۰

کنسول دستی OneXplayer X1 با پردازنده Core Ultra 7 155H معرفی شد؛ لپ تاپ، تبلت و کنسول بازی در لباس یک نمایشگر 11 اینچی!

کنسول دستی OneXplayer X1 با پردازنده Core Ultra 7 155H معرفی شد؛ لپ تاپ، تبلت و کنسول بازی در لباس یک نمایشگر 11 اینچی!
بازدید 109
مدت زمان خواندن نوشته : 3 دقیقه


اخیراً شرکت OneNetbook تاریخ عرضه کنسول OneXplayer X1 3-in-1 خود را به همراه مشخصات آن اعلام کرده است. در ادامه این خبر نیوز الکترونیک به بررسی مشخصات این کنسول همه‌کاره می‌پردازیم.

این کنسول دستی «3 در 1» نامیده شده و بسیار متفاوت از سایر کنسول های گیمینگ دستی است. اولاً این کنسول یک صفحه نمایش بزرگ 10.95 اینچی دارد و به همراه گیم‌پدهای متصل عرضه نمی‌شود. در عوض، گیم‌پدهای این دستگاه مانند کنسول سوییچ یک وسیله جانبی هستند که می‌توانند به صورت اختیاری به صفحه نمایش متصل شوند. همین امر در مورد صفحه کلید فیزیکی نیز صدق می‌کند. این امر تطبیق پذیری سیستم را برجسته می‌کند و به آن اجازه می‌دهد به عنوان یک تبلت، لپ تاپ یا یک کنسول گیمینگ عمل کند.

کنسول گیمینگ دستی x1

شاید در دست گرفتن یک دستگاه بزرگ تقریباً 11 اینچی برای گیمینگ آسان نباشد، از این رو این کنسول دارای پایه داخلی است و بنابراین می‌توان از آن روی میز قرار داد و کنترل‌ها را در این حالت به آن متصل کرد. در حال حاضر، هیچ اطلاعاتی وجود ندارد که آیا این پدها می توانند از راه دور مانند نینتندو سوییچ استفاده شوند یا خیر، اما اگر اینطور نبود، این امر یک نقطه ضعف بزرگ برای این طراحی بود.

مشخصات کنسول onexplayer x1

با توجه به مشخصات منتشر شده، کنسول OneXplayer X1 دارای صفحه نمایش 10.95 اینچی 2.5K LTPS با نرخ نوسازی 120 هرتز است. این وضوح بالا در یک صفحه نسبتا کوچک، کاربران را قادر می‌سازد تا مقیاس‌بندی تصویر را در سیستم عامل تنظیم کنند و در نتیجه تراکم پیکسلی و وضوح متن بالاتری را داشته باشند. با این حال، این امر ممکن است لزوماً برای گیمرها سودمند نباشد، زیرا انجام بازی‌ها با وضوح اصلی می‌تواند برای یک پردازنده گرافیکی مجتمع مشکل‌ساز شود. 

 این کنسول دارای 16 هسته و 22 رشته پردازشی است که در پردازنده Intel Core Ultra 7 155H موجود است. حداکثر فرکانس بوست 4.8 گیگاهرتز و یک پردازنده NPU با فرکانس 1.4 گیگاهرتز از دیگر مشخصات این پردازنده هستند که به یک حافظه رم LPDDR5-7500 نیز متصل است. مهمتر از آن، OneXplayer X1 یکی از اولین کنسول های گیمینگ خواهد بود که دارای گرافیک مجتمع Xe-LPG تحت نام تجاری ARC اینتل است.

معرفی کنسول گیمینگ x1

ویژگی های کنسول گیمینگ OneXplayer X1:

  • Core Ultra 7 155H (16c/22t) با iGPU Arc 8 Xe-Core
  • صفحه نمایش 10.95 اینچی 2.5K 120Hz
  • حافظه LPDDR5X-7500
  • کنترلرهای جداشدنی و صفحه کلید فیزیکی
  • پشتیبانی OCulink

کنسول X1 با محصولاتی مانند تبلت Minisforum V3 با پردازنده AMD Ryzen 8040 رقابت خواهد کرد. همچنین کنسول MSI CLAW با همین CPU اینتل نیز یکی دیگر از رقبای این کنسول خواهد بود. X1 یک مزیت عمده نسبت به این محصولات دارد و آن پشتیبانی از دستگاه های متصل به OCulink است. شرکت OneNetbook قبلاً راه حل گرافیکی اکسترنال OneXGPU خود را با پردازنده گرافیکی Radeon RX 7600M XT مجهز به این کانکتور معرفی کرده است و کاربران می‌توانند با اتصال این دو محصول به یکدیگر، یک کنسول گیمینگ قدرتمند داشته باشند.

مشخصات کنسول onexplayer x1

در حالی که دستگاه جالب به نظر می‌رسد، اما در نظر داشته باشید که ما هنوز در مورد محصولات OneNetbook/OneXplayer صحبت می‌کنیم که معمولاً فقط از طریق پلتفرم های تامین مالی جمعی عرضه می‌شوند. افزون بر این، به احتمال زیاد لوازم جانبی مانند گیمپد یا صفحه کلید آن نیز به طور جداگانه فروخته می‌شوند و این یک هزینه اضافی است.

در حال حاضر هیچ اطلاعاتی از قیمت وجود ندارد، بنابراین حدس زدن دشوار است، اما با توجه به اینکه ما در مورد یک کنسول کوچک و توانمند صحبت می‌کنیم، مطمئناً بیش از 1000 دلار قیمت خواهد داشت. عرضه رسمی X1 برای 16 ژانویه (26 دی) ساعت 14:30 به وقت چین برنامه ریزی شده است.

در همین رابطه بخوانید:

– کنسول گیمینگ AOKZOE A2 با پردازنده قدرتمند Ryzen 7 7840U و گرافیک RDNA3 معرفی شد

– افشای مشخصات کلیدی و تصاویر کنسول گیمینگ دستی MSI Claw؛ با پردازنده 16 هسته‌ای و 32 گیگابایت حافظه رم

– AYANEO SLIDE عرضه شد؛ قدرتمندترین کنسول گیمینگ این برند با پردازنده Ryzen 7 7840U و 64 گیگابایت حافظه رم

نظر شما در مورد کنسول گیمینگ OneXplayer X1 چیست؟



منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید