۰

گام بلند گوگل در رقابت هوش مصنوعی؛ مدل پیشرفته Gemini 1.5 Pro با توانایی‌های شبه‌انسانی معرفی شد

گام بلند گوگل در رقابت هوش مصنوعی؛ مدل پیشرفته Gemini 1.5 Pro با توانایی‌های شبه‌انسانی معرفی شد
بازدید 22
مدت زمان خواندن نوشته : 2 دقیقه


گوگل به تازگی از نسل جدید مدل هوش مصنوعی خود با نام Gemini 1.5 Pro رونمایی کرده است که جایگزین Gemini 1.0 Pro شده است. عملکرد Gemini 1.5 Pro در برخی زمینه‌ها نسبت به نسل قبلی خود بهبود یافته است که احتمالاً مهم‌ترین بهبود آن به میزان داده‌هایی مربوط می‌شود که می‌تواند پردازش کند. جزئیات بیشتر را در نیوز الکترونیک بخوانید.

بر اساس اعلام گوگل توانایی پردازش Gemini 1.5 Pro به یک میلیون توکن رسیده و این در حالی است که همین عدد برای GPT-4 و Gemini Pro به ترتیب به ۱۲۸ هزار توکن و ۳۲ هزار توکن می‌رسد. در واقع Gemini 1.5 Pro می‌تواند حدود 700 هزار کلمه یا 30 هزار خط کد بنویسد که 35 برابر بیشتر از Gemini 1.0 Pro است.

قابلیت‌های فوق‌العاده هوش مصنوعی Gemini 1.5 Pro گوگل

قابلیت‌های فوق‌العاده هوش مصنوعی Gemini 1.5 Pro گوگل

بر اساس گزارش theverge هوش مصنوعی Gemini 1.5 Pro یک مدل چندوجهی بوده و عملکرد آن به متن محدود نمی‌شود. علاوه بر این، Gemini 1.5 Pro می‌تواند تا 11 ساعت صدا یا یک ساعت ویدیو به زبان‌های مختلف را دریافت کند.

گوگل مدل هوش مصنوعی Gemini 1.5 Pro خودش را به‌عنوان نسخه پیش‌نمایش محدود برای اکثر توسعه‌دهندگان و مشتریان عرضه کرده است. البته این مدل در ابتدا راه بوده و فقط می‌تواند 100 هزار کلمه را به‌طور همزمان پردازش کند.

همچنین فقط توسعه‌دهندگان تأیید شده اجازه دارند تا از طریق ابزار توسعه‌دهنده GenAI AI Studio گوگل آن را آزمایش کنند. علاوه بر این، برخی مشتریان که از پلتفرم Vertex AI گوگل استفاده می‌کنند نیز به Gemini 1.5 Pro دسترسی دارند.

تقریباً یک سال پیش، گوگل از Bard رونمایی کرد که یک چت‌بات مولد هوش مصنوعی است. بارد پاسخی به افزایش سریع و خیره کننده محبوبیت ChatGPT شرکتOpenAI  بود و همچون چت جی‌پی‌تی، به شما این امکان را می‌داد که به زبان طبیعی سؤال پرسیده و از ربات بخواهید کارهایی را انجام دهد. 

پس از آن حدود یک ماه پیش هوش مصنوعی Google Bard رسماً به Google Gemini تغییر نام داد. البته هوش مصنوعی جمنای (Gemini) گوگل نیز مانند یک کودک توان پاسخ دادن به برخی سؤالات ساده را نداشته و حتی نمی‌تواند بین واحدهای اندازه‌گیری تمایز قائل شود.

در همین رابطه بخوانید:

– سوتی جالب هوش مصنوعی Gemini: فرقی بین کیلوگرم و پوند وجود ندارد!

البته ناگفته نماند که هوش مصنوعی Gemini به تازگی در دسترس قرار گرفته و به عنوان یک AI تازه‌کار طبیعی است که بازخوردهای متفاوتی از طرف کاربران دریافت کند. به گفته برخی کارشناسان هوش مصنوعی، جمنای اکنون شبیه به روزهای اولیه ChatGPT عمل کرده و نقاط ضعف و قدرت خود را دارد.



منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید