۰

هدست‌های Meta Quest روی اپل ویژن پرو را کم می‌کند؛ همان قابلیت‌ها با هزینه کمتر

هدست‌های Meta Quest روی اپل ویژن پرو را کم می‌کند؛ همان قابلیت‌ها با هزینه کمتر
بازدید 86
مدت زمان خواندن نوشته : 2 دقیقه


اگر فکر می‌کنید هدست ویژن پرو اپل قابلیت‌های جذابی دارد اما گران است، شاید Meta بتواند نظر شما را جلب کند. متا قصد دارد قابلیت‌های محبوبی از Vision Pro نظیر پخش ویدیوهای Spatial سه بعدی را با قیمت بسیار کمتر به هدست‌های کوئست 2 و 3 خود اضافه کند.

هدستMeta Quest 3  به زودی به کاربران این امکان را می‌دهد که به راحتی ویدیوهای Spatial را مشاهده کرده و از ژست‌های حرکتی جدید برای کنترل استفاده کنند؛ ویژگی‌هایی مشابه آنچه در هدست بسیار گران قیمت Vision Pro اپل که امروز عرضه شد یافت می‌شود.

هر دو تغییر به‌عنوان بخشی از به‌روزرسانی v62 به‌تدریج منتشر می‌شوند که به نقل از The Verge باید از هفته آینده به دست اکثر دارندگان هدست‌های Quest 2، Quest 3 و Quest Pro برسد. پشتیبانی از ویدئوی فضایی به کاربران این امکان را می‌دهد تا فیلم‌های سه بعدی گرفته شده با هدست اپل یا آیفون ۱۵ پرو/پرو مکس را مشاهده کنند؛ قابلیتی که حالا برای هدست‌های کوئست نیز اضافه می‌شود.

meta-spatial-3.jpg

ویدیوهای سه بعدی Spatial اپل با متادیتایی ضبط می‌شوند که Vision Pro می‌تواند برای محاسبه تفاوت بین تصاویر چپ و راست برای هر چشم استفاده کند. حال آنطور که توسط Meta مشخص شده است، کاربران می‌توانند ویدیوی فضایی را در برنامه موبایل Meta Quest با حداکثر مدت زمان 20 دقیقه آپلود کرده و پس پوشیدن هدست می‌توانند از منوی Files به فیلم دسترسی داشته باشند.

هدست متا کوئست 3 سال گذشته با قیمت 499 دلار عرضه شد که بسیار ارزان‌تر از ویژن پرو 3499 دلاری اپل است.

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا نیز در پستی در کانال اینستاگرام خود، این ویژگی را به نمایش گذاشت و «نگاهی اولیه به پخش ویدیوی فضایی در Quest» ارائه کرد. پست او شامل یک کلیپ کوتاه از یک هدست کوئست در حال پخش یک ویدیوی Spatial از درختان است.

quest_3_demo.gif

به غیر از ویدیوی فضایی، به‌روزرسانی v62 متا تغییرات دیگری برای هدست‌های Quest دارد. این تغییرات شامل گسترش کنترل فشار دادنی موجود با انتخاب یک حرکت کوتاه «فشردن و رها کردن» برای باز کردن منوی اصلی یا یک «فشردن و نگه داشتن» طولانی‌تر برای بازنشانی نمای هدست است.

این ژست‌های حرکتی شبیه به حرکاتی است که اپل در استفاده از ویژن پرو انجام داده و یادآور «Air Tap» است که برای بازگشت به هولولنز مایکروسافت از آن استفاده می‌شد.

متا همچنین توانایی استفاده از گیم‌پدهای اکسترنال در مرورگر Quest را برای افزایش دسترسی به بازی‌های استریمی اضافه می‌کند. علاوه بر آن، به‌روزرسانی‌های Quest Link از جمله پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتز در عناوین سازگار PCVR، باید تجربه بازی‌های رایانه‌ای با استفاده از هدست‌ها را بسیار بهتر کند.

استفاده کنندگان از هدست کوئست همچنین به زودی از یک ویژگی جدید بهره خواهند برد که به آن‌ها امکان می دهد همزمان با حرکت در تجربیات مختلف واقعیت مجازی، امورات خود را در برنامه‌های مختلف از سر بگیرند.



منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید