی مقابل اپل گوشی خود را به یک لنز ۴۸ مگاپیکسلی واید، ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض و ۱۲ مگاپیکسلی تله با زوم ۳ برابر مجهز کرده است. جزئیات بیشتر از جمله دهانه دیافراگ هر لنز را در جدول مشخصات ذکر کرده‌ایم. همچنین هر دو گوشی از لنزی ۱۲ مگاپیکسلی به عنوان دوربین سلفی خود بهره می‌برد.

مقایسه آیفون 15 پرو با گلکسی اس 24 پلاس از نظر صفحه نمایش - عکاسی با گلکسی S24 Plus
عکاسی با گلکسی S24 Plus

آیفون ۱۵ پرو در زمینه عکاسی عملکرد بهتری از رقیب خود داشته و به لطف پردازنده A17 Pro در زمینه ثبت و پردازش تصاویر عملکرد فوق العاده‌ای دارد. همین مورد در زمینه فیلمبرداری نیز صدق کرده و باز هم شاهد برتری آیفون از نظر کیفیت فیلمبرداری هستیم. جالب است بدانید که اپل برای ضبط مراسم معرفی از سری جدید آیفون‌های خود از همین گوشی‌ها استفاده کرده بود که نشان از سطح کیفی آنها در بخش فیلمبرداری دارد.

البته عملکرد فوق العاده اپل به معنی ضعف سامسونگ نیست و عملکرد دوربین این گوشی در سطح خوبی قرار داشته و پیشرفت محسوسی نسبت به نسل قبلی خود ارائه می‌کند. همچنین برای جبران کمبودهای خود از ویژگی‌های مختلف هوش مصنوعی استفاده می‌کند. به لطف پردازنده قدرتمند استفاده شده در گلکسی S23 پلاس امکان استفاده از هوش مصنوعی بدون نیاز به سرورهای مجزا فراهم شده است. کاربرد این مهم در زمینه عکاسی بسیار زیاد بوده و شامل مواردی مانند تدوین، تغییر وضعیت و محل قرارگیری اشیا و حتی تبدیل ویدیوهای ساده به اسلوموشن می‌شود.

در مجموع می‌توان گفت که اگر داشتن بهترین تصاویر ممکن و فیلمبرداری فوق العاده با کیفیت اولویت اصلی شما در زمان خرید گوشی به حساب می‌آید، خرید آیفون ۱۵ پرو انتخاب خوبی برای شما است. با وجود برد آیفون در این بخش، نمی‌توان ویژگی‌های مختلفی که به لطف هوش مصنوعی به این دستگاه اضافه شده است را نادیده بگیریم.

مقایسه عملکرد آیفون ۱۵ پرو با گلکسی اس ۲۴ پلاس

همانطور که احتمالا می‌دانید اپل برای گوشی آیفون ۱۵ پرو پردازنده Apple A17 Pro را در نظر گرفته که در ساخت آن از لیتوگرافی ۳ نانومتری استفاده شده است. در سوی مقابل سامسونگ در گلکسی S24 پلاس از پردازنده Snapdragon 8 Gen 3 استفاده کرده است که لیتوگرافی ۴ نانومتری دارد.

پرچمدار سامسونگ در تست AnTuTu 10 امتیاز ۲۱۰۶۱۰۶ را کسب کرده است که ۳۶ درصد عملکرد بهتری در مقایسه با امتیاز ۱۵۴۸۴۱۹ آیفون ۱۵ پرو دارد. شرایط در تست GeekBench 6 کاملا برعکس بوده و آیفون در تست‌های تک هسته و چند هسته‌ای به ترتیب ۳۵ و ۲ درصد عملکرد بهتری از خود به نمایش گذاشته است.

درگاه iPhone 15 Pro

در مجموع می‌توان گفت که هر دو دستگاه عملکرد فوق العاده‌ای از خود به نمایش گذاشته و اخلاق چندان معناداری بین آنها نیست. هم سامسونگ و هم اپل در زمینه عملکرد دستگاهی فوق العاده روان و سریع را با بازار عرضه کرده‌اند.

مقایسه نرم افزاری آیفون ۱۵ پرو با گلکسی اس ۲۴ پلاس

گوشی آیفون ۱۵ پرو با نسخه هفدهم از سیستم‌عامل IOS عرضه شده است. در سوی مقابل رقیب اندرویدی از چهاردهمین نسخه از این سیستم عامل استفاده می‌کنند. برتری این بخش به ترجیحات شخصی شما بستگی داشته و نمی‌توان یکی از آنها را انتخاب کرد. سامسونگ از امسال ۷ سال گوشی‌های خود را پشتیبانی کرده که دقیقا با میزان پشتیبانی اپل برابر است.

خرید آیفون اپل با بهترین قیمت از فروشگاه دی‌جی‌لند

البته پرچمدار سامسونگ از ویژگی‌های نرم‌افزاری مختلفی که هوش مصنوعی در اختیار آن قرار داده بهره می‌برد که برای افراد زیادی کاربردی واقع خواهد شد. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به مترجم صوتی و متنی دستگاه اشاره کرد. همچنین قابلیت سرچ جدید گوگل که Circle to Search نام دارد، در انحصار اندروید بوده و گلکسی S24 پلاس یکی از گوشی‌هایی است که از این قابلیت بهره می‌برد.

مقایسه عمر باتری آیفون ۱۵ پرو با گلکسی اس ۲۴ پلاس

درست مانند مقایسه‌های قبلی، آخرین بخش از مقایسه آیفون ۱۵ پرو با گلکسی اس ۲۴ پلاس نیز به باتری این دو گوشی اختصاص یافته است. آیفون ۱۵ پرو از یک باتری با ظرفیت ۳۲۷۴ میلی آمپر و گلکسی اس ۲۴ پلاس از باتری ۴۹۰۰ میلی آمپری بهره می‌برد. اندازه بزرگ‌تر گلکسی باعث شده تا بتوان باتری حجیم‌تری درون آن استفاده کرد.

رنگ بندی گلکسی S24 Plus سامسونگ
رنگ بندی گلکسی S24 Plus سامسونگ

به لطف ظرفیت بیشتر باتری، دوام آن نیز در گلکسی S24 پلاس بیشتر بوده و این گوشی برنده این بخش است. همچنین در زمینه سرعت شارژ نیز برتری با سامسونگ خواهد بود. گلکسی S24 پلاس از شارژ ۴۵ واتی پشتیبانی می‌کند که باتری این گوشی را ۴۰ دقیقه زودتر از شارژر ۲۵ واتی آیفون شارژ خواهد کرد. سرعت شارژ بی‌سیم و بی‌سیم معکوس در هر دو گوشی برابر است.

سخن آخر

تا اینجا به مقایسه آیفون ۱۵ پرو با گلکسی اس ۲۴ پلاس پرداختیم. گوشی‌هایی که هر دو، هزار دلار قیمت داشته و ویژگی‌های جذاب و سخت افزار قدرتمندی دارند. در مجموع می‌توان گفت که اپل در زمینه عکاسی و فیلمبرداری در کنار عملکرد کلی از وضعیت بهتری برخوردار است. در سوی مقابل گلکسی S24 پلاس از باتری و صفحه نمایش بهتری برخوردار بوده و همچنین قابلیت‌های مختلف هوش مصنوعی آن بسیار کاربردی است و خلا آنها در آیفون حس خواهد شد. همچنین هر دو گوشی در زمینه طراحی عملکرد پایاپایی را از خود به ثبت رساندند. لازم به ذکر است که شما نیز می‌توانید به مقایسه آیفون ۱۵ پرو با گلکسی اس ۲۴ پلاس پرداخته و نظرات خود را با ما و دیگر خوانندگان این مقاله در وب‌سایت دی‌جی لند به اشتراک بگذارید.

نوشته مقایسه آیفون ۱۵ پرو با گلکسی اس ۲۴ پلاس سامسونگ اولین بار در نیوز الکترونیک. پدیدار شد.



منبع

برچسب‌ها

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید