۰

چین باز هم رکوردشکنی کرد؛ این بار در زمینه تولید انرژی خورشیدی

چین باز هم رکوردشکنی کرد؛ این بار در زمینه تولید انرژی خورشیدی
بازدید 36
مدت زمان خواندن نوشته : 2 دقیقه


چین در حال دستیابی به تمام اهداف تعیین شده در زمینه تولید انرژی پاک بوده و در تازه‌ترین مورد توانسته رکورد تولید انرژی خورشیدی خود را به 216 گیگاوات (GW) افزایش دهد. این رقم به معنای افزایش 55.2 درصدی ظرفیت تولید انرژی پاک این کشور طی سال 2023 است.

اطلاعات منتشر شده توسط آژانس ملی چین در هفته گذشته حاکی از آن است که ظرفیت تولید انرژی خورشیدی این کشور در سال 2023 به میزان خیره‌کننده 55.2 درصد افزایش یافته است. به عبارت دیگر، چین در سال 2023 بالغ بر 216 گیگاوات (GW) انرژی خورشیدی تولید کرده است.

رکوردشکنی چین در زمینه تولید انرژی خورشیدی

این ابرقدرت آسیایی در سال 2020 اهداف کوتاه مدت و بلند مدت مرتبط با حوزه انرژی خود را اعلام کرد و مدعی شد تا سال 2060 ردپای کربن خود را به صفر خواهد رساند، ادعای بزرگی که در آن زمان بسیار جاه‌طلبانه و حتی غیرقابل دستیابی توصیف شده بود.

برای حمایت از این اهداف، دولت چین متعهد شد تا سال 2023 حداقل 1200 گیگاوات ظرفیت انرژی تجدیدپذیر ایجاد کند.

اهدافی سنگین که چین به آن‌ها دست یافته است

اما حالا به نظر می‌رسد که چین نه‌تنها توانسته در مسیر دستیابی به این اهداف حرکت کند، بلکه در صورت تداوم این روند می‌تواند 5 سال زودتر از چهارچوب زمانی اعلام شده به این مهم دست یابد.

این در حالی است که افزایش چشمگیر میزان تولید انرژی خورشیدی در این کشور با افزایش 20.7 درصدی ظرفیت تولید برق بادی همراه بوده و تعهد چین به بهره‌گیری از انرژی پاک را نشان می‌دهد.

رکوردشکنی چین در زمینه تولید انرژی خورشیدی

به گزارش MSN، چین در سال 2023 بیش از هر کشور دیگری پنل خورشیدی نصب کرده و توانسته با دست‌یابی به 216.9 گیگاوات انرژی پاک، رکورد قبلی خودش یعنی 87.4 گیگاوات در سال 2022 را هم شکست دهد.

در همین رابطه بخوانید:

– رکورد جهانی پردازنده 5 نانومتری 128 هسته‌ای چین از بنچمارک‌ها حذف شد

– رکورد تازه محققان چینی با 6G ؛ انتقال 1 ترابایت داده در تنها 1 ثانیه

این دستاورد نه تنها موقعیت چین را به عنوان یک نیروگاه انرژی قابل تجدیدپذیر اتکا مستحکم می‌کند، بلکه کل صنعت انرژی خورشیدی ایالات متحده (دومین بازار بزرگ انرژی خورشیدی جهان) را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

رکوردشکنی چین در زمینه تولید انرژی خورشیدی

برآورده‌ها حاکی از آن است که چین نزدیک به 58 درصد از تاسیسات تولید انرژی خورشیدی و همچنین چیزی حدود 60 درصد از تاسیسات تولید انرژی بادی جهان را به خود اختصاص داده است. گرچه این اعداد و ارقام بسیار بزرگ و سرسام‌آور به نظر می‌رسند، اما این کشور همچنان 59 درصد از برق مورد نیاز خود را از نیروگاه‌های وابسته به زغال سنگ تامین می‌کند.



منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید