۰

پرفروش ترین گوشی های هوشمند جهان در سال 2023 مشخص شدند؛ یکه‌تازی اپل در غیاب پرچمداران سامسونگ

پرفروش ترین گوشی های هوشمند جهان در سال 2023 مشخص شدند؛ یکه‌تازی اپل در غیاب پرچمداران سامسونگ
بازدید 84
مدت زمان خواندن نوشته : 2 دقیقه


با اتمام سال 2023 میلادی اکنون لیست پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند جهان منتشر شده و به نظر می‌آید که اپل توانسته با گوشی‌های جذاب آیفون، برای اولین بار رقیب دیرینه‌اش را کنار بزند و صدر تا قعر جدول رده‌بندی را به خود اختصاص دهد. نکته جالب اینکه در این جدول خبری از گوشی‌های پرچم‌دار کره‌ای نیست. جزئیات بیشتر را در نیوز الکترونیک بخوانید.

آمار منتشر شده مربوط به سال گذشته میلادی بوده و نشان می‌دهد که چگونه غول فناوری مستقر در کوپرتینو موفق شد سامسونگ را برای اولین‌بار در تاریخ از نظر حجم فروش و نه فقط سود حاصل از فروش شکست دهد.

بین خانواده‌های آیفون 15 و 14، آیفون 13 استاندارد و آیفون SE ارزان‌قیمت (2022)، در حال حاضر هشت دستگاه تلفن همراه مختلف وجود دارد که می‌توانید مستقیماً از فروشگاه اپل خریداری کنید که حضور هفت آیفون در میان ده گوشی هوشمند موفق سال 2023 را توضیح می‌دهد.

bphone-2.jpg

البته وجود محصولات در این لیست به‌طور خودکار محبوبیت آنها را تضمین نمی‌کند، به عنوان مثال، خبری از آیفون 15 پلاس در لیست ده دستگاه برتر نیست. جالب اینجاست که لیست مذکور شامل آیفون 14 پرو است که از نظر فنی متوقف شده، اما نامش از نسل سوم آیفون SE نیز در آن دیده نمی‌شود.

اما جالب‌ترین قسمت این لیست دو گوشی آیفون 14 پرو مکس 2022 و آیفون 15 پرو مکس بوده که نشان‌دهنده تغییر بازار است، زیرا پرفروش‌ترین گوشی هوشمند در سال 2022 آیفون 13 معمولی بود.

آیفون 14 موفق شد از نسخه پرو خود پیشی بگیرد و جایگاهی در این لیست برای خود دست و پا کند و آیفون 15 پرو هم بالاتر از آیفون 15 قرار گرفته است. نکته جالب دیگر در این لیست به دستگاه‌های پایین‌رده و متوسط سامسونگ اشاره دارد که مورد اقبال کاربران قرار گرفته اما نمی‌توانند با پیشرفته‌ترین آیفو‌ن‌های اپل از نظر حجم فروش رقابت کنند.

حتی هر سه گوشی عضو خانواده گلکسی S23 نسبت به A14 4G و A54 5G و A14 5G از محبوبیت کمتری برخوردارند. در مقایسه با سری آیفون 15، این گوشی‌های اندرویدی هفت ماه بیشتر در بازار حضور داشتند، اما این مورد هم به سامسونگ کمکی نکرد.

این نتایج برای غول صنعت موبایل ناامیدکننده است و انتظار می‌رود سری گلکسی S24 باید آمار فروش نسل قبلی خود را تا حد زیادی بهبود بخشد تا برای بار دیگر سامسونگ را به جایگاه همیشگی خود برگرداند.



منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید