۰

پردازنده بسیار قدرتمند Core i9-14900KS اینتل از راه رسید

پردازنده بسیار قدرتمند Core i9-14900KS اینتل از راه رسید
بازدید 20
مدت زمان خواندن نوشته : 2 دقیقه


سرانجام اینتل پردازنده Core i9-14900KS را با فرکانس توربو ۶.۲ گیگاهرتز و قیمت ۶۸۹ دلار برای علاقه‌مندان به سخت‌افزار و اورکلاکرها معرفی کرد.

به تازگی اینتل با معرفی پردازنده Core i9-14900KS به‌عنوان قدرتمندترین عضو خانواده پردازنده‌های نسل ۱۴ توانسته است گیمرها و طرفداران خود را حیرت‌زده کند. این پردازنده که قبلا تاریخ عرضه آن توسط وب‌سایت VideoCardz فاش شده بود، با ثبت رکوردی جدید توسط فرکانس توربو ۶.۲ گیگاهرتزی خود، مرزهای قدرت و عملکرد پردازشی کامپیوترهای دسکتاپ را جابه‌جا کرده است.

راجر چندلر که از کارمندان اینتل می‌باشد درباره پردازنده دسکتاپ جدید این شرکت اینگونه گفته است:

پردازنده Core i9-14900KS قدرت نهایی سری پردازنده‌های نسل چهاردهم اینتل را به نمایش می‌گذارد. گیمرها و تولیدکنندگان محتوا با این پردازنده می‌توانند انتظار سطح جدیدی از عملکرد پردازشی را داشته باشند و تجربه دسکتاپ خود را به سطح بالاتری ارتقا دهند.

پردازنده Core i9-14900KS

پرچمدار جدید اینتل به لطف بهره‌مندی از ۲۴ هسته شامل ۸ هسته عملکردی و ۱۶ هسته کم مصرف در کنار ۳۶ مگابایت حافظه کش، عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود نشان داده است. نتایج بنچمارک‌های رسمی نشان‌دهنده افزایش عملکرد ۱۵ درصدی این پردازنده نسبت به مدل نسل قبلی خود در زمینه گیمینگ است؛ در همین‌حال تولیدکنندگان محتوا شاهد بازدهی قابل‌توجه در امور پردازشی سنگین مانند رندرینگ سه بعدی خواهند بود.

از دیگر مشخصات کلیدی پردازنده Core i9-14900KS می‌توان به فرکانس توربو ۶.۲ گیگاهرتزی همراه با فناوری Thermal Velocity Boost در کنار ۳۶ مگابایت حافظه کش اشاره نمود. پردازنده نام‌برده همچنین از ۲۰ خط PCIe (شامل ۱۶ خط PCIe 5.0) و توان حرارتی پایه ۱۵۰ وات بهره می‌برد.

البته گیمرها به کمک فناوری Intel Gaming Optimizer (APO) قادر به دریافت عملکرد بهتری در هنگام گیمینگ خواهند بود؛ فناوری مذکور موجب افزایش ۱۱ درصدی عملکرد در عناوین پشتیبانی‌شده (در حال حاضر ۱۴ بازی) خواهد شد. گفتنی است که پرچمدار قدرتمند اینتل در کنار پشتیبانی از ۱۹۲ گیگابایت حافظه رم DDR5، با مادربردهای دارای چیپست Z790 و Z690 نیز سازگار است.

اینتل تصمیم دارد تا پردازنده Core i9-14900KS را با قیمت ۶۸۹ دلار به بازار عرضه کند. این پردازنده به همراه جعبه در خرده‌فروشی‌ها یا به‌صورت از پیش نصب‌شده در کامپیوترهای آماده اینتل و شرکای او در دسترس خواهد بود.



منبع

برچسب‌ها,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید