۰

هوش مصنوعی بهره‌وری را دوبرابر افزایش می‌دهد

هوش مصنوعی بهره‌وری را دوبرابر افزایش می‌دهد
بازدید 23
مدت زمان خواندن نوشته : 2 دقیقه


اریک اشمیت (Eric Schmidt)، مدیرعامل سابق گوگل در تازه‌ترین صحبت‌های خود مدعی شده که هوش مصنوعی علی‌رغم مخاطراتی که برای مشاغل مختلف به همراه دارد، می‌تواند منجر به افزایش دو برابری بهره‌وری نیروی کار حتی در فعالیت‌های بسیار مهم شود.

فناوری نوظهور هوش مصنوعی سریع‌تر از چیزی که پیش‌بینی شده بود در بین عموم مردم مورد استفاده قرار گرفت و به جزئی قابل اعتماد و کاربردی در زندگی آن‌ها تبدیل شد.

نظر مدیرعامل سابق گوگل در مورد هوش مصنوعی

به گزارش Marketwatch، این روند روزافزون علاوه بر مزایای قابل توجهی که به همراه دارد، باعث نگرانی برخی افراد شده و آن‌ها معتقدند که هوش مصنوعی در آینده نزدیک به یک جایگزین برای نیروی کار تبدیل می‌شود. با این وجود، برخی افراد از جمله مدیرعامل سابق گوگل بر این باورند که AI نه‌تنها جایگزین نیروی کار نیست، بلکه بهره‌وری آن را افزایش می‌دهد.

اریک اشمیت (Eric Schmidt)، مدیرعامل سابق گوگل، اخیراً مدعی شده که فناوری هوش مصنوعی جهان را به سمت تحول سوق داده و می‌تواند پتانسیل حتی ماهرترین و پردرآمدترین کارگران را هم تا دو برابر افزایش دهد.

افزایش بهره‌وری به کمک هوش مصنوعی

وی در اجلاس اولویت در میامی (FII Priority Summit) استدلال کرد:

ظهور هوش مصنوعی غیرانسانی واقعاً چیز بزرگی است. فناوری AI به زودی قادر خواهد بود که مجموعه‌ای از وظایف پیچیده را برعهده گرفته و در نهایت مشاغل نیازمند مهارت را قادر به خودکارسازی کند.

نظر مدیرعامل سابق گوگل در مورد هوش مصنوعی

البته آقای اشمیت در صحبت با لری سامرز (Larry Summers)، وزیر خزانه داری سابق ایالات متحده، توضیح داد که هوش مصنوعی در حال حاضر توانایی جایگزینی برخی مشاغل از جمله مشاغلی که توسط حقوق‌دانان و برنامه نویسان کامپیوتر انجام می‌شوند را دارد،  با این وجود این فناوری در حال رشد بوده و به زودی می‌تواند جایگزین دانشگاهیان و مدیران نیز شود.

در همین رابطه بخوانید:

– هوش مصنوعی جامع (AGI) چیست و چرا باید نگران آن باشیم؟

– گوگل هوش مصنوعی را جایگزین 30 هزار نیروی کار انسانی خود می‌کند!

وی در ادامه مدعی شد که مشاغل درجه دوم که در اولویت نیستند، ممکن است طی فرایند اتوماسیون با هوش مصنوعی جایگزین شوند. این مدیر برجسته که از سال 2001 تا 2011 مدیریت گوگل را برعهده داشته، اظهار داشت که هوش مصنوعی نمی‌تواند تجربیات غنی انسانی را به‌خوبی اجرا کند، با این حال توانایی یادگیری رفتارهای انسانی و تعمیم آن‌ها را دارد.

نظر شما در رابطه با صحبت‌های مدیر سابق گوگل چیست؟ آیا هوش مصنوعی جایگزین ما خواهد شد؟ یا به ابزاری برای افزایش بهره‌وری تبدیل می‌شود؟



منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید