۰

پاییز بعدی منتظر قدرت نمایی تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 4 با هسته‌های جدید باشید

پاییز بعدی منتظر قدرت نمایی تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 4 با هسته‌های جدید باشید
بازدید 18
مدت زمان خواندن نوشته : 2 دقیقه


به نظر می‌رسد که پردازنده پرچمدار بعدی کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 نسل 4 قرار است زودتر از چیزی که انتظار می‌رود معرفی شده و به گوشی‌های پریمیوم راه یابد. به گفته مدیر بازاریابی شرکت کوالکام، این تراشه در مهرماه 1403 و همراه با تغییرات بزرگ از راه می‌رسد.

دان مک گوایر، مدیر ارشد بازاریابی کوالکام (CMO)، در جریان کنگره جهانی موبایل (MWC 2024) یک خبر خوشحال کننده را منتشر کرد و باعث سروصدای زیادی شد. وی با انتشار یک ویدئوی جدید در رسانه اجتماعی ایکس (توییتر سابق)، فاش کرد که تراشه پرچم‌دار بعدی این شرکت یعنی اسنپدراگون 8 نسل 4 قرار است به هسته‌های پردازنده اختصاصی Oryon مجهز شود.

اسنپدراگون 8 نسل 4

به گزارش Wccftech، وی همچنین مدعی شد که این تراشه پرچمدار جدید قرار است در بخش NPU (واحد پردازش عصبی که در زمینه هوش مصنوعی کاربرد دارد) دچار تحول شده و ما شاهد بهبود عملکرد چشمگیر این اسنپدراگون 8 نسل 4 نسبت به نسل پیشین باشیم.

گرچه وی هیچ تاریخ دقیقی را به عنوان زمان رونمایی رسمی از تراشه پرچمدار کوالکام ارائه نکرد، اما این شرکت تأیید کرده که قصد دارد نسل بعدی پرچمدار SoC خود یعنی اسنپدراگون 8 نسل 4 را در جریان رویداد Snapdragon Summit در اکتبر سال جاری (مهر ۱۴۰۳) عرضه کند.

تراشه Snapdragon 8 Gen 4 قدرتمندتر از چیزی است که انتظار دارید

در حال حاضر اطلاعاتی چندانی از تراشه Snapdragon 8 Gen 4 در دسترس نیست. با این وجود، شایعاتی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد نسخه مهندسی و تحت آزمایش این پردازنده توانسته بدون مشکل بازی بسیار سنگین Genshin Impact را در رزولوشن 1080p و نرخ فریم 60 به مدت 45 دقیقه اجرا کند.

در همین رابطه بخوانید:

– اولین اطلاعات در رابطه با پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 4 افشا شد؛ افزایش ۴۰ درصدی سرعت

از آنجایی که پردازنده مورد بحث همچنان در مرحله توسعه قرار دارد، نسخه نهایی ممکن است حتی عملکردی بهتری ارائه کرده و بازی Genshin Impact را در رزولوشن‌های بالاتر و حفظ همان نرخ فریم 60 اجرا کند. در نظر داشته باشید که Genshin Impact حتی توانسته برخی از پردازنده‌های موبایل فعلی را به زانو درآورد.

بازی بسیار سنگین Genshin Impact

علاوه بر این، گزارش دیگری نیز منتشر شده که نشان می‌دهد اسنپدراگون 8 نسل 4 توانسته در اپلیکیشن بنچمارک 3Dmark Wild Life Extreme و تحت استرس شدید، چیزی حدود 10 درصد از تراشه قدرتمند M2 اپل بهتر عمل کرده و امتیاز بالاتری را کسب کند. با توجه به اینکه M2 اپل برای دستگاه‌های بزرگی همچون مک طراحی شده، این عملکرد تراشه موبایلی کوالکام را می‌توان شگفت‌انگیز توصیف کرد.

در نظر داشته باشید که پیش از معرفی و عرضه پرچمدار بعدی کوالکام، این شرکت قصد دارد یک تراشه دیگر از سری اسنپدراگون 8 را عرضه کند. شایعه شده که این تراشه با کد SM8635 مشاهده شده و دارای هسته قدرتمند Cortex-X4 و پردازنده گرافیکی Adreno 735 است.



منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید