۰

هر آنچه که باید درباره Dragon’s Dogma 2 بدانیم

هر آنچه که باید درباره Dragon's Dogma 2 بدانیم
بازدید 14
مدت زمان خواندن نوشته : 13 دقیقه

یکی از محبوب‌ترین سبک‌های بازی‌های ویدیویی سبک نقش‌آفرینی با حال و هوای فانتزی است که بازیکنان را در دنیایی قرار می‌دهند که با موجودات عجیب و افسانه‌ای و ماجراجویی‌های جذاب و به‌یادماندنی همراه می‌شوند. بازی‌هایی همانند مجموعه فیبل یا مجموعه ویچر که هرکدام لحظات فراموش‌نشدی و لذت‌بخشی را برای‌ ما رقم زده‌اند از جمله این آثار به‌شمار می‌روند. با این وجود اجازه دهید به سال ۲۰۱۲ برویم. سالی که استودیو کپکام تصمیم گرفت با عرضه بازی Dragon’s Dogma اثری نقش‌آفرینی و سرگرم‌کننده با حال‌وهوایی فانتزی را در اختیار بازیکنان قرار دهد. اثری که در جریان آن بازیکنان باید با قرار گرفتن در نقش شخصیتی به‌نام Arisen برای رویارویی با یک اژدها آماده می‌شدند.

بازی در زمان عرضه به‌واسطه المان‌های مختلف گیم‌پلی با واکنش مثبت منتقدین روبه‌رو شد و از همین‌رو توسعه دنباله آن دور از انتظار نبود. بالاخره ۱۰ سال بعد و در ماه ژوئن ۲۰۲۲ کپکام نسخه دوم این بازی را معرفی کرد. کارگردان بازی هیدیاکی ایتسونو (Hideaki Itsuno) اعلام کرد که درواقع هدف توسعه بازی Dragon’s Dogma 2 معرفی بهودها و المان‌های جدید گیم‌پلی‌ای بود که به‌دلیل ضعف تکنولوژی در سال ۲۰۱۲ قادر به‌ پیاده‌سازی آن در نسخه اصلی نبودند. او در این‌باره گفت که دنباله این بازی شاید یک اثر کاملا جدید و متفاوت احساس نشود، اما بدون شک تجربه کامل و سرگرم‌کننده‌ای را در اختیار بازیکنان قرار خواهد داد.

درحالی‌که در سال چهارم نسل جدید بازی‌های ویدیویی به‌سر می‌بریم، Dragon’s Dogma 2 رسما اولین بازی نسل فعلی کپکام به‌شمار می‌رود که قرار نیست برای کنسول‌های نسل پیشین پورت شود (قرار بود ابتدا بازی رزیدنت ایول ویلیج اولین بازی انحصاری باشد،‌ اما بعدا ناشر نسخه نسل قبلی آن را منتشر کرد). اثری که به واسطه استفاده از موتور بازی‌سازی RE کپکام قرار است از حداکثر توانایی کنسول‌های نسل نهمی استفاده کامل را ببرد. البته که جالب است بدانید از زمان عرضه بازی Resident Evil VII، موتور RE استودیو کپکام همواره در حال توسعه بوده و درحال حاضر به یک موتور داخلی فوق‌العاده تبدیل شده است.

از این موتور تاکنون در ساخت بازی‌های واقع‌گرایانه بزرگی همچون Resident Evil 4 و حالت World Tour بازی Street Fighter 6 استفاده شده است، اما بدون شک بازی Dragon’s Dogma 2 تاکنون بزرگ‌ترین آزمون این موتور بازی‌سازی بوده است. درواقع این بازی اولین محصول جهان‌باز ساخته شده با این موتور بوده است که باتوجه‌به عملکرد فوق‌العاده آن می‌توان انتظار محصولی درجه یک را داشته باشیم. با این وجود در ادامه مقاله تصمیم گرفته‌ایم تا اطلاعات بیشتری را که تاکنون از بازی منتشر شده‌اند، در میان بگذاریم و نگاهی بیاندازیم به جدیدترین ساخته استودیو خوش‌نام کپکام.

شخصیت نادینیا در بازی Dragon's Dogma 2

کاراکتر نادینیا در بازی Dragon’s Dogma 2

داستان بازی Dragon’s Dogma 2

برای آن‌که به سراغ داستان بازی Dragon’s Dogma 2 برویم، اجازه دهید توضیحاتی را که وب‌سایت کپکام در بخش معرفی داستان بازی منتشر کرده‌ است، با یکدیگر مرور کنیم:

«داستان بازی از درون زندانی زیرزمینی آغاز می‌شود که در آن صدای اژدهایی در غبارهای خاطرات فراموش شده طنین‌انداز می‌گردد.

ای Arisen، براساس عقاید این جهان، برخیز.

در میان قلمرو انسان‌ها و حیوانات، یک قهرمان باید سرنوشت فراموش‌شده خود را به‌ سرانجام برساند.

قلب شما چه عقیده‌ای را از میان چشمان‌تان می‌بیند؟

این داستان کسی است که اژدها را می‌کشد و تاج‌وتخت را از آن خود می‌کند.»

خلاصه داستان Dragon’s Dogma 2 نشان می‌دهد که وقایع بازی در دنیایی موازی رخ می‌دهد که منعکس‌کننده فضای جهان بازی اصلی است. همانند بازی اول، داستان حول شخصیتی به‌نام Arisen رخ می‌دهد که برای بازپس‌گیری قلب دزدیده شده خود از اژدها، قرار است سفری خطرناک را آغاز کند.

هیداکی ایتسونو در خصوص داستان بازی در مصاحبه‌ای با IGN گفت: «داستان بازی درباره تولدی دوباره با محوریت اژدها خواهد بود. المان‌های مختلفی که در جهان بازی قبلی نشان داده شده بود، به دنیای این بازی نیز انتقال یافته‌اند. وقایع بازی در دنیایی متفاوت و موازی با نسخه اصلی رخ می‌دهد که من فکر می‌کنم اجزای مختلفی وجود دارند که در عین مشابه بودن، متفاوت نیز هستند.»

جهان بازی از دو امپراطوری بزرگ و نام‌دار تشکیل شده است که هرکدام جزئیات فراوانی را در خود جای داده‌اند. اولی Vermund نام دارد که پادشاهی انسان‌ها قلمداد می‌شود و در آن بازیکنان در طول بازی خود را میان جنگ قدرت بر سر تاج‌وتخت پیدا می‌کند. امپراطوری دیگر نیز Battahl نامیده می‌شود که در آن حیوان‌هایی انسان‌نما حضور دارند که رهبری آن‌ها به‌عهده راهبه‌ای به‌نام Nadinia است. درحالی که سرنوشت Arisen با ازبین‌بردن اژدها و به‌دست آوردن قلب آن گره خورده است که نحوه انجام این اتفاق برای هر بازیکنی می‌تواند متفاوت باشد. در سرزمین‌های Vermund و Battahl، مسافران، بازرگانان، سربازها و بسیاری اشخاص دیگر وجود دارند که زندگی خود را می‌گذرانند. با این‌ وجود در این بین افرادی نیز وجود دارند که در طول مسیر ممکن است درخواستی از شما داشته باشند و همزمان شما را برای کسب اطلاعات یاری کنند.

موجودات انسان‌نما در بازی Dragon's Dogma 2

طراحی شخصیت و NPCهای Dragon’s Dogma 2

در بازی Dragon’s Dogma 2 رفتار شما با NPCها روی روابط آن‌ها با یکدیگر تاثیر می‌گذارد و حتی می‌توانید باعث ایجاد حسادت بین آن‌ها شوید

در بازی Dragon’s Dogma 2 شما کنترل Arisen را به‌عهده دارید که به‌شکل کامل قابلیت شخصی‌سازی دارد. بازیکنان می‌توانند از بین سه نژاد انسان، الف و هیولای انسان‌نما یکی را انتخاب کنند که برای هرکدام آن‌ها دو نوع کلی فیزیک بدن، ۹ مدل بدن به ازای هر نوع گفته شده و بی‌شمار مدل چهره و سر که هرکدام قابل ویرایش هستند، درنظر گرفته شده است. ایتسونو دراین‌باره گفت: «ایده اولیه‌‌ای که ما داشتیم این بود که نزدیک به صد چهره شخص را اسکن کنیم و سپس از آن‌ها به‌عنوان پایه طراحی شخصیت‌ها استفاده کنیم. این داده‌های همزمان نقش طراحی پایه‌ای ما را بازی می‌کردند که به‌واسطه آن‌ها به‌راحتی می‌توانستیم چهره‌های واقع‌گرایانه را بدون آن‌که مقادیر غیرطبیعی به آن‌ها اضافه کنیم، طراحی کنیم.» کپکام به‌منظور نشان دادن قابلیت فوق‌العاده طراحی چهره بازی، پیش از عرضه رسمی ابزاری رایگان جهت ساخت کاراکتر را در اختیار کاربران پلتفرم‌های مختلف قرار داد نتیجه آن خلق شخصیت‌های بعضا آشنا با طراحی‌های باجزئیات توسط کاربران بود.

مورد بعدی به شخصیت‌های غیرقابل بازی NPCهای دنیای Dragon’s Dogma 2 بازمی‌گردد. بازیکنان در طول بازی با تعداد بی‌شماری NPC روبه‌رو می‌شوند که با انجام ساید کوئست‌های آن‌ها می‌توانند با Arisen رابطه ایجاد کنند. ایتسونو به آی‌جی‌ان گفت که او قصد داشته است تا NPCهایی با جزئیات مناسبی طراحی کند که در دنیای بازی پویا باشند و زندگی مستقلی از اینکه بازیکنان چه کاری انجام می‌دهند، داشته باشند.

همانند بازی اصلی، NPCها در بازی Dragon’s Dogma 2 می‌توانند بسته به اعمالی که شخصیت شما انجام می‌دهند، از شما خوششان یا بدشان بیاید. چیزی که در این نسخه جدید است، لایه‌های دوست‌ داشتن یا نداشتن NPCها نسبت به شما است که کاملا به رفتار شما نسبت به دیگر NPCهای اطراف آن‌ها بستگی دارد. ایتسونو در این‌باره توضیحات بیشتری ارائه کرد: «اگر شما دو دوست را پیدا کنید و به یکی آسیب برسانید، باعث می‌شوید تا دیگری از دست شما عصبانی شود یا اگر کاری خوب برای یک کودک انجام دهید، والدین او ممکن است از شما تشکر کنند یا از شما خوش‌شان بیاید. منظور من از روابط بین NPCها همچنین چیزی است.»

او در ادامه اضافه کرد که اگر رابطه NPCها با بازیکنان دچار تهدید شود، ممکن است شاهد دعوای آن‌ها با یکدیگر باشیم. درواقع این ویژگی در نسخه نهایی بازی چیزی شبیه این خواهد بود: «یک شخصیت که به شما نزدیک می‌شود، ممکن که برای سرگرمی به خانه شما بیاید، اما اگر آن‌ها شخصیت دیگری را ملاقات کنند که در خانه شما فعالیت مشابهی داشته باشند، ممکن است بین آن‌ها درگیری شکل بگیرد.»

غرش اژدها در بازی Dragon’s Dogma 2

صداگذاری و موسیقی بازی Dragon’s Dogma 2

وقتی که یک دنیای فانتزی موجود در بازی یا فیلم را به‌یاد می‌آورید، بدون شک موسیقی آن عنصری حیاتی در تجربه شما به‌شمار می‌رود. هدف رهبر تیم موسیقی بازی یعنی ساتوشی هوری (Satoshi Hori) این است که «بازیکنان دنیای وسیع و اتمسفریک و تنش‌های مبارزات را ازطریق موسیقی به‌خوبی حس کنند.» درحالی‌که هدف اصلی تولید موسیقی کلاسیک براساس سبک بازی است، هوری می‌گوید که شما در نتیجه نهایی یک رویکرد مدرن را نیز حس می‌کنید.

کارگردان بخش صدای بازی یعنی ریو یوشی (Ryo Yoshii) همچنین بر اهمیت این موضوع تاکید می‌کند که تیم صداگذاری باید تلاش می‌کرد تا مطمئن شود که دنیای بازی کاملا غوطه‌ور و فراگیر حس شود. به‌صورتی‌که در راستای انجام اینکار باید مطمئن می‌شدند که چگونه جلوه‌های صوتی تأثیرگذار و اکشن را با صداهای دنیای زیبای بازی ادغام کنند و چیزی را خلق کنند که به بازیکنان اجازه دهد هم سکون و هم حرکت جهان خلق شده را به‌روشی طبیعی‌تر حس کنند.

برای افزایش بیشتر غوطه‌وری شما، تیم صداگذاری صدای سه‌بعدی را در بازی قرار داده‌اند. یوشی اضافه کرد: «رویکرد ما این بود که این ویژگی را به‌عنوان یک ارزش افزوده در بازی قرار دهیم. ویژگی اضافه شده درواقع تلاش می‌کند تا بازیکنان ازطریق صدا فضای نفس‌گیر و فراگیر بازی را کاملا حس کنند.» البته که تیم توسعه همزمان تلاش کرده است تا بدون استفاده از تکنولوژی سه‌بعدی نیز صدای بازی تجربه‌ای فوق‌العاده را در اختیار بازیکنان قرار دهد.

مبارزه با هیولای غول‌آسا در بازی Dragon's Dogma 2

گیم‌پلی Dragon’s Dogma 2

در این موضوع شکی نیست که هدف اصلی شما در Dragon’s Dogma 2 ازبین‌بردن اژدها است، اما نباید فراموش کنید که در طول بازی شما با تعداد زیادی هیولاهای غول‌آسای دیگر نیز روبه‌رو خواهید شد. هیولاهایی که به‌جای آن‌که صرفا با شمشیر خود به پای آن‌ها آسیب بزنید، باید برای نابودی آن‌ها از استراتژی‌های مختلف بهره ببرید. سازندگان با الهام از آثاری همچون مجموعه Monster Hunter و Shadow Of The Colossus در جریان گیم‌پلی بازی به شما اجازه می‌دهند تا به دشمنان چنگ بزنید و با بالا رفتن از آن‌ها به نقاط ضعف‌شان دسترسی پیدا کنید.

البته که شما محدودیتی از نظر مبارزات ندارید و به‌عنوان مثال در زمان حمله تعداد زیادی Harpy (موجودی با نیم‌تنه یک زن و نیم‌تنه یک پرنده)، با گرفتن پای یکی از آن‌ها از مهلکه فرار کنید و در طول راه آن یکی را هم از بین ببرید. درکنار سیستم مبارزات، فیزیک دنیای بازی در بسیاری از مواقع می‌تواند به کمک شما بیاید. برای مثال شما می‌توانید با استفاده از کمک جریان یک سیلاب با یک هیولا مبارزه کنید و از آن برای نابودی آن‌ها کمک بگیرید. حتی می‌توانید حالتی را تصور کنید که دشمنی از روی یک پل در حال نزدیک شدن به شما است. بازی به شما اجازه می‌دهد که به‌جای درگیری مستقیم تنها با نابود کردن پل،‌ کار دشمن خود را یکسره کنید.

یکی از محبوب‌ترین سبک‌های بازی‌های ویدیویی سبک نقش‌آفرینی با حال و هوای فانتزی است که بازیکنان را در دنیایی قرار می‌دهند که با موجودات عجیب و افسانه‌ای و ماجراجویی‌های جذاب و به‌یادماندنی همراه می‌شوند. بازی‌هایی همانند مجموعه فیبل یا مجموعه ویچر که هرکدام لحظات فراموش‌نشدی و لذت‌بخشی را برای‌ ما رقم زده‌اند از جمله این آثار به‌شمار می‌روند. با این وجود اجازه دهید به سال ۲۰۱۲ برویم. سالی که استودیو کپکام تصمیم گرفت با عرضه بازی Dragon’s Dogma اثری نقش‌آفرینی و سرگرم‌کننده با حال‌وهوایی فانتزی را در اختیار بازیکنان قرار دهد. اثری که در جریان آن بازیکنان باید با قرار گرفتن در نقش شخصیتی به‌نام Arisen برای رویارویی با یک اژدها آماده می‌شدند.

بازی در زمان عرضه به‌واسطه المان‌های مختلف گیم‌پلی با واکنش مثبت منتقدین روبه‌رو شد و از همین‌رو توسعه دنباله آن دور از انتظار نبود. بالاخره ۱۰ سال بعد و در ماه ژوئن ۲۰۲۲ کپکام نسخه دوم این بازی را معرفی کرد. کارگردان بازی هیدیاکی ایتسونو (Hideaki Itsuno) اعلام کرد که درواقع هدف توسعه بازی Dragon’s Dogma 2 معرفی بهودها و المان‌های جدید گیم‌پلی‌ای بود که به‌دلیل ضعف تکنولوژی در سال ۲۰۱۲ قادر به‌ پیاده‌سازی آن در نسخه اصلی نبودند. او در این‌باره گفت که دنباله این بازی شاید یک اثر کاملا جدید و متفاوت احساس نشود، اما بدون شک تجربه کامل و سرگرم‌کننده‌ای را در اختیار بازیکنان قرار خواهد داد.

درحالی‌که در سال چهارم نسل جدید بازی‌های ویدیویی به‌سر می‌بریم، Dragon’s Dogma 2 رسما اولین بازی نسل فعلی کپکام به‌شمار می‌رود که قرار نیست برای کنسول‌های نسل پیشین پورت شود (قرار بود ابتدا بازی رزیدنت ایول ویلیج اولین بازی انحصاری باشد،‌ اما بعدا ناشر نسخه نسل قبلی آن را منتشر کرد). اثری که به واسطه استفاده از موتور بازی‌سازی RE کپکام قرار است از حداکثر توانایی کنسول‌های نسل نهمی استفاده کامل را ببرد. البته که جالب است بدانید از زمان عرضه بازی Resident Evil VII، موتور RE استودیو کپکام همواره در حال توسعه بوده و درحال حاضر به یک موتور داخلی فوق‌العاده تبدیل شده است.

از این موتور تاکنون در ساخت بازی‌های واقع‌گرایانه بزرگی همچون Resident Evil 4 و حالت World Tour بازی Street Fighter 6 استفاده شده است، اما بدون شک بازی Dragon’s Dogma 2 تاکنون بزرگ‌ترین آزمون این موتور بازی‌سازی بوده است. درواقع این بازی اولین محصول جهان‌باز ساخته شده با این موتور بوده است که باتوجه‌به عملکرد فوق‌العاده آن می‌توان انتظار محصولی درجه یک را داشته باشیم. با این وجود در ادامه مقاله تصمیم گرفته‌ایم تا اطلاعات بیشتری را که تاکنون از بازی منتشر شده‌اند، در میان بگذاریم و نگاهی بیاندازیم به جدیدترین ساخته استودیو خوش‌نام کپکام.

شخصیت نادینیا در بازی Dragon's Dogma 2

کاراکتر نادینیا در بازی Dragon’s Dogma 2

داستان بازی Dragon’s Dogma 2

برای آن‌که به سراغ داستان بازی Dragon’s Dogma 2 برویم، اجازه دهید توضیحاتی را که وب‌سایت کپکام در بخش معرفی داستان بازی منتشر کرده‌ است، با یکدیگر مرور کنیم:

«داستان بازی از درون زندانی زیرزمینی آغاز می‌شود که در آن صدای اژدهایی در غبارهای خاطرات فراموش شده طنین‌انداز می‌گردد.

ای Arisen، براساس عقاید این جهان، برخیز.

در میان قلمرو انسان‌ها و حیوانات، یک قهرمان باید سرنوشت فراموش‌شده خود را به‌ سرانجام برساند.

قلب شما چه عقیده‌ای را از میان چشمان‌تان می‌بیند؟

این داستان کسی است که اژدها را می‌کشد و تاج‌وتخت را از آن خود می‌کند.»

خلاصه داستان Dragon’s Dogma 2 نشان می‌دهد که وقایع بازی در دنیایی موازی رخ می‌دهد که منعکس‌کننده فضای جهان بازی اصلی است. همانند بازی اول، داستان حول شخصیتی به‌نام Arisen رخ می‌دهد که برای بازپس‌گیری قلب دزدیده شده خود از اژدها، قرار است سفری خطرناک را آغاز کند.

هیداکی ایتسونو در خصوص داستان بازی در مصاحبه‌ای با IGN گفت: «داستان بازی درباره تولدی دوباره با محوریت اژدها خواهد بود. المان‌های مختلفی که در جهان بازی قبلی نشان داده شده بود، به دنیای این بازی نیز انتقال یافته‌اند. وقایع بازی در دنیایی متفاوت و موازی با نسخه اصلی رخ می‌دهد که من فکر می‌کنم اجزای مختلفی وجود دارند که در عین مشابه بودن، متفاوت نیز هستند.»

جهان بازی از دو امپراطوری بزرگ و نام‌دار تشکیل شده است که هرکدام جزئیات فراوانی را در خود جای داده‌اند. اولی Vermund نام دارد که پادشاهی انسان‌ها قلمداد می‌شود و در آن بازیکنان در طول بازی خود را میان جنگ قدرت بر سر تاج‌وتخت پیدا می‌کند. امپراطوری دیگر نیز Battahl نامیده می‌شود که در آن حیوان‌هایی انسان‌نما حضور دارند که رهبری آن‌ها به‌عهده راهبه‌ای به‌نام Nadinia است. درحالی که سرنوشت Arisen با ازبین‌بردن اژدها و به‌دست آوردن قلب آن گره خورده است که نحوه انجام این اتفاق برای هر بازیکنی می‌تواند متفاوت باشد. در سرزمین‌های Vermund و Battahl، مسافران، بازرگانان، سربازها و بسیاری اشخاص دیگر وجود دارند که زندگی خود را می‌گذرانند. با این‌ وجود در این بین افرادی نیز وجود دارند که در طول مسیر ممکن است درخواستی از شما داشته باشند و همزمان شما را برای کسب اطلاعات یاری کنند.

موجودات انسان‌نما در بازی Dragon's Dogma 2

طراحی شخصیت و NPCهای Dragon’s Dogma 2

در بازی Dragon’s Dogma 2 رفتار شما با NPCها روی روابط آن‌ها با یکدیگر تاثیر می‌گذارد و حتی می‌توانید باعث ایجاد حسادت بین آن‌ها شوید

در بازی Dragon’s Dogma 2 شما کنترل Arisen را به‌عهده دارید که به‌شکل کامل قابلیت شخصی‌سازی دارد. بازیکنان می‌توانند از بین سه نژاد انسان، الف و هیولای انسان‌نما یکی را انتخاب کنند که برای هرکدام آن‌ها دو نوع کلی فیزیک بدن، ۹ مدل بدن به ازای هر نوع گفته شده و بی‌شمار مدل چهره و سر که هرکدام قابل ویرایش هستند، درنظر گرفته شده است. ایتسونو دراین‌باره گفت: «ایده اولیه‌‌ای که ما داشتیم این بود که نزدیک به صد چهره شخص را اسکن کنیم و سپس از آن‌ها به‌عنوان پایه طراحی شخصیت‌ها استفاده کنیم. این داده‌های همزمان نقش طراحی پایه‌ای ما را بازی می‌کردند که به‌واسطه آن‌ها به‌راحتی می‌توانستیم چهره‌های واقع‌گرایانه را بدون آن‌که مقادیر غیرطبیعی به آن‌ها اضافه کنیم، طراحی کنیم.» کپکام به‌منظور نشان دادن قابلیت فوق‌العاده طراحی چهره بازی، پیش از عرضه رسمی ابزاری رایگان جهت ساخت کاراکتر را در اختیار کاربران پلتفرم‌های مختلف قرار داد نتیجه آن خلق شخصیت‌های بعضا آشنا با طراحی‌های باجزئیات توسط کاربران بود.

مورد بعدی به شخصیت‌های غیرقابل بازی NPCهای دنیای Dragon’s Dogma 2 بازمی‌گردد. بازیکنان در طول بازی با تعداد بی‌شماری NPC روبه‌رو می‌شوند که با انجام ساید کوئست‌های آن‌ها می‌توانند با Arisen رابطه ایجاد کنند. ایتسونو به آی‌جی‌ان گفت که او قصد داشته است تا NPCهایی با جزئیات مناسبی طراحی کند که در دنیای بازی پویا باشند و زندگی مستقلی از اینکه بازیکنان چه کاری انجام می‌دهند، داشته باشند.

همانند بازی اصلی، NPCها در بازی Dragon’s Dogma 2 می‌توانند بسته به اعمالی که شخصیت شما انجام می‌دهند، از شما خوششان یا بدشان بیاید. چیزی که در این نسخه جدید است، لایه‌های دوست‌ داشتن یا نداشتن NPCها نسبت به شما است که کاملا به رفتار شما نسبت به دیگر NPCهای اطراف آن‌ها بستگی دارد. ایتسونو در این‌باره توضیحات بیشتری ارائه کرد: «اگر شما دو دوست را پیدا کنید و به یکی آسیب برسانید، باعث می‌شوید تا دیگری از دست شما عصبانی شود یا اگر کاری خوب برای یک کودک انجام دهید، والدین او ممکن است از شما تشکر کنند یا از شما خوش‌شان بیاید. منظور من از روابط بین NPCها همچنین چیزی است.»

او در ادامه اضافه کرد که اگر رابطه NPCها با بازیکنان دچار تهدید شود، ممکن است شاهد دعوای آن‌ها با یکدیگر باشیم. درواقع این ویژگی در نسخه نهایی بازی چیزی شبیه این خواهد بود: «یک شخصیت که به شما نزدیک می‌شود، ممکن که برای سرگرمی به خانه شما بیاید، اما اگر آن‌ها شخصیت دیگری را ملاقات کنند که در خانه شما فعالیت مشابهی داشته باشند، ممکن است بین آن‌ها درگیری شکل بگیرد.»

غرش اژدها در بازی Dragon’s Dogma 2

صداگذاری و موسیقی بازی Dragon’s Dogma 2

وقتی که یک دنیای فانتزی موجود در بازی یا فیلم را به‌یاد می‌آورید، بدون شک موسیقی آن عنصری حیاتی در تجربه شما به‌شمار می‌رود. هدف رهبر تیم موسیقی بازی یعنی ساتوشی هوری (Satoshi Hori) این است که «بازیکنان دنیای وسیع و اتمسفریک و تنش‌های مبارزات را ازطریق موسیقی به‌خوبی حس کنند.» درحالی‌که هدف اصلی تولید موسیقی کلاسیک براساس سبک بازی است، هوری می‌گوید که شما در نتیجه نهایی یک رویکرد مدرن را نیز حس می‌کنید.

کارگردان بخش صدای بازی یعنی ریو یوشی (Ryo Yoshii) همچنین بر اهمیت این موضوع تاکید می‌کند که تیم صداگذاری باید تلاش می‌کرد تا مطمئن شود که دنیای بازی کاملا غوطه‌ور و فراگیر حس شود. به‌صورتی‌که در راستای انجام اینکار باید مطمئن می‌شدند که چگونه جلوه‌های صوتی تأثیرگذار و اکشن را با صداهای دنیای زیبای بازی ادغام کنند و چیزی را خلق کنند که به بازیکنان اجازه دهد هم سکون و هم حرکت جهان خلق شده را به‌روشی طبیعی‌تر حس کنند.

برای افزایش بیشتر غوطه‌وری شما، تیم صداگذاری صدای سه‌بعدی را در بازی قرار داده‌اند. یوشی اضافه کرد: «رویکرد ما این بود که این ویژگی را به‌عنوان یک ارزش افزوده در بازی قرار دهیم. ویژگی اضافه شده درواقع تلاش می‌کند تا بازیکنان ازطریق صدا فضای نفس‌گیر و فراگیر بازی را کاملا حس کنند.» البته که تیم توسعه همزمان تلاش کرده است تا بدون استفاده از تکنولوژی سه‌بعدی نیز صدای بازی تجربه‌ای فوق‌العاده را در اختیار بازیکنان قرار دهد.

مبارزه با هیولای غول‌آسا در بازی Dragon's Dogma 2

گیم‌پلی Dragon’s Dogma 2

در این موضوع شکی نیست که هدف اصلی شما در Dragon’s Dogma 2 ازبین‌بردن اژدها است، اما نباید فراموش کنید که در طول بازی شما با تعداد زیادی هیولاهای غول‌آسای دیگر نیز روبه‌رو خواهید شد. هیولاهایی که به‌جای آن‌که صرفا با شمشیر خود به پای آن‌ها آسیب بزنید، باید برای نابودی آن‌ها از استراتژی‌های مختلف بهره ببرید. سازندگان با الهام از آثاری همچون مجموعه Monster Hunter و Shadow Of The Colossus در جریان گیم‌پلی بازی به شما اجازه می‌دهند تا به دشمنان چنگ بزنید و با بالا رفتن از آن‌ها به نقاط ضعف‌شان دسترسی پیدا کنید.

البته که شما محدودیتی از نظر مبارزات ندارید و به‌عنوان مثال در زمان حمله تعداد زیادی Harpy (موجودی با نیم‌تنه یک زن و نیم‌تنه یک پرنده)، با گرفتن پای یکی از آن‌ها از مهلکه فرار کنید و در طول راه آن یکی را هم از بین ببرید. درکنار سیستم مبارزات، فیزیک دنیای بازی در بسیاری از مواقع می‌تواند به کمک شما بیاید. برای مثال شما می‌توانید با استفاده از کمک جریان یک سیلاب با یک هیولا مبارزه کنید و از آن برای نابودی آن‌ها کمک بگیرید. حتی می‌توانید حالتی را تصور کنید که دشمنی از روی یک پل در حال نزدیک شدن به شما است. بازی به شما اجازه می‌دهد که به‌جای درگیری مستقیم تنها با نابود کردن پل،‌ کار دشمن خود را یکسره کنید.



منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید