۰

پرچمدار بعدی کوالکام در زمینه عملکرد و ثبات راندمان غوغا به پا خواهد کرد

پرچمدار بعدی کوالکام در زمینه عملکرد و ثبات راندمان غوغا به پا خواهد کرد
بازدید 27
مدت زمان خواندن نوشته : 3 دقیقه


پرچمدار بعدی کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 نسل 4 اخیراً در یک نمونه مهندسی مورد آزمایش قرار گرفته و توانسته علاوه بر عملکرد چشم‌گیر در بازی Genshin Impact، ثبات راندمان خیره‌کننده‌ای را به نمایش گذاشته است.

از آنجا که کوالکام قصد دارد همان پیکربندی پردازنده‌های سری A اپل را در پیش بگیرد، پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 4 اولین SoC گوشی هوشمند ساخت این شرکت خواهد بود که به هسته‌های سفارشی Oryon مجهز می‌شود.

عملکرد خیره‌کننده تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4

از منظر عملکرد، می‌توان انتظار داشت که بهترین سیلیکونی باشد که این شرکت مستقر در سن‌دیگو تا به امروز معرفی کرده است.

اکنون شایعاتی منتشر شده که قابلیت‌های این چیپست در یک نمونه مهندسی با بازی بسیار سنگین Genshin Impact که هر پردازنده قدرتمندی را به زانو در می‌آورد، مورد بررسی قرار گفته و برای تراشه‌ای که هنوز وارد تولید انبوه نشده، عملکرد چشمگیری را به نمایش گذاشته است.

یک انجمن اینترنتی در کره جنوبی به نام DC Inside اخیراً عملکرد نسخه اولیه پردازنده Snapdragon 8 Gen 4 را که درون یک نمونه مهندسی مورد بررسی قرار گرفته، به اشتراک گذاشته است.

عملکرد بهتر در کنار ثبات راندمان Snapdragon 8 Gen 4

اطلاعات به اشتراک گذاشته شده حاکی از آن است که پردازنده بعدی کوالکام از نظر عملکرد پیشرفت قابل توجهی داشته و توانسته به مدت ۴۵ دقیقه بازی بسیار سنگین Genshin Impact را در رزولوشن 1080p و بدون هیچ‌گونه مشکل پایداری یا عملکرد اجرا کند.

از آنجایی که ما با یک نمونه مهندسی سروکار داریم، این احتمال وجود دارد که پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 4 بتواند بازی مورد بحث را با حفظ همان نرخ فریم 60 و در رزولوشن بالاتر و با تنظیمات اضافی اجرا کند.

عملکرد خیره‌کننده تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4

پیش از این نیز گزارش‌هایی منتشرشده بود که نشان می‌داد پردازنده گرافیکی Adreno 830 که در تراشه Snapdragon 8 Gen 4 مورد استفاده قرار گرفته، در اپلیکیشن بنچمارک و استرس تست 3DMark Wild Life Extreme توانسته حدود 10 درصد سریع‌تر و قدرتمندتر از پردازنده M2 اپل عمل کند.

در همین رابطه بخوانید:

– اولین اطلاعات در رابطه با پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 4 افشا شد؛ افزایش ۴۰ درصدی سرعت

به گزارش Wccftech، حتی اگر این آمار و ارقام در حد شایعه باشد، توانمندی این SoC در مقابل تراشه قدرتمند M2 اپل که برای دستگاه‌هایی با فرم فکتور بزرگ مانند مک طراحی شده، بسیار شگفت‌انگیز محسوب می‌شود. البته، این کارایی ممکن است در مقابل افزایش شدید میزان مصرف انرژی به دست آمده باشد، هرچند که تا به این لحظه هیچ اشاره‌ای به این نکته نشده است.

عملکرد خیره‌کننده تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4

با تمام این تفاسیر،  اسنپدراگون 8 نسل 4 وعده افزایش چشمگیر عملکرد نسبت به نسل قبلی خود را داده و ما باید تا زمان عرضه اولین دستگاه‌های هوشمند مجهز به این پردازنده صبر کرده و ببینیم که پرچمدار جدید کوالکام چگونه در برابر رقبا مقاومت می‌کند.



منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید