۰

پردازنده 6.2 گیگاهرتزی Core i9-14900KS اینتل ماه آینده طوفان به پا می‌کند

پردازنده 6.2 گیگاهرتزی Core i9-14900KS اینتل ماه آینده طوفان به پا می‌کند
بازدید 16
مدت زمان خواندن نوشته : 2 دقیقه


طبق یک گزارش جدید، به زودی اینتل قوی‌ترین پردازنده نسل چهاردهمی خود را روانه بازار می‌کند. این پردازنده خاص  Core i9-14900KS نام دارد که بیشینه فرکانس توربو بوست آن به 6.2 گیگاهرتز می‌رسد تا سریع‌ترین پردازنده دسکتاپ دنیا لقب بگیرد. البته این پردازنده می‌تواند بسیار پرمصرف و داغ هم باشد.

رسانه Benchlife در گزارشی به نقل منابع قابل اعتماد خود مدعی شده پردازنده Core i9-14900KS اینتل واسط ماه مارس روانه بازار می‌شود. در ظاهر به نظر می‌رسد این پردازنده به راحتی عنوان سریع‌ترین CPU گیمینگ بازار را از آن خواهد کرد تا دست کم در بنچمارک ها و رده بندی‌ها، اسم اینتل را به صدر جدول ببرد.

عرضه پردازنده Core i9-14900KS اینتل در اواسط ماه آینده

تاکنون اینتل به طور رسمی عرضه چنین پردازنده‌ای را تأیید نکرده است، با این حال اطلاعات و تصاویر افشا شده نشان می‌دهد احتمالاً فاصله زیادی با عرضه آن نداریم. در گذشته نیز اینتل پردازنده‌هایی با پسوند KS عرضه کرده است و این اولین بار نیست که یک مدل خاص و پرسرعت روانه بازار می‌کند.

core-i9-14900ks-specs.JPG

احتمالاً اینتل پس از فروش گسترده مدل استاندارد Core i9-14900K، حالا می‌خواهد از تراشه‌های دست چین شده که فرکانس بالاتری دارند، برای کسب سهم بیشتری از بازار تلاش کند. این پردازنده 200 مگاهرتز فرکانس بوست بالاتری نسبت به Core i9-14900K معمولی دارد که می‌بایست با وجود سریع بودن، موجب افزایش چشمگیر مصرف و گرما شود.

در همین رابطه بخوانید:

– پردازنده 6.2 گیگاهرتزی Core i9-14900KS اینتل با مصرف و دمای وحشتناک دیده شد

شایعات خبر از بیشینه مصرف 410 واتی این پردازنده خاص داده‌اند که اگر درست باشد، بیانگر راندمان انرژی پایین است. شاید بد نباشد که اشاره کنیم مصرف پردازنده 235 واتی Core i9-14900K به 385 وات هم می‌رسد، از همین رو مدل جدید می‌تواند یک مدل بسیار داغ و پرمصرف باشد که به آسانی نتوان دمای آن را مهار کرد.



منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید